jantjabo

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Pakket verlies probleem speelt sinds 1 maand

Na een maand met Ziggo in de weer bezig geweest te zijn, 0.0 oplossing, ga ik nog 1 poging wagen hier op het forum voordat ik overstap. Ben 11 jaar klant in deze woning, over het algemeen met een prima verbinding.

 

Sinds een maand kamp ik met packet loss tijdens het gamen, of dit nou op de pc of xbox is, meerdere traceroutes naar de gameservers van EA, servers elders, in game connection graphics, meldingen in games, laten dit ook zien, waar dit normaal altijd 0% loss is op alle testen is dit nu 1% op de xbox server test, traceroutes 1-3% naar verschillende wereldwijde servers, bij vaak meerdere hops en in game, waar bij gamen toch wat meer werk nodig is, 1-10%,met uitschieters naar 100%!

Niet te doen zo serieus online gamen!

 

Ene dag is het wel, andere minder of niet. Ziggo klantenservice heeft geconstateerd dat er ruis of drops in m'n upstream zitten tegen de ondergrens aan, Downstream is perfect (ook geen probleem mee). nieuw modem, nieuwe coax, Nieuwe splitter gestuurd. Monteur geweest maandag, nou die doet z'n standaard checkjes en zegt u haalt uw snelheid... Maar packet loss.. Kijkt ie je aan, waar heb je het over...Het modem is niet goed teruggeplaatst ook, waardoor bij binnenkomst in mijn woning deze een vrije val van een meter gemaakt heeft en een tijd niet aan wou gaan meer, doet het wel nu, maar krijg voor de zekerheid weer een nieuwe. Ongelofelijk dat anno 2021 de kennis zo beperkt is nog steeds van de monteurs en ze terugverwijzen naar de klantenservice.. Welke zelf alleen zien, wat de monteur zag, en ik al wist 3 weken terug via de klantenservice dat er een bekend probleem is met de Upstream in de wijk en dat dit op pro actief staat, maar wanneer ze daar aan beginnen/mee klaar zijn, kunnen ze niet zeggen. Omdat mijn modem niet op de lijst stond van mogelijk getroffen apparatuur, toch een monteur gestuurd voor de zekerheid. De laatste medewerker die ik sprak kon dit niet eens terugvinden in het systeem, dat Upstream wijkprobleem, maar kwam met het idee dat het de groene hoofdkabel zou kunnen zijn(is 4 jaar geleden vernieuwd nog). Binnenshuis was alles al uitgesloten voordat ik ging bellen en chatten.

 

Nu hoop ik dat mijn laatste poging hier iets oplevert, dat ik informatie kan krijgen wanneer het Upstream wijkprobleem opgelost wordt, desnoods hoofdkabel opnieuw vervangen als probeersel, om die uit te sluiten, wat de laatste medewerker voorstelde, daar ik tot nu toe van de klantenservice, monteur en monteursdienst alleen te Horen heb gekregen : geen idee, geen inzicht in, wacht een paar weken, je krijgt een SMS misschien etc etc, als het wijkprobleem Upstream opgelost wordt want we denken dat dat het probleem is. als betalende klant zijn dat antwoorden waar je 0.0 aan hebt en daardoor kijk k voor het eerst in 11 jaar naar alternatieven ook. 

Hopelijk wordt mijn probleem via het forum wel serieus genomen. 

Mijn gegevens staan aangevuld in mijn profiel. 

Groeten Dennis 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

De packetloss is tot nu toe veel minder voorgekomen, en dagen dat er compleet geen packetloss was,

Verbetering is er zeker, ik blijf het in de gaten houden. 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Dat klinkt goed! Laat je het dan weten als we nog ergens mee kunnen helpen?

Bekijk in context

115 Reacties 115
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de vraag voor je neergelegd bij het moderatieteam. 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Dank je. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @jantjabo en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met dit probleem aan de bel trekt door het aanmaken van een topic op dit forum! Ik kan mij voorstellen dat het ontzettend vervelend is op het moment dat de internetverbinding niet werkt zoals het hoort. Zeker wanneer je graag online mag gamen is het super irritant wanneer de verbinding hapert of wegvalt. Ik heb jouw gegevens er meteen even bij gepakt en zie dat er kortgeleden al 2 monteurs zijn langs geweest, maar ook daarna bleef je problemen ervaren. Omdat er al het nodige uitgesloten en gecontroleerd is, heb ik nu een geavanceerde signaalmeting gestart op de verbinding om evenuele netwerkproblemen op te sporen. Zie jij kans vandaag en morgen de storingsmomenten bij te houden en de data + tijdstip van deze momenten bij te houden? 

Aan de hand van jouw bevindingen en de meting die nu loopt bepaal ik de te nemen vervolgactie. Ik bespreek de meetresultaten eerst ook met onze netwerkafdeling zodat we dit hopelijk spoedig voor je kunnen oplossen. Ik laat het ook meteen weten op het moment dat ik een terugkoppeling heb van de collega's van deze afdeling.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul, ik werk overdag tot 18.00

Uur of 19.00 thuis, dus kan niet veel controleren. 

Ik wilde ook erg graag weten wat de stand van zaken is mbt het bij Ziggo bekende Upstream probleem in de wijk en wanneer dit opgelost wordt, dit zou heel goed mijn Upstream probleem kunnen veroorzaken. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Ik begrijp dat het dan lastig is om e.e.a. te controleren. Mij is ook opgevallen dat er ruis te zien is op de upstream. Ik heb op basis van mijn constatering ook gelijk een bericht gestuur richting de netwerkafdeling met de vraag of dit mogelijk de reden is voor uitval en instabiliteit. Zodra ik een terugkoppeling hierop heb laat ik het jou weten. Ik hoop aan de hand van de info van deze afdeling ook meer te kunnen zeggen over het verder verloop.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi Paul, bedankt, ik hoop ook dat hun kunnen vertellen wanneer het Upstream probleem in de wijk aangepakt wordt 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jantjabo Dat begrijp ik. Zodra ik een antwoord van mijn collega's heb laat ik het jou uiteraard weten. Ik houd je op de hoogte!

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Dank je 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik zal vanavond na het werk even kijken of ik Pakket verlies heb, Dinsdagavond in ieder geval wel volop in de avond tussen 20.00 en 23.00,vorige week had ik het ook in de ochtend op mijn vrije dag doordeweeks zelfs.

Ik heb wel een nieuwe modem binnengekregen vandaag, daar de net 2 weken oude gevallen was(lees originele topic begin), ook al doet deze het nog, meer uit voorzorg stuurde Ziggo deze, kan ik deze aansluiten vandaag of wil je dat ik wacht tot zaterdag na de metingen met het huidige modem? (het huidige modem had de packet loss ook nog steeds voordat deze gevallen was, modem is sws uitgesloten dus). Moet er wel bij vermelden dat aan de telefoon mij een Arris modem beloofd werd 2 weken terug omdat deze beter zou zijn, maar kreeg dus een compal helaas(kan er ook nog wel bij). Geen idee wat het merk modem is wat nu bezorgd is nog. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Sluit maar gewoon aan.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

21.45-22.05 lichte packet loss af en toe, veel minder als Normaal. Normaal is het veel erger en is er elke 10-20 seconde wel een packet loss geregistreerd in de grafiek tussen de 1 en 10% met periodes waar het om de 5 seconden ofzo is ertussen, niet te doen dan, ik merk het meteen dan in de game. Tussen 20.30 en 21.45 heb ik geen packet loss/minimale gemerkt. Wat al een zeldzaamheid is. 22.55-23.05 lichte packet loss weer, nog steeds verre van wat ik normaal ervaar, Het is een beetje het beeld van de afgelopen maand eigenlijk, er zitten dagen tussen dat er weinig tot geen packet loss is op een avond,soms zelfs een paar dagen achter elkaar valt het mee, maar het merendeel van de dagen is het niet te doen en is het de ene na de andere packet loss, wat vooral gamen en in mindere mate videobellen stoort,wat ik in al die jaren nog nooit heb meegemaakt. Vrijwel altijd 0% packet loss had ik elke dag, jaren lang, zoals het hoort op een stabiele internetverbinding.

Dat mijn problemen zijn ontstaan vlak voor/rond het constateren door Ziggo van een Upstream probleem in de wijk, wat daar de oorzaak ook van mag zijn, lijkt mij geen toeval, aangezien ik Upstream problemen heb en geconstateerde ruis en dalen tegen de ondergrens van de Upstream aan.
Maar goed, mijn hoop is gevestigd op het community forum daar ik vaak mensen in mijn situatie voorbij heb zien komen hier, waar de klantenservice en monteurs de meer ingewikkelde problemen niet konden oplossen en het hier wel lukte uiteindelijk, en ik geen makkelijke opgever ben en eigenlijk verder altijd dik tevreden was met Ziggo.

 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Zojuist ,vrijdag om 20.30 begonnen met testen en gamen, meteen volle bak packet loss en ook de upload die inkakte richting de 12 mb Ipv 30, weer ouderwets drama zoals zoveel dagen de afgelopen maand, gebeurd vaker als ik packet los meet dat de upload tijdens de test wegzakt..echter niet altijd zakt de upload zo diep weg dan. In game in de grafiek elke 10-30 seconden packet loss piek en met soms meerdere kort achterelkaar waardoor m'n in game acties half geregistreerd worden naar de server toe. Merk het onmiddellijk. Vond het om 21.30 wel leuk geweest weer...de grafiek uitgezet, de packet loss waarschuwingsicoon in de bovenhoek om de zoveel tijd was al genoeg irritatie..
Ben zeer benieuwd wat er nu gaat gebeuren vanuit Ziggo, wat de bevindingen zijn van de meting, het antwoord van de netwerkafdeling op de ruisconstatering(maand geleden ook door de klantenservice al gezien), en het bekende Upstream probleem in de wijk...

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hoi @jantjabo

 

Dit klinkt inderdaad als een behoorlijk dramatische verbinding! Het gamen wordt er zo niet leuker op 😞 

 

Ik heb de status even gecheckt!  De netwerkafdeling heeft geconstateerd dat het om een individueel probleem gaat. Hierop zullen wij dus samen acties moeten ondernemen. Ik heb een netwerk monteur ingepland voor vrijdag 08-10-2021 tussen12:00-18:00 uur. Wil je de afspraak annuleren of wijzigen? Dan kan dit via je mijn Ziggo account. De netwerk monteur komt alles doormeten en uitzoeken waar de oorzaak zit. Ik ga er vanuit dat je na dit bezoek zorgeloos kunt gamen of dat de juiste vervolgstappen worden genomen. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Oké ben benieuwd @Lotte Zal vrijdag opnieuw vrij moeten nemen, wordt er aardig moe van na een maand.Als het na vrijdag niet opgelost is, is het 5 weken, en dan is het voor mij ook klaar en stap ik over direct naar Kpn, al is het maar om te testen,2,

50euro per maand extra en dan kan ik maandelijks opzeggen daar Ipv pas na een jaar(waarom heeft ziggo deze optie niet?) 

Wat is er uit de meting van @Paul  gekomen? En het probleem met de Upstream in de wijk wat al een tijd bekend is waar ik ook naar vroeg een aantal keer al... Vraag me af wat deze monteur anders is dan die van vorige week die geweest is , deze heeft ook doorgemeten... 

Anubis

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Jantjabo, ik kamp met ongeveer hetzelfde probleem, zal deze week de details posten in een andere thread. Problemen met gamen door package loss, ik overweeg ook over te stappen wanneer het niet wordt opgelost. Alleen kan KPN internet aanbieden met max 4Mbit/s tegenover de 300Mbit/s die ik nu heb.

 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Ik zou proberen om het probleem op te lossen via het forum eerst, ze kunnen een stuk meer dan de klantenservice, na 4 weken uren bellen, geef ik het hier nog een kans, gisteravond na het 2de nieuwe modem geïnstalleerd te hebben, had ik een avond minder tot weinig packetloss, maarja dat had ik 2 weken geleden ook met het andere nieuwe modem voor 1 dag.. Dus zegt niks nog, het is wel toeval dat rond de tijd van de laatste update van de connect box naar smart wifi van een week of 5 terug, de problemen begonnen bij mij. Hier in Haarlem bied Kpn 200 mb down en 20 up aan via vdsl pair bonding, wat meer dan voldoende is voor mij, plus als je 2,50€ extra betaald per maand ken je maandelijks opzeggen, Ipv meteen een jaar vast eraan. Vrijwel even duur ook. Daarom is dit dan ook een serieuze optie als Ziggo niet te fixen valt voor mij.

 

Andersom als ik bij Kpn gezeten had en deze problemen had gehad zo lang zonder oplossing was ik ook overgestapt naar Ziggo waarschijnlijk , ben 11 jaar lang tevreden op 1 lange storing van een maand lang na, jaar of 4 terug, wat de hoofdkabel was toen, en nu dit probleem.

Dat het steeds zo extreem lang duurt en er vanuit Ziggo geen contact of terugkoppeling komt, en je steeds zelf moet bellen is gewoon slecht terwijl de monteur zegt ik geef mijn bevindingen door en je hoort van Ziggo. 

Dat was bij alle storingen steeds hetzelfde verhaal. 

Nu begrijp ik dan ook wel dat er afgelopen jaar meer mensen zijn overgestapt. 

Plus de opkomst van glasvezel(eindelijk in Nederland). 

 

Hier in Haarlem is KPN zelf en ook Tmobile met open Dutch Fiber begonnen met de aanleg van glasvezel in de buurt september, dus ineens 2 aanbieders met 1000/1000.

 

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Paul

Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat er uit de meting op mijn aansluiting gekomen is en het Upstream probleem in de wijk waar de monteur mij over vertelde...

Er wordt steeds overheen gepraat. 

Anubis

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Als er hier glasvezel beschikbaar zou zijn, zou ik al lang glasvezel hebben...

 

Volgens vergelijkingssites is er bij mij niet echt een alternatief voor Ziggo. Bewijst maar weer eens dat sommige bedrijven competitie nodig hebben voor goede service.

jantjabo
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

@Lotte  @Paul

Is er iemand die een reactie kan geven?

Het is al een paar dagen aardig stil. 

Uitgelicht topic