Packetloss

Ik heb bij alles wat ik doe en elke server heb ik packetloss van 1 tot 5%,

Ik heb een kabel van de connect box beneden naar boven in mijn asus router, en van mijn asus router een kabel naar mijn pc en ik heb verschillende kabels geprobeerd en het pack etloss blijft aanwezig, terwijl je op kabel verbinding 0% packetloss constant moet hebben.

Ik heb op deze community gezien dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. 

Hamz
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

kun je een via google ipv4 een ping plotter uitvoeren

 

los van het rode in het midden waarschijnlijk had je toen even de wifi uit staan of lan kabel uit

is de ping onder de 40 ms dat is prima

naar je modem 192.168.178.1 gaat er iets verkeerd zie foto

zo te zien heb je de connectbox in router mode en daar een router op aangesloten

een router op een router is niet aanbevolen

zou je de connectbox in bridge mode kunnen laten zetten

een moderator kan dat voor je regelen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bekijk in context

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes
28 Reacties 28

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 5 37 256qam 2
2 602000000 5 37 256qam 1
3 618000000 5 37 256qam 3
4 626000000 5 37 256qam 4
5 634000000 5 37 256qam 5
6 642000000 5 37 256qam 6
7 650000000 5 37 256qam 7
8 658000000 5 37 256qam 8
9 674000000 5 37 256qam 10
10 682000000 5 37 256qam 11
11 698000000 5 37 256qam 13
12 706000000 5 37 256qam 14
13 714000000 5 37 256qam 15
14 722000000 5 37 256qam 16
15 730000000 5 37 256qam 17
16 738000000 5 37 256qam 18
17 746000000 5 37 256qam 19
18 754000000 5 37 256qam 20
19 762000000 5 37 256qam 21
20 778000000 5 37 256qam 23
21 826000000 6 37 256qam 29
22 834000000 5 37 256qam 30
23 842000000 5 37 256qam 31
24 850000000 5 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2716325118 102
2 Goed (Locked) 37.636 2713233723 84
3 Goed (Locked) 37.356 2713242380 60
4 Goed (Locked) 37.636 2713228466 97
5 Goed (Locked) 37.356 2713225313 150
6 Goed (Locked) 37.636 2713225543 118
7 Goed (Locked) 37.636 2713233876 111
8 Goed (Locked) 37.636 2713234325 145
9 Goed (Locked) 37.636 2713221197 358
10 Goed (Locked) 37.636 2713234438 275
11 Goed (Locked) 37.356 2713232078 459
12 Goed (Locked) 37.636 2713236580 631
13 Goed (Locked) 37.356 2713222371 713
14 Goed (Locked) 37.356 2647196619 869
15 Goed (Locked) 37.636 2713221112 893
16 Goed (Locked) 37.636 2713233469 916
17 Goed (Locked) 37.356 2713233198 1716
18 Goed (Locked) 37.636 2713223524 1328
19 Goed (Locked) 37.636 2713233732 1535
20 Goed (Locked) 37.356 2713232502 3889
21 Goed (Locked) 37.636 2713225284 11416
22 Goed (Locked) 37.356 2713206784 13079
23 Goed (Locked) 37.636 2613625030 13940
24 Goed (Locked) 37.356 2713199840 16562

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 45 5.120 64qam 2
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 52000000 46 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0
Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

anoniemforum wrote:

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

tuurlijk kan ik dat 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 5 37 256qam 2
2 602000000 5 37 256qam 1
3 618000000 5 37 256qam 3
4 626000000 5 37 256qam 4
5 634000000 5 37 256qam 5
6 642000000 5 37 256qam 6
7 650000000 5 37 256qam 7
8 658000000 5 37 256qam 8
9 674000000 5 37 256qam 10
10 682000000 5 37 256qam 11
11 698000000 5 37 256qam 13
12 706000000 5 37 256qam 14
13 714000000 5 37 256qam 15
14 722000000 5 37 256qam 16
15 730000000 5 37 256qam 17
16 738000000 5 37 256qam 18
17 746000000 5 37 256qam 19
18 754000000 5 37 256qam 20
19 762000000 5 37 256qam 21
20 778000000 5 37 256qam 23
21 826000000 6 37 256qam 29
22 834000000 5 37 256qam 30
23 842000000 5 37 256qam 31
24 850000000 5 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2716325118 102
2 Goed (Locked) 37.636 2713233723 84
3 Goed (Locked) 37.356 2713242380 60
4 Goed (Locked) 37.636 2713228466 97
5 Goed (Locked) 37.356 2713225313 150
6 Goed (Locked) 37.636 2713225543 118
7 Goed (Locked) 37.636 2713233876 111
8 Goed (Locked) 37.636 2713234325 145
9 Goed (Locked) 37.636 2713221197 358
10 Goed (Locked) 37.636 2713234438 275
11 Goed (Locked) 37.356 2713232078 459
12 Goed (Locked) 37.636 2713236580 631
13 Goed (Locked) 37.356 2713222371 713
14 Goed (Locked) 37.356 2647196619 869
15 Goed (Locked) 37.636 2713221112 893
16 Goed (Locked) 37.636 2713233469 916
17 Goed (Locked) 37.356 2713233198 1716
18 Goed (Locked) 37.636 2713223524 1328
19 Goed (Locked) 37.636 2713233732 1535
20 Goed (Locked) 37.356 2713232502 3889
21 Goed (Locked) 37.636 2713225284 11416
22 Goed (Locked) 37.356 2713206784 13079
23 Goed (Locked) 37.636 2613625030 13940
24 Goed (Locked) 37.356 2713199840 16562

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 45 5.120 64qam 2
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 52000000 46 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0

er zit ruis op de downstream

die splitter is verouderd en ook niet nodig gezien je alleen internet gebruikt dus twee aansluitingen heb waar niks op zit en dus straling langs naar binnen kan wat weer zorgt voor stroringen

de modemkabel die je nu heb kan niet rechtstreeks op het aop 

een moderator kan jou een modemkabel opsturen die wel rechtstreeks op het aop kan zodat je de splitter er tussen uit kunt halen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 5 37 256qam 2
2 602000000 5 37 256qam 1
3 618000000 5 37 256qam 3
4 626000000 5 37 256qam 4
5 634000000 5 37 256qam 5
6 642000000 5 37 256qam 6
7 650000000 5 37 256qam 7
8 658000000 5 37 256qam 8
9 674000000 5 37 256qam 10
10 682000000 5 37 256qam 11
11 698000000 5 37 256qam 13
12 706000000 5 37 256qam 14
13 714000000 5 37 256qam 15
14 722000000 5 37 256qam 16
15 730000000 5 37 256qam 17
16 738000000 5 37 256qam 18
17 746000000 5 37 256qam 19
18 754000000 5 37 256qam 20
19 762000000 5 37 256qam 21
20 778000000 5 37 256qam 23
21 826000000 6 37 256qam 29
22 834000000 5 37 256qam 30
23 842000000 5 37 256qam 31
24 850000000 5 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2716325118 102
2 Goed (Locked) 37.636 2713233723 84
3 Goed (Locked) 37.356 2713242380 60
4 Goed (Locked) 37.636 2713228466 97
5 Goed (Locked) 37.356 2713225313 150
6 Goed (Locked) 37.636 2713225543 118
7 Goed (Locked) 37.636 2713233876 111
8 Goed (Locked) 37.636 2713234325 145
9 Goed (Locked) 37.636 2713221197 358
10 Goed (Locked) 37.636 2713234438 275
11 Goed (Locked) 37.356 2713232078 459
12 Goed (Locked) 37.636 2713236580 631
13 Goed (Locked) 37.356 2713222371 713
14 Goed (Locked) 37.356 2647196619 869
15 Goed (Locked) 37.636 2713221112 893
16 Goed (Locked) 37.636 2713233469 916
17 Goed (Locked) 37.356 2713233198 1716
18 Goed (Locked) 37.636 2713223524 1328
19 Goed (Locked) 37.636 2713233732 1535
20 Goed (Locked) 37.356 2713232502 3889
21 Goed (Locked) 37.636 2713225284 11416
22 Goed (Locked) 37.356 2713206784 13079
23 Goed (Locked) 37.636 2613625030 13940
24 Goed (Locked) 37.356 2713199840 16562

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 45 5.120 64qam 2
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 52000000 46 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0

er zit ruis op de downstream

die splitter is verouderd en ook niet nodig gezien je alleen internet gebruikt dus twee aansluitingen heb waar niks op zit en dus straling langs naar binnen kan wat weer zorgt voor stroringen

de modemkabel die je nu heb kan niet rechtstreeks op het aop 

een moderator kan jou een modemkabel opsturen die wel rechtstreeks op het aop kan zodat je de splitter er tussen uit kunt halen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

bedankt voor de snelle reactie,

ik heb mijn postcode en mijn huisnummer opgeslagen op mijn profiel,

wat nu?

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 5 37 256qam 2
2 602000000 5 37 256qam 1
3 618000000 5 37 256qam 3
4 626000000 5 37 256qam 4
5 634000000 5 37 256qam 5
6 642000000 5 37 256qam 6
7 650000000 5 37 256qam 7
8 658000000 5 37 256qam 8
9 674000000 5 37 256qam 10
10 682000000 5 37 256qam 11
11 698000000 5 37 256qam 13
12 706000000 5 37 256qam 14
13 714000000 5 37 256qam 15
14 722000000 5 37 256qam 16
15 730000000 5 37 256qam 17
16 738000000 5 37 256qam 18
17 746000000 5 37 256qam 19
18 754000000 5 37 256qam 20
19 762000000 5 37 256qam 21
20 778000000 5 37 256qam 23
21 826000000 6 37 256qam 29
22 834000000 5 37 256qam 30
23 842000000 5 37 256qam 31
24 850000000 5 37 256qam 32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2716325118 102
2 Goed (Locked) 37.636 2713233723 84
3 Goed (Locked) 37.356 2713242380 60
4 Goed (Locked) 37.636 2713228466 97
5 Goed (Locked) 37.356 2713225313 150
6 Goed (Locked) 37.636 2713225543 118
7 Goed (Locked) 37.636 2713233876 111
8 Goed (Locked) 37.636 2713234325 145
9 Goed (Locked) 37.636 2713221197 358
10 Goed (Locked) 37.636 2713234438 275
11 Goed (Locked) 37.356 2713232078 459
12 Goed (Locked) 37.636 2713236580 631
13 Goed (Locked) 37.356 2713222371 713
14 Goed (Locked) 37.356 2647196619 869
15 Goed (Locked) 37.636 2713221112 893
16 Goed (Locked) 37.636 2713233469 916
17 Goed (Locked) 37.356 2713233198 1716
18 Goed (Locked) 37.636 2713223524 1328
19 Goed (Locked) 37.636 2713233732 1535
20 Goed (Locked) 37.356 2713232502 3889
21 Goed (Locked) 37.636 2713225284 11416
22 Goed (Locked) 37.356 2713206784 13079
23 Goed (Locked) 37.636 2613625030 13940
24 Goed (Locked) 37.356 2713199840 16562

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 45 5.120 64qam 2
2 58800000 46 5.120 64qam 4
3 36000000 45 5.120 64qam 3
4 52000000 46 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 1 0

er zit ruis op de downstream

die splitter is verouderd en ook niet nodig gezien je alleen internet gebruikt dus twee aansluitingen heb waar niks op zit en dus straling langs naar binnen kan wat weer zorgt voor stroringen

de modemkabel die je nu heb kan niet rechtstreeks op het aop 

een moderator kan jou een modemkabel opsturen die wel rechtstreeks op het aop kan zodat je de splitter er tussen uit kunt halen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

bedankt voor de snelle reactie,

ik heb mijn postcode en mijn huisnummer opgeslagen op mijn profiel,

wat nu?

wachten op een moderator

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

ik heb na de storing nog steeds packetloss er is niks verandert...

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De packetloss wordt nu alleen maar erger ik zat net in een game en ik had constant 20% packetloss ik werd alleen maar geteleporteerd!

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

kun je een via google ipv4 een ping plotter uitvoeren

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

kun je een via google ipv4 een ping plotter uitvoeren

 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

kun je een via google ipv4 een ping plotter uitvoeren

 

los van het rode in het midden waarschijnlijk had je toen even de wifi uit staan of lan kabel uit

is de ping onder de 40 ms dat is prima

naar je modem 192.168.178.1 gaat er iets verkeerd zie foto

zo te zien heb je de connectbox in router mode en daar een router op aangesloten

een router op een router is niet aanbevolen

zou je de connectbox in bridge mode kunnen laten zetten

een moderator kan dat voor je regelen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bekijk in context

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

Hey @Hamz . Welkom hier! Goed dat je hier aan de bel getrokken hebt. Zo heb je al een hoop informatie gekregen :-). 
 Wil je inderdaad je modem in bridge mode gezet hebben? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11187Reacties
  • 858Oplossingen
  • 3927Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

 

met een piek naar de 60 blijft je ping in ping plotter netjes onder de 40 ms

is zowel windows als de drivers up-to-date ?

alles is up to date 

kun je een via google ipv4 een ping plotter uitvoeren

 

los van het rode in het midden waarschijnlijk had je toen even de wifi uit staan of lan kabel uit

is de ping onder de 40 ms dat is prima

naar je modem 192.168.178.1 gaat er iets verkeerd zie foto

zo te zien heb je de connectbox in router mode en daar een router op aangesloten

een router op een router is niet aanbevolen

zou je de connectbox in bridge mode kunnen laten zetten

een moderator kan dat voor je regelen

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

het rode balkje is al de hele tijd continu ik heb geen kabel eruit getrokken of iets en nu lijkt het alleen maar erger 

en ik heb liever ook geen  bridge modus, als ik alleen gebruik maak van de connectbox dan heb ik hetzelfde probleem dus er verandert niks.

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

maar hoe zit het met de packetloss dan die in de eerste twee balkjes staan?

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

maar hoe zit het met de packetloss dan die in de eerste twee balkjes staan?

dat is van jou pc naar de modem 192.168.178.1 zit in je locale netwerk 

kun je het modem resetten naar zijn fabrieksinstellingen

anoniemforum
Expert
Expert
  • 3757Reacties
  • 258Oplossingen
  • 535Likes

ik heb alles gerest maar ik heb nog steeds last van packetloss het was eerst een of twee dagen weg en nu is het er weer en het is zeer irritant, wat is nou de oplossing hiervoor??

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen @Hamz,

Frustrerend dat dit ondanks alle goed bedoelde tips nog speelt.
Ik zie gelukkig dat je ondertussen via de klantenservice een afspraak hebt gemaakt met een monteur.

De monteur komt morgen, houd je ons op de hoogte?

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1464Reacties
  • 237Oplossingen
  • 224Likes

Beste @Erik P Z

 

woensdag kwam een aardige monteur langs, hij begon de hoofdaansluiting te vervangen omdat die te oud was nadat die de hoofdaansluiting heeft vervangen vroeg die of ik het internet kon testen en dat had ik ook meteen gedaan maar er bleek niks verandert te zijn, zijn antwoord hierop was dat het heel druk was op de ziggo servers maar omdat ik 300mb/s heb hoor ik eigenlijk geen problemen te ervaren, na het hoofdaansluiting te vervangen is hij weer vertrokken maar nu heb ik nog steeds last van hoge ping en packetloss, dus hiermee leek het probleem niet opgelost te zijn, dus nu ben ik benieuwd wat er aan gedaan moet worden ik hoor graag van jullie.

groeten,

Hamza Rouis

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

goede middag,

 

ik merk nu wel dat de packetloss in game heel random aanwezig is, bijvoorbeeld ik had gisteren een dag zonder packetloss in game en nu is de packetloss in game weer aanwezig maar als ik een test laat lopen op pingplotter of andere websites dan is de hoge ping en packetloss er altijd.

ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de hulp,

 

groeten,

Hamza Rouis

 

Hamz
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je updates @Hamz Nu zie ik dat er later nog een keer een monteur is geweest. Ik begrijp dat de monteur het probleem niet kon reproduceren op zijn eigen apparatuur. Zowel de situatie buiten als de binnenhuisaansluiting zijn in orde. Dan is het niet iets wat de monteur voor je kan oplossen. 

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1805Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Uitgelicht topic