1
Vraag
2
Reacties
discy

Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Packetloss sinds een maand

Hallo,

 

Sinds een maand heb ik last van een instabiele verbinding en constant tussen de 5 en 10% packetloss.

Na het bellen met de helpdesk werd mij verteld dat de WIFI van N-only naar BGN moest.

Echter gebruik ik de wifi van de modem helemaal niet. Ik word voor mijn gevoel dus behoorlijk afgepoeierd.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het zetten van de volgende stap. Als bijlage de signaal waarden.

Het zou in ieder geval fijn zijn om te weten of ik het bij Ziggo of in m'n eigen netwerk moet zoeken.

 

screencapture-192-168-100-1-2022-02-18-14_03_27.pngscreencapture-192-168-100-1-2022-02-18-14_04_32.pngscreencapture-192-168-100-1-2022-02-18-14_05_07.png

Oplossing
52 Reacties 52
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33309Posts
  • 2394Oplossingen
  • 16856Likes

De downstream en upstream zien er beide (zeer) goed uit, geen overmatige ruis meer zichtbaar. Toen ik zelf overstapte van een Compal SmartWifi modem naar een UBC1318ZG viel mij op dat de MER meteen ~5 dB hoger was op de SC-QAM-kanalen, dat zie ik bij jou ook terug. Het OFDM-kanaal is nu echter het primair gebruikte kanaal, de SC-QAM-kanalen worden wel gekoppeld maar alleen actief gebruikt wanneer het OFDM-kanaal onbruikbaar zou worden.

discy
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Mooi. Eindelijk!!

@Jiri @Rikst @Monica 
Even voor de record. Dat heeft dus 5 monteurafspraken gekost waarvan zelfs het kabelbedrijf.

Ik begrijp dat iedereen z'n best doet maar het lijkt me goed om dit intern eens te bespreken.
Een klant die niet zo doorpusht voor een oplossing als ik waren jullie misschien wel kwijtgeraakt.

 

Tussen de monteurafspraken door ben ik ook nog afgepoeierd door de telefonische klantenservice:

  • dat het aan de wifi instellingen ligt (terwijl de modem in bridge staat)
  • dat ik niet de juiste poort op de modem zou gebruiken, terwijl het internet gewoon werkt

 

Hieronder het overzicht.

 

18-02-2022

Ziggo Forum
Signaalwaarden geplaatst:
Oplopende unerrored codewords en RS errors en de aantallen T3 timeouts.

24-02-2022

Monteur
- Ruis op de upstream

- Binnenaansluiting gecontroleerd
- Probleem in de wijk (afwachten)

28-02-2022

Monteur

- Ruis op de upstream

- Verloop binnenkabel aangesloten

- Splitter met ruisfilter

- 3-weg splitter afgedopt (ongebruikte aansluiting)

02-03-2022

Monteur
- 4 mensen in de buurt ook problemen
- Packetloss meetbaar (constant 0 – 0,5%)
- Ruis op upstream
- Pulsmeter: Kabelbreuk op 20 meter van huis?

08-03-2022

Installatiebedrijf/Aannemer
- Kabelbreuk niet gevonden
- Geen foto’s van pulsmeter beschikbaar
- Vermoeden: Voedingskabel tussen GV en EV

08-03-2022

Modem vervangen

09-03-2022

Monteur

-         Ruis op de upstream

-         Verbaasd dat het in huis gezocht in. Probleem zit “duidelijk” in de wijk

10-03-2022

Probleem lijkt te zijn opgelost

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3436Likes

Hey @discy

Thanks voor de update! Ik snap dat je hierover valt, er is veel tijd overheen gegaan maar ook veel afspraken en verkeerde conclusies. Ik heb ervoor gezorgd dat de feedback terecht komt bij de juiste partij(en) en voor jou een vergoeding aangemaakt van de periode van 18 februari t/m 10 maart. Ondanks dat je diensten er niet compleet uit hebben gelegen, heeft dit wel ontzettend veel tijd en doorzettingsvermogen gekost terwijl dit niet had gehoeven. De vergoeding wordt verrekend met je factuur.

Sorry dat het zo is gelopen en ik ben blij om te lezen dat het is opgelost. 

discy
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Hallo

Het probleem is weer terug sinds gister.

Symptomen zijn hetzelfde.

Zie hier wat er tot nog toe gebeurd is

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@discy Ontzettend balen dat je vandaag toch weer opnieuw storing ervaart! Ik heb even opnieuw een blik geworpen op het signaal en ik zie ook enige dips terug op de upstream. Hiervoor is zo te zien ook een ticket aangemaakt op wijkniveau. Omdat ik het ticket zelf niet kan inzien heb ik de vraag even neergelegd bij onze netwerkspecialisten. Er kan dan duidelijkheid worden gegeven over de vervolgacties die op dit moment lopen. Zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten onder dit topic. 

discy
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Hallo. Heeft u al iets gehoord?
@Paul 

Het is naast upstream (blauw) inmiddels ook op de downstream (oranje). 

Het is voor ons niet handig met al het videobellen dus belangrijk dat hier gauw wat aan gedaan wordt.

discy_1-1648541116021.png

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@discy Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen. Er staat op dit moment een netwerkticket (ticketnummer: TTS790883) open i.v.m. dips op met name de upstream. Inhoudelijk kan ik het storingticket niet inzien, maar ik heb de collega's die hier mee bezig zijn even gevraagd om extra informatie zodat ik jou kan verder op de hoogte kan brengen. Ik laat het weten zodra ik een update voor je heb. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@discy Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van onze netwerkspecialisten. Er is bij jou in de buurt een andere aansluiting die ruis veroorzaakt op het netwerk (op de 23.3Mhz). Er is een monteur ingeschakeld om de ruis te kunnen verhelpen. Omdat dit bij een aansluiting bij een andere klant in huis misgaat, moet de monteur bij deze klant binnen komen om het op te lossen. Helaas weet ik niet wat de laatst update is m.b.t. het ticket. Ik heb de afdeling die het ticket behandeld daarom even gevraagd om een update. Ik laat het weten zodra ik meer info voor je heb. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33309Posts
  • 2394Oplossingen
  • 16856Likes

@Paul Gebruikelijk worden 28,6 en 31,8 MHz gebruikt als frequenties voor de laagste upstream-kanalen (met 3,2 MHz kanaalbreedte) in voormalig UPC-gebied. Enig idee waarom op dit CMTS de frequenties 23,3 en 30,2 MHz worden gehanteerd? Deze lagere frequenties zijn ruisgevoeliger.

discy
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@Paul Krijg zojuist een sms dat probleem zou moeten zijn opgelost. Maar het is nog niet weg. Ik heb voor de volledigheid ook de modem gereset.

 

Ik begreep vrijdag eind van de dag van jullie klantenservice dat de persoon achterhaald was die dit zou veroorzaken, maar om wie dat ging en wat daar nu mee gedaan wordt kon hij niet inzien omdat die verantwoordelijkheid bij een andere afdeling ligt.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@discy Op dit moment zie ik dat het storingsticket nog wel openstaat. De SMS die je ontvangen hebt zal denk ik verstuurd zijn n.a.v. een andere storing op het netwerk. Ik heb even een bericht gestuurd naar onze netwerkspecialisten om ons van een nieuwe update m.b.t. de signaalverstoring te voorzien. Zodra ik meer weet laat ik het weten binnen dit topic. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7755Likes

@discy Onze netwerkspecialisten geven aan dat het storingsticket inmiddels verholpen is. Op het moment dat je nu nog last hebt van uitval (*na nieuwe modem reset) moet er een individuele storingsmonteur langskomen om hier naar te kijken. 

discy
Topicstarter
Level 6
  • 92Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Ziet er weer goed uit. Ik kijk het een tijdje aan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic