1
Vraag
2
Reacties
Hamz

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Packetloss

Ik heb bij alles wat ik doe en elke server heb ik packetloss van 1 tot 5%,

Ik heb een kabel van de connect box beneden naar boven in mijn asus router, en van mijn asus router een kabel naar mijn pc en ik heb verschillende kabels geprobeerd en het pack etloss blijft aanwezig, terwijl je op kabel verbinding 0% packetloss constant moet hebben.

Ik heb op deze community gezien dat meerdere mensen hier last van hebben gehad. 

28 Reacties 28
Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

maar hoe zit het met de packetloss dan die in de eerste twee balkjes staan?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:
anoniemforum wrote:
Hamz wrote:

ik heb de kabel van mijn asus router van mijn pc gehaald en de kabel die van de connectbox in rechtstreeks in mijn computer en dit waren de resultaten

kan het niet een storing zijn van de wijkkast of dat het misschien de internetkabel zelf is die beschadigt is van binnen?

kun je ping plotter eens resetten daarna weer een test uitvoeren maar dan wel een half uur of langer laten lopen voor je een printscreen maakt

drukte in de wijkcentrale zou kunnen kapotte coax lijkt mijn sterkt 

 

zit netjes onder de 25ms dat is prima

pas boven 40 ms heb je een te hoge latency

maar hoe zit het met de packetloss dan die in de eerste twee balkjes staan?

dat is van jou pc naar de modem 192.168.178.1 zit in je locale netwerk 

kun je het modem resetten naar zijn fabrieksinstellingen

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

ik heb alles gerest maar ik heb nog steeds last van packetloss het was eerst een of twee dagen weg en nu is het er weer en het is zeer irritant, wat is nou de oplossing hiervoor??

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Hamz,

Frustrerend dat dit ondanks alle goed bedoelde tips nog speelt.
Ik zie gelukkig dat je ondertussen via de klantenservice een afspraak hebt gemaakt met een monteur.

De monteur komt morgen, houd je ons op de hoogte?

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Beste @Erik P

 

woensdag kwam een aardige monteur langs, hij begon de hoofdaansluiting te vervangen omdat die te oud was nadat die de hoofdaansluiting heeft vervangen vroeg die of ik het internet kon testen en dat had ik ook meteen gedaan maar er bleek niks verandert te zijn, zijn antwoord hierop was dat het heel druk was op de ziggo servers maar omdat ik 300mb/s heb hoor ik eigenlijk geen problemen te ervaren, na het hoofdaansluiting te vervangen is hij weer vertrokken maar nu heb ik nog steeds last van hoge ping en packetloss, dus hiermee leek het probleem niet opgelost te zijn, dus nu ben ik benieuwd wat er aan gedaan moet worden ik hoor graag van jullie.

groeten,

Hamza Rouis

Hamz
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

goede middag,

 

ik merk nu wel dat de packetloss in game heel random aanwezig is, bijvoorbeeld ik had gisteren een dag zonder packetloss in game en nu is de packetloss in game weer aanwezig maar als ik een test laat lopen op pingplotter of andere websites dan is de hoge ping en packetloss er altijd.

ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de hulp,

 

groeten,

Hamza Rouis

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je updates @Hamz Nu zie ik dat er later nog een keer een monteur is geweest. Ik begrijp dat de monteur het probleem niet kon reproduceren op zijn eigen apparatuur. Zowel de situatie buiten als de binnenhuisaansluiting zijn in orde. Dan is het niet iets wat de monteur voor je kan oplossen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic