Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Louwke
Level 1

Packetloss tijdens gamen

Sinds een week of 3 heb ik problemen met mijn verbinding. De snelheid is goed, speedtests geven snelheid aan van 200mb+, upload 20mb+. Ik heb mijn kabels vervangen, de ethernet kaart van mijn PC en zit nu direct op de modem met een ethernet kabel. Echter tijdens het gamen krijg ik na een tijdje ontzettende lag spikes te verwerken. Nu heb ik een ping plotter trace gemaakt en er springt een hop echt uit. Dit is aorta.net HIer heb ik een packetloss op van 90% zou dit de problemen veroorzaken en hoe kan ik dit oplossen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louwke
Level 1
Topicstarter
Lijkt er op dat het voorlopig is opgelost. Al een paar dagen nergens last meer van. Wat het nu geweest is nog steeds geen flauw idee

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Heb je al gekeken of hier wat voor je tussen staat ?

https://community.ziggo.nl/search?q=Packetloss
0 Kudos
ArieKanarie
Level 9
Je pingplotter ziet er normaal uit met geen packet loss of lag naar de eindbestemming. Die 90% packet loss die je op hop 4 ziet komt doordat die router niet of nauwelijks reageert op ping pakketjes en is dus geen teken van een slechte verbinding.

Probeer een pingplotter te draaien naar de server waar je op speelt (je lijkt nu een login-server te pingen) terwijl je speelt en lag spikes ervaart.
Louwke
Level 1
Topicstarter
Ja dat is dus het IP waar ze maar toe sturen, lastig om de ip van de server zelf te vinden
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Louwke, welkom op onze Community.

Dat is toch een behoorlijk aantal pings wat niet goed doorkomt. Packetloss is technisch gezien niet perse wat de oorzaak is. Ook zijn de pings die wel lukken netjes rond de 10ms. Er is dus ook geen lag piek. Klinkt wel lekker dat Packetloss en Lagspikes. Bufferbloat is ook een leuke term die vaak voorbij komt. Goed, tot zover het kleine pesterijtje. Dit zijn best moeilijke dingen in de praktijk. We gaan je hier helpen 🙂

De Aorta is het glasvezelnetwerk van Liberty Global, ons moederbedrijf. Er zitten nodes tussen die geen prioriteit geven aan Pings, aan ICMP verkeer. Je ziet dit aan de node die niet altijd reactie geeft in je pingplotter. Omdat de volgende hop (0.aorta.net) wel goed gaat weet je ook dat alles wat er voor zit ook goed gaat. Ik heb een aantal vragen voor je die ons een beter beeld geven van een mogelijke oorzaak.

• Heb je dit alleen bij Worldofwarships?
  • Heb je er ook last van als je een andere server selecteerd om op te gamen?
  • Zie je en IPv4 EN een IPv6 adres op https://www.whatismyip.com?
  • Zo ja, merk je verschil in tijd of snelheid van deze download en deze https download?
0 Kudos
Louwke
Level 1
Topicstarter
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Louwke, welkom op onze Community.

Dat is toch een behoorlijk aantal pings wat niet goed doorkomt. Packetloss is technisch gezien niet perse wat de oorzaak is. Ook zijn de pings die wel lukken netjes rond de 10ms. Er is dus ook geen lag piek. Klinkt wel lekker dat Packetloss en Lagspikes. Bufferbloat is ook een leuke term die vaak voorbij komt. Goed, tot zover het kleine pesterijtje. Dit zijn best moeilijke dingen in de praktijk. We gaan je hier helpen 🙂

De Aorta is het glasvezelnetwerk van Liberty Global, ons moederbedrijf. Er zitten nodes tussen die geen prioriteit geven aan Pings, aan ICMP verkeer. Je ziet dit aan de node die niet altijd reactie geeft in je pingplotter. Omdat de volgende hop (0.aorta.net) wel goed gaat weet je ook dat alles wat er voor zit ook goed gaat. Ik heb een aantal vragen voor je die ons een beter beeld geven van een mogelijke oorzaak.

• Heb je dit alleen bij Worldofwarships?
  • Heb je er ook last van als je een andere server selecteerd om op te gamen?
  • Zie je en IPv4 EN een IPv6 adres op https://www.whatismyip.com?
  • Zo ja, merk je verschil in tijd of snelheid van deze download en deze https download?

Verder eigenlijk nog weinig online games gespeeld dus durf ik niet te zeggen of andere games er ook last van hebben. Een andere server is helaas niet mogelijk binnen World of Warships. Tenminste of ik zou de US versie eens moeten proberen.

Op whats my IP zie ik alleen een IPv4: 84.27.x.x staan en geen IPv6: Not Detected

Verschil tussenb de down loads is dat de HTTPS iets sneller lijkt, maar dat was geen groot verschil.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Check, bedankt voor je antwoorden. We onderzoeken een mogelijk probleem met HTTPS verkeer op modems die ook een IPv6 adres laten zien. Dat is bij jou gelukkig niet aan de orde 🙂

Je onderste grafiek laat trouwens alleen de latency zien. 25 duizendste van een seconde tussen jou en de server van Worldofwarships. Packetloss moet een rode grafiek zijn, we zien dus geen packetloss. De verbinding is is goed of is buiten het Ziggo netwerk vertraagd. Test zeker eens de US versie, probeer ook vergelijkbare andere online games. Met die informatie kunnen we je een beter advies geven.
0 Kudos
Louwke
Level 1
Topicstarter
Lijkt er op dat het voorlopig is opgelost. Al een paar dagen nergens last meer van. Wat het nu geweest is nog steeds geen flauw idee
0 Kudos
Ga naar reactie
Anne H
Community Developer
Community Developer
Dank voor je update! 🙂 Ik sluit het topic. Mocht het weer terugkomen dan horen we in een ander topic graag weer van je natuurlijk.
0 Kudos