Hoi Ziggo community,
Een tijdje geleden heb ik mijn alles-in-1 abbo geupgrade naar Ziggo Giga.
Ik heb toen ook een nieuw modem gekregen, de Connectbox Giga van Arris.
De snelheid word gehaald, kwa up en download.
Echter ervaar ik packetloss, dit merk ik vooral wanneer ik via VoIP aan het bellen ben.
Deze packetloss vind ook plaats wanneer ik via de UTP kabel aangesloten ben.
(ben bijna altijd via de UTP kabel aangesloten)
Nu heb ik diverse informatie online gelezen dat de Intel Puma chipsets dit kunnen veroorzaken.
En dat de Connectbox Giga van Arris een Intel Puma chipset heeft.
Ik heb via pingplotter pro een UDP ping gestart naar 8.8.8.8 en dan zie ik de packetloss terug.
Het nieuwe Giga modem welke Ziggo levert, de F3896LG-ZG van Sagemcom, heeft geen Puma chipset meer.
Is het mogelijk dat ik het nieuwe modem, de F3896LG-ZG van Sagemcom kan krijgen, zodat mijn problemen met packetloss verholpen worden?