jantjabo

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Pakket verlies probleem speelt sinds 1 maand

Na een maand met Ziggo in de weer bezig geweest te zijn, 0.0 oplossing, ga ik nog 1 poging wagen hier op het forum voordat ik overstap. Ben 11 jaar klant in deze woning, over het algemeen met een prima verbinding.

 

Sinds een maand kamp ik met packet loss tijdens het gamen, of dit nou op de pc of xbox is, meerdere traceroutes naar de gameservers van EA, servers elders, in game connection graphics, meldingen in games, laten dit ook zien, waar dit normaal altijd 0% loss is op alle testen is dit nu 1% op de xbox server test, traceroutes 1-3% naar verschillende wereldwijde servers, bij vaak meerdere hops en in game, waar bij gamen toch wat meer werk nodig is, 1-10%,met uitschieters naar 100%!

Niet te doen zo serieus online gamen!

 

Ene dag is het wel, andere minder of niet. Ziggo klantenservice heeft geconstateerd dat er ruis of drops in m'n upstream zitten tegen de ondergrens aan, Downstream is perfect (ook geen probleem mee). nieuw modem, nieuwe coax, Nieuwe splitter gestuurd. Monteur geweest maandag, nou die doet z'n standaard checkjes en zegt u haalt uw snelheid... Maar packet loss.. Kijkt ie je aan, waar heb je het over...Het modem is niet goed teruggeplaatst ook, waardoor bij binnenkomst in mijn woning deze een vrije val van een meter gemaakt heeft en een tijd niet aan wou gaan meer, doet het wel nu, maar krijg voor de zekerheid weer een nieuwe. Ongelofelijk dat anno 2021 de kennis zo beperkt is nog steeds van de monteurs en ze terugverwijzen naar de klantenservice.. Welke zelf alleen zien, wat de monteur zag, en ik al wist 3 weken terug via de klantenservice dat er een bekend probleem is met de Upstream in de wijk en dat dit op pro actief staat, maar wanneer ze daar aan beginnen/mee klaar zijn, kunnen ze niet zeggen. Omdat mijn modem niet op de lijst stond van mogelijk getroffen apparatuur, toch een monteur gestuurd voor de zekerheid. De laatste medewerker die ik sprak kon dit niet eens terugvinden in het systeem, dat Upstream wijkprobleem, maar kwam met het idee dat het de groene hoofdkabel zou kunnen zijn(is 4 jaar geleden vernieuwd nog). Binnenshuis was alles al uitgesloten voordat ik ging bellen en chatten.

 

Nu hoop ik dat mijn laatste poging hier iets oplevert, dat ik informatie kan krijgen wanneer het Upstream wijkprobleem opgelost wordt, desnoods hoofdkabel opnieuw vervangen als probeersel, om die uit te sluiten, wat de laatste medewerker voorstelde, daar ik tot nu toe van de klantenservice, monteur en monteursdienst alleen te Horen heb gekregen : geen idee, geen inzicht in, wacht een paar weken, je krijgt een SMS misschien etc etc, als het wijkprobleem Upstream opgelost wordt want we denken dat dat het probleem is. als betalende klant zijn dat antwoorden waar je 0.0 aan hebt en daardoor kijk k voor het eerst in 11 jaar naar alternatieven ook. 

Hopelijk wordt mijn probleem via het forum wel serieus genomen. 

Mijn gegevens staan aangevuld in mijn profiel. 

Groeten Dennis 

 

115 Reacties 115
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als vroege vogel zit zelfs ik niet om 06.30 u achter de pc.😉

Ik heb inmiddels het moderatie-team een reminder gestuurd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@jantjabo Sorry voor de late reactie. Uit mijn meting is naar voren gekomen dat er op meerdere momenten uitval terug te zien valt op specfiek jouw verbinding. In overleg met onze netwerkafdeling is daarom besloten dat  hier een individuele storingsmonteur naar toe moet om dit op te lossen.Hiervoor is al een afspraak ingepland met mijn collega @Lotte zo te zien. De monteur komt op 8 oktober 2021 tussen 12 en 18 uur. We zullen dit monteursbezoek even af moeten wachten.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul, helder, Lotte had het over een netwerkmonteur, is deze monteur anders dan de monteur die vorige week is geweest?Want die was met een kwartier weg namelijk en zei je haalt je snelheid gewoon,signaal is goed nu op het moment, alles is goed en doei... Je hoort van Ziggo(niet dus). Verhaal uitgelegd, uhm packetloss keek ie me wazig aan alsof ik Chinees sprak. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt 😁, ik zit er nogal bovenop omdat het al zo extreem lang duurt mijn storing,5 weken bijna nu 🙂.

Schijnbaar heeft jouw reminder meer effect dan mijn taggen, want er is zojuist gereageerd 👌👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@jantjabo Een netwerkmonteur kan meer zaken m.b.t. signaalwaarden, foutcodes (BER/MER), up- en downstream etc. aan het licht brengen dan een reguliere storingsmonteur. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Oké, ik zal morgen na mijn afspraak de uitkomst posten, hele week packet loss, ineens erbovenop wifi problemen waarbij met geen mogelijkheid mijn wifi ssid te vinden is of zichtbaar wordt. Na een dag klooien ineens uit het niks deed deze het weer...

Maar goed, de upload problemen hebben even prioriteit. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Gisteren is de netwerkmonteur geweest, heeft mij op een andere tap aangesloten, zou op de verkeerde zitten(zit al minimaal 11 jaar zo maargoed). Voor de rest eigenlijk niks gedaan. Over het Upstream probleem in de wijk waar een maand geleden ziggo mij vertelde wist hij niks van(ging ook niks navragen of in zijn systeem kijken).

Binnenshuis metingen gedaan en bedrading bekeken, alles prima, alleen een oude splitter adviseerde hij eruit te halen(was al een week ertussenuit voor de test en lag los, maar oké.) 

Verteld dat er uit de meting van de community kwam dat er uitval was op mijn verbinding, wist hij ook niks van...

 

Maar goed gisteren en vandaag getest, nog steeds de packetloss, lijkt zelfs erger geworden te zijn.

Het probleem zit duidelijk bij Ziggo.. 

Het probleem is niet opgelost, voor verdere acties verwees hij mij naar de klantenservice opnieuw..omdat dit overal in de wijk zou kunnen ontstaan en het Upstream probleem waar ik over vertelde waarschijnlijk door een aparte afdeling opgepakt wordt... Ik ben er klaar mee gewoon... Het lijkt erop dat dit niet op te lossen valt en mijn altijd stabiele verbinding ineens niet te fixxen valt door Ziggo?

Het liefst blijf ik bij Ziggo, maar ik denk dat alles wel geprobeerd is nu?

5 weken uren bellen, monteurs over de vloer... En nada.. Fail... 

 

Anubis

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Triest 🙄

Tja, wat ik al zei, concurrentie van meerdere kabelexploitanten zou wel beter zijn.

Wil je niet bij Ziggo over de kabel, dan ga je maar lekker over een telefoonlijntje internetten... daar komt het op neer.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Op zich heb ik weinig problemen gehad de afgelopen 11 jaar, altijd 0% packet loss. Dat het nu uit het niks komt is **bleep**, maarja storingen kunnen gebeuren, alleen dat het zo lang duurt, niemand iets kan vertellen over het Upstream probleem in de wijk, of wanneer dat opgelost gaat worden(lijkt mij dat dit de boosdoener is aangezien nu alles wel geprobeerd is door Ziggo) dat is onacceptabel als betalende klant.

De storingsmonteur die er 2 weken geleden was, zag inderdaad dat dit open stond en als pro actief, maar kon niet zeggen wanneer dit opgepakt ging worden, het kan zomaar weken duren zei hij... Vervolgens als ik aan Ziggo of in de community vragen stel hierover, wordt er niet op geantwoord, overheen gepraat en maar een monteur gestuurd weer om tijd te rekken.

Die zegt 't komt omdat je op de verkeerde tap zat, en als je dan zegt uhh zit 11+jaar zo en nooit problemen meteen stil is en dan maar zegt.. Uh.. Ja het kan aan zoveel zaken liggen, als ik moet opnoemen wat allemaal ben ik hier morgen nog...en als gamer kan je eigenlijk alleen bij Ziggo terecht.. 

Je gaat toch niet op Adsl gamen zegt hij dan.. 

Ow ik heb ook vdsl hier hoor 

200mb.. Stilte... En glasvezel eind december wordt begonnen met aanleg.. Stilte... 

Ze hebben gewoon geen idee wat te doen of te zeggen omdat de desinformatie bij hun ook ernstig is, 

Hij belde mij om te vragen wat het probleem was omdat er amper info gegeven was. 

Ik ben gewoon een nummer voor Ziggo schijnbaar.

Zo raak je na 11 jaar wel een klant kwijt ja. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul @Lotte

En nu?

Geeft Ziggo het op? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik vermoed dat Paul en Lotte de geneugten ondergaan van een vrij weekend en dat hun werkweek morgen weer een aanvang neemt.😉

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik zie eigenlijk aardig wat mensen op het forum met mijn problemen..

En bij de mensen waar het uiteindelijk opgelost is waren er 2 oplossingen :

 

1. Ziggo heeft met monteurs en metingen de oorzaak achterhaalt en dit opgelost. 

2. Ubee 1318 zakelijke modem om de connect box te vervangen als laatste redmiddel en de jitter/packet loss zo opgelost bij een aantal mensen. Ook al moet ik dan wel een access point/router regelen voor de WiFi begrijp ik? 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@jantjabo  Ontzettend balen dat de verbinding nog niet goed werkt. Maar we geven het absoluut niet op! Gezien het feit dat het ook na het recente monteurbezoek nog niet is opgelost heb ik de kwestie gemeld bij mijn collega's van de netwerkafdeling. Ik wacht nu op een terugkoppeling van hun zodat ik de juiste vervolgactie kan bepalen. Ik hoop je hierover zo spoedig mogelijk te kunnen informeren. Ik houd je op de hoogte!

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Dank je Paul,

Ik hoor het graag. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@jantjabo Zodra ik meer weet hoor je het gelijk van me.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul, dag verder weer.. Is er een update? Ik wil best de Ubee 1318 zakelijke modem proberen als het netwerk niet te fixen valt. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@Janjabo Sorry voor het wachten! Inmiddels  heb ik een terugkoppeling ontvangen. In overleg met de netwerkafdeling is besloten dat hier toch opnieuw een individuele netwerkmonteur naar toe moet. Ik heb een nieuwe afspraak ingepland op maandag 18 oktober 2021 tussen 08:00 uur en 13:00. De monteursbon is voorzien van een uitgebreid verslag met daarin mijn bevindingen. Mocht de afspraak jou niet schikken op deze datum dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Er is een paar dagen geleden een netwerkmonteur geweest die alles doorgemeten heeft en getest in de woning en wijkkast.. En alles prima in orde qua binnenkomend signaal..Daarvoor een storingsmonteur Waar ik alles aan uitgelegd heb aan allebei tot in detail, ik begrijp niet waarom er niet een ubee 1318 gestuurd wordt daar veel mensen problemen hebben met de connectbox en packetloss..en de Ubee dit oploste.. Forum staat er vol mee ook met precies mijn problemen, en na weken monteurs bezoek was het de zwakke chip van de connectbox.. En weer een monteur gestuurd wordt die het toch niet gaat oplossen.. Zo kan ik elke week wel vrijnemen als de monteurs het niet oplossen... Bijna 6 weken uren bellen en doen, 3e monteur over de vloer...Ben er klaar mee nu.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@jantjabo Uiteraard kan ik het modem ook gaan omruilen naar een Ubee modem. Alleen heb ik de storingsklacht besproken met mijn collega's van de monteurs en netwerkafdeling en in overleg met hun is besloten dat er een monteur langs moet komen. Indien nodig kan de monteur het modem dan alsnog vervangen. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul. de netwerkmonteur die er was vroeg ik of ik geen ubee 1318 modem kon krijgen, nee dat is een zakelijk modem, ik heb nog nooit meegemaakt dat deze bij een particulier geplaatst is, ik heb er 1 bij mij in de bus, maar zelfs al plaats ik deze, ga ik deze niet geactiveerd krijgen met Ziggo, probeer het via de klantenservice als je dat modem echt wilt, wel zal je een router moeten kopen dan omdat er geen wifi op zit, zijn letterlijk zijn woorden....

Uitgelicht topic