1
Vraag
2
Reacties
Pigeon

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Packetloss sinds Connectbox Giga van Arris

Hoi Ziggo community,

 

Een tijdje geleden heb ik mijn alles-in-1 abbo geupgrade naar Ziggo Giga.

Ik heb toen ook een nieuw modem gekregen, de Connectbox Giga van Arris.

 

De snelheid word gehaald, kwa up en download.

Echter ervaar ik packetloss, dit merk ik vooral wanneer ik via VoIP aan het bellen ben.

Deze packetloss vind ook plaats wanneer ik via de UTP kabel aangesloten ben.

(ben bijna altijd via de UTP kabel aangesloten)

 

Nu heb ik diverse informatie online gelezen dat de Intel Puma chipsets dit kunnen veroorzaken.

En dat de Connectbox Giga van Arris een Intel Puma chipset heeft.

 

Ik heb via pingplotter pro een UDP ping gestart naar 8.8.8.8 en dan zie ik de packetloss terug.

 

Het nieuwe Giga modem welke Ziggo levert, de F3896LG-ZG van Sagemcom, heeft geen Puma chipset meer.

Is het mogelijk dat ik het nieuwe modem, de F3896LG-ZG van Sagemcom kan krijgen, zodat mijn problemen met packetloss verholpen worden?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRP-10/MI) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1, deze moet vervangen worden door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Een monteur verzorgt dit kosteloos. Daarnaast zou de TV-kabel opnieuw moeten worden afgemonteerd op de stekker.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De monteur is zojuist op locatie geweest.

Het AOP is vervangen en de stekker van de tv kabel is opnieuw afgemonteerd.

Ik heb daarna weer met pingplotter testen gedaan naar 8.8.8.8

En ik heb geen packetloss meer geconstateerd. Very happy!

Bedankt voor de hulp @tobiastheebe en @Jos , en voor de snelle service!

 

Tevens heb ik in de modem bij:

>Geavanceerde instellingen

>Beveiliging

>Firewall

>IP-flood detectie : weer aangezet voor IPv4 en IPv6

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het is inderdaad mogelijk dat deze packet loss door de Puma-chipset wordt veroorzaakt. Voor zover ik weet, is het helaas (nog) niet mogelijk om op eigen verzoek de TG3492 door een F3896 te laten vervangen.

 

Gebruik je naast de TG3492 nog andere netwerkapparatuur, zoals een switch of router?

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Achter het modem heb ik geen router, wel enkele gigabit netwerkswitches, en 1x een Unify AP

De netwerkswitches en Unify AP waren er ook vóór de implementatie van het nieuwe modem, waar ik toen geen packetloss ervaarde.

 

Foto's AOP in de meterkast toegevoegd als bijlage.

1 Coax kabel naar het modem

1 Coax kabel naar de Mediabox Next

 

Firewall instellingen aangepast, zie bijlage before - after

Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

36180000002.139QAM2563
16020000002.538.6QAM2561
26100000002.339QAM2562
46260000001.939QAM2564
56340000001.639QAM2565
66420000001.538.6QAM2566
76500000001.639QAM2567
86580000001.638.6QAM2568
96660000001.638.6QAM2569
106740000001.238.6QAM25610
116820000000.939QAM25611
126900000000.738.6QAM25612
136980000000.538.6QAM25613
147060000000.538.6QAM25614
157140000000.538.6QAM25615
167220000000.939QAM25616
177300000001.238.6QAM25617
187380000001.238.6QAM25618
197460000001.238.6QAM25619
207540000001.138.6QAM25620
217620000000.538.6QAM25621
227700000000.137.4QAM25622
237780000000.237.6QAM25623
247860000000.537.6QAM25624
257940000000.737.6QAM25625
268020000000.737.6QAM25626
278100000000.637.6QAM25627
288180000000.437.4QAM25628
298260000000.137.4QAM25629
30834000000-0.237.4QAM25630
31842000000-0.337.6QAM25631
32850000000-0.437.4QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

3Locked38.98326100
1Locked38.60537700
2Locked38.98326100
4Locked38.98326100
5Locked38.98326100
6Locked38.60537700
7Locked38.98326100
8Locked38.60537700
9Locked38.60537700
10Locked38.60537700
11Locked38.98326100
12Locked38.60537700
13Locked38.60537700
14Locked38.60537700
15Locked38.60537700
16Locked38.98326100
17Locked38.60537700
18Locked38.60537700
19Locked38.60537700
20Locked38.60537700
21Locked38.60537700
22Locked37.35598800
23Locked37.63627600
24Locked37.63627600
25Locked37.63627600
26Locked37.63627600
27Locked37.63627600
28Locked37.35598800
29Locked37.35598810
30Locked37.35598800
31Locked37.63627600
32Locked37.35598800



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159964K1866QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked39-0.739515942885293
Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15200000045.85120 KSym/sec64QAM2
23840000045.85120 KSym/sec64QAM4
34520000045.85120 KSym/sec64QAM3
45880000046.35120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0010
2US_TYPE_STDMA0030
3US_TYPE_STDMA0020
4US_TYPE_STDMA0030



D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
715.640.22KQAM16


D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7OFDMA31219.030
Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

 

<leeg> geen entrys

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRP-10/MI) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1, deze moet vervangen worden door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Een monteur verzorgt dit kosteloos. Daarnaast zou de TV-kabel opnieuw moeten worden afgemonteerd op de stekker.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe thanks voor de informatie! dan wacht ik even op opvolging via een ziggo-medewerker op dit forum. Ik zal deze post bijwerken wanneer ik meer informatie heb.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1333Posts
  • 203Oplossingen
  • 670Likes

Goed te horen dat je je snelheid haalt, maar packetloss is niet fijn. @tobiastheebe heeft je hier al super geholpen en daarom heb ik de monteur gepland die het aansluitpunt komt vervangen. Die staat voor maandag 23 januari tussen 8-13 uur ingepland. Mocht dit niet passen in jouw agenda, wijzig de afspraak eenvoudig via Mijn Ziggo. Je ontvangt via e-mail ook een bevestiging van de afspraak. Laat je weten hoe die afspraak verlopen is en hoe het dan draait? 

Pigeon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De monteur is zojuist op locatie geweest.

Het AOP is vervangen en de stekker van de tv kabel is opnieuw afgemonteerd.

Ik heb daarna weer met pingplotter testen gedaan naar 8.8.8.8

En ik heb geen packetloss meer geconstateerd. Very happy!

Bedankt voor de hulp @tobiastheebe en @Jos , en voor de snelle service!

 

Tevens heb ik in de modem bij:

>Geavanceerde instellingen

>Beveiliging

>Firewall

>IP-flood detectie : weer aangezet voor IPv4 en IPv6

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic