Lieve mensen,
Afgelopen week is er onderhoud gepleegd aan de wijkcentrale of straatkast. Na het onderhoud hadden we direct weer beschikking tot TV-signaal en het modem kwam weer online. Helaas merkte ik veel problemen met het bereiken en gebruiken van een remotedesktop. In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij server van de remotedesktop lag.
Helaas bleek dit niet het geval, want in de avond werd de verbinding met een Xbox live game steeds verbroken. Bij een pingtest van 100 pings heb ik ongeveer tussen de 1 a 2 procent verlies. Alle apparaten waar ik deze problemen mee ondervind zijn via een vaste netwerkkabel aangesloten.
Als tip welke ik via een SMS van Ziggo heb ontvangen, heb ik de modem gerest. Dit heeft geen gewenst resultaat gebracht. Omdat dit niet hielp en de problemen blijven aanhouden heb ik mij gewend tot de Ziggo -messenger App. Een medewerker gaf mij tips om het modem direct op het AOP aan te sluiten. Dit heb ik gedaan en zag hogere signaal waarden, echter bleven de Post-RS fouten in het modem hoog.
Graag wil ik mij tot jullie wenden. Misschien heeft een van jullie dit probleem eerder meegemaakt of iemand weet de gouden oplossing:)
In de bijlage heb ik screenshots van de Connect Box geplaatst. Op het moment van de screenshots was het modem 30 minuten online na powerbreak.