jantjabo

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Pakket verlies probleem speelt sinds 1 maand

Na een maand met Ziggo in de weer bezig geweest te zijn, 0.0 oplossing, ga ik nog 1 poging wagen hier op het forum voordat ik overstap. Ben 11 jaar klant in deze woning, over het algemeen met een prima verbinding.

 

Sinds een maand kamp ik met packet loss tijdens het gamen, of dit nou op de pc of xbox is, meerdere traceroutes naar de gameservers van EA, servers elders, in game connection graphics, meldingen in games, laten dit ook zien, waar dit normaal altijd 0% loss is op alle testen is dit nu 1% op de xbox server test, traceroutes 1-3% naar verschillende wereldwijde servers, bij vaak meerdere hops en in game, waar bij gamen toch wat meer werk nodig is, 1-10%,met uitschieters naar 100%!

Niet te doen zo serieus online gamen!

 

Ene dag is het wel, andere minder of niet. Ziggo klantenservice heeft geconstateerd dat er ruis of drops in m'n upstream zitten tegen de ondergrens aan, Downstream is perfect (ook geen probleem mee). nieuw modem, nieuwe coax, Nieuwe splitter gestuurd. Monteur geweest maandag, nou die doet z'n standaard checkjes en zegt u haalt uw snelheid... Maar packet loss.. Kijkt ie je aan, waar heb je het over...Het modem is niet goed teruggeplaatst ook, waardoor bij binnenkomst in mijn woning deze een vrije val van een meter gemaakt heeft en een tijd niet aan wou gaan meer, doet het wel nu, maar krijg voor de zekerheid weer een nieuwe. Ongelofelijk dat anno 2021 de kennis zo beperkt is nog steeds van de monteurs en ze terugverwijzen naar de klantenservice.. Welke zelf alleen zien, wat de monteur zag, en ik al wist 3 weken terug via de klantenservice dat er een bekend probleem is met de Upstream in de wijk en dat dit op pro actief staat, maar wanneer ze daar aan beginnen/mee klaar zijn, kunnen ze niet zeggen. Omdat mijn modem niet op de lijst stond van mogelijk getroffen apparatuur, toch een monteur gestuurd voor de zekerheid. De laatste medewerker die ik sprak kon dit niet eens terugvinden in het systeem, dat Upstream wijkprobleem, maar kwam met het idee dat het de groene hoofdkabel zou kunnen zijn(is 4 jaar geleden vernieuwd nog). Binnenshuis was alles al uitgesloten voordat ik ging bellen en chatten.

 

Nu hoop ik dat mijn laatste poging hier iets oplevert, dat ik informatie kan krijgen wanneer het Upstream wijkprobleem opgelost wordt, desnoods hoofdkabel opnieuw vervangen als probeersel, om die uit te sluiten, wat de laatste medewerker voorstelde, daar ik tot nu toe van de klantenservice, monteur en monteursdienst alleen te Horen heb gekregen : geen idee, geen inzicht in, wacht een paar weken, je krijgt een SMS misschien etc etc, als het wijkprobleem Upstream opgelost wordt want we denken dat dat het probleem is. als betalende klant zijn dat antwoorden waar je 0.0 aan hebt en daardoor kijk k voor het eerst in 11 jaar naar alternatieven ook. 

Hopelijk wordt mijn probleem via het forum wel serieus genomen. 

Mijn gegevens staan aangevuld in mijn profiel. 

Groeten Dennis 

 

115 Reacties 115
jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Ik kan wat meer informatie verstrekken.

Toevallig was ik nog thuis en zag een Ziggo busje staan.

Daar trof ik meneer Marco zelf aan, die hard bezig is in de straat de stoorzenders op te sporen die mogelijk het Upstream probleem veroorzaken.

Het verhaal van Mark kon hij bevestigen ook, iedereen komt op dezelfde cmts binnen waardoor iedereen dat Upstream probleem hier in mijn straat heeft waarschijnlijk als er een stoorzender of cmts probleem is. 

Woensdag hoopt hij de straat schoongeveegd te hebben.

Hopelijk is dan het probleem getackeld. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat je Marco nu zelf trof terwijl hij druk bezig was met het opsporen v.d. stoorzender. Laten we de vinger even aan de pols houden en kijken hoe alles werkt na de werkzaamheden. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey @jantjabo, we hoorden gisteren dat de werkzaamheden in jouw wijk zo goed als klaar zijn. De signalen zien er inderdaad een stuk stabieler uit nu en we zijn benieuwd of jij dat ook ervaart (sinds afgelopen vrijdagmiddag ongeveer). We horen graag van je!

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Mark

Ik heb niet veel gecheckt de laatste dagen, druk met werk, gisteren leek het wel oke, zal vanavond even een pingplotter laten lopen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Top dat je vanavond nog even een pingplotter laat lopen. De verbinding ziet er er overigens prima uit na de werkzaamheden in de ijk. Laat je vrijdag of zaterdag weten hoe het gaat?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Wat zijn je bevindingen v.d. afgelopen dagen? We zijn erg benieuwd hoe het nu gaat sinds de werkzaamheden in de wijk afgerond zijn.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Gisteravond heb ik geen merkbare packetloss ervaren tijdens het gamen,

Zal vanavond en morgen overdag ook nog checken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Dat klinkt positief! We wachten nu even jouw bevindingen van vanavond en morgen overdag even af. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Ik heb weinig kunnen testen nog,

De packet loss test van Xbox een aantal x gedaan de afgelopen dagen, deze was 0% loss steeds, ik zal morgenochtend een ping plotter laten lopen,

Ik moet kijken naar de packet loss van de  eindbestemming dan geloof ik?

Heb een korte test gedaan van het weekend en daar zat wel packet loss op hop 4 en 5, maar op de eindbestemming ziggo.net 0% loss.

Maar ken mij herinneren dat je zei dat packet loss op tussenliggende hops geen probleem is? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Geen probleem. Als je morgenochtend anders een test zou kunnen & willen starten is dat prima. Wat je aangeeft klopt, zolang de eindbestemming bereikt wordt en bij deze laatste hop 0% packetloss is, kun je de tussenliggende hop (met eventuele loss) volledig negeren. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Ben nog niet aan een pingplotter run toegekomen, maar dat ik nu 3 dagen op rij 0% packetloss tijdens de xbox test heb, is veelbelovend, zodra ik deze week uitvoerig getest heb zal ik mijn bevindingen posten hier. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

De laatste week ziet het er goed uit, zeker verbetering, ben een week weg voor werk, zal daarna het verder in de gaten houden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Fijn om te lezen dat je bevindingen tot dusver positief zijn! We houden nog even contact en wachten je terugkoppeling van deze week nog even af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Hoe gaat het de afgelopen dagen? Werkt alles nog volledig naar wens?

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

De packetloss is tot nu toe veel minder voorgekomen, en dagen dat er compleet geen packetloss was,

Verbetering is er zeker, ik blijf het in de gaten houden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Dat klinkt goed! Laat je het dan weten als we nog ergens mee kunnen helpen?

Uitgelicht topic