Hoi Ziggo community,
Een tijdje geleden heb ik mijn alles-in-1 abbo geupgrade naar Ziggo Giga.
Ik heb toen ook een nieuw modem gekregen, de Connectbox Giga van Arris.
De snelheid word gehaald, kwa up en download.
Echter ervaar ik packetloss, dit merk ik vooral wanneer ik via VoIP aan het bellen ben.
Deze packetloss vind ook plaats wanneer ik via de UTP kabel aangesloten ben.
(ben bijna altijd via de UTP kabel aangesloten)
Nu heb ik diverse informatie online gelezen dat de Intel Puma chipsets dit kunnen veroorzaken.
En dat de Connectbox Giga van Arris een Intel Puma chipset heeft.
Ik heb via pingplotter pro een UDP ping gestart naar 8.8.8.8 en dan zie ik de packetloss terug.
Het nieuwe Giga modem welke Ziggo levert, de F3896LG-ZG van Sagemcom, heeft geen Puma chipset meer.
Is het mogelijk dat ik het nieuwe modem, de F3896LG-ZG van Sagemcom kan krijgen, zodat mijn problemen met packetloss verholpen worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het AOP (TRP-10/MI) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1, deze moet vervangen worden door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Een monteur verzorgt dit kosteloos. Daarnaast zou de TV-kabel opnieuw moeten worden afgemonteerd op de stekker.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
De monteur is zojuist op locatie geweest.
Het AOP is vervangen en de stekker van de tv kabel is opnieuw afgemonteerd.
Ik heb daarna weer met pingplotter testen gedaan naar 8.8.8.8
En ik heb geen packetloss meer geconstateerd. Very happy!
Bedankt voor de hulp @tobiastheebe en @Jos , en voor de snelle service!
Tevens heb ik in de modem bij:
>Geavanceerde instellingen
>Beveiliging
>Firewall
>IP-flood detectie : weer aangezet voor IPv4 en IPv6
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is inderdaad mogelijk dat deze packet loss door de Puma-chipset wordt veroorzaakt. Voor zover ik weet, is het helaas (nog) niet mogelijk om op eigen verzoek de TG3492 door een F3896 te laten vervangen.
Gebruik je naast de TG3492 nog andere netwerkapparatuur, zoals een switch of router?
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Achter het modem heb ik geen router, wel enkele gigabit netwerkswitches, en 1x een Unify AP
De netwerkswitches en Unify AP waren er ook vóór de implementatie van het nieuwe modem, waar ik toen geen packetloss ervaarde.
Foto's AOP in de meterkast toegevoegd als bijlage.
1 Coax kabel naar het modem
1 Coax kabel naar de Mediabox Next
Firewall instellingen aangepast, zie bijlage before - after
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 | 618000000 | 2.1 | 39 | QAM256 | 3 |
1 | 602000000 | 2.5 | 38.6 | QAM256 | 1 |
2 | 610000000 | 2.3 | 39 | QAM256 | 2 |
4 | 626000000 | 1.9 | 39 | QAM256 | 4 |
5 | 634000000 | 1.6 | 39 | QAM256 | 5 |
6 | 642000000 | 1.5 | 38.6 | QAM256 | 6 |
7 | 650000000 | 1.6 | 39 | QAM256 | 7 |
8 | 658000000 | 1.6 | 38.6 | QAM256 | 8 |
9 | 666000000 | 1.6 | 38.6 | QAM256 | 9 |
10 | 674000000 | 1.2 | 38.6 | QAM256 | 10 |
11 | 682000000 | 0.9 | 39 | QAM256 | 11 |
12 | 690000000 | 0.7 | 38.6 | QAM256 | 12 |
13 | 698000000 | 0.5 | 38.6 | QAM256 | 13 |
14 | 706000000 | 0.5 | 38.6 | QAM256 | 14 |
15 | 714000000 | 0.5 | 38.6 | QAM256 | 15 |
16 | 722000000 | 0.9 | 39 | QAM256 | 16 |
17 | 730000000 | 1.2 | 38.6 | QAM256 | 17 |
18 | 738000000 | 1.2 | 38.6 | QAM256 | 18 |
19 | 746000000 | 1.2 | 38.6 | QAM256 | 19 |
20 | 754000000 | 1.1 | 38.6 | QAM256 | 20 |
21 | 762000000 | 0.5 | 38.6 | QAM256 | 21 |
22 | 770000000 | 0.1 | 37.4 | QAM256 | 22 |
23 | 778000000 | 0.2 | 37.6 | QAM256 | 23 |
24 | 786000000 | 0.5 | 37.6 | QAM256 | 24 |
25 | 794000000 | 0.7 | 37.6 | QAM256 | 25 |
26 | 802000000 | 0.7 | 37.6 | QAM256 | 26 |
27 | 810000000 | 0.6 | 37.6 | QAM256 | 27 |
28 | 818000000 | 0.4 | 37.4 | QAM256 | 28 |
29 | 826000000 | 0.1 | 37.4 | QAM256 | 29 |
30 | 834000000 | -0.2 | 37.4 | QAM256 | 30 |
31 | 842000000 | -0.3 | 37.6 | QAM256 | 31 |
32 | 850000000 | -0.4 | 37.4 | QAM256 | 32 |
Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
1 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
2 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
4 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
6 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
7 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
8 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
9 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
10 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
11 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
13 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
15 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
16 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
17 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
18 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
19 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
20 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
21 | Locked | 38.605377 | 0 | 0 |
22 | Locked | 37.355988 | 0 | 0 |
23 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
24 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
25 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
26 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
27 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
28 | Locked | 37.355988 | 0 | 0 |
29 | Locked | 37.355988 | 1 | 0 |
30 | Locked | 37.355988 | 0 | 0 |
31 | Locked | 37.636276 | 0 | 0 |
32 | Locked | 37.355988 | 0 | 0 |
159 | 96 | 4K | 1866 | QAM4096 | 879 |
159 | Locked | 39 | -0.7 | 3951594288 | 5293 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 52000000 | 45.8 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 2 |
2 | 38400000 | 45.8 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 4 |
3 | 45200000 | 45.8 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 3 |
4 | 58800000 | 46.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 3 | 0 |
3 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
4 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 3 | 0 |
7 | 15.6 | 40.2 | 2K | QAM16 |
7 | OFDMA | 312 | 19.0 | 3 | 0 |
Tijd Prioriteit Omschrijving
<leeg> geen entrys
Het AOP (TRP-10/MI) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1, deze moet vervangen worden door een TRISZ-DG300 of FISO-X11. Een monteur verzorgt dit kosteloos. Daarnaast zou de TV-kabel opnieuw moeten worden afgemonteerd op de stekker.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.
@tobiastheebe thanks voor de informatie! dan wacht ik even op opvolging via een ziggo-medewerker op dit forum. Ik zal deze post bijwerken wanneer ik meer informatie heb.
Goed te horen dat je je snelheid haalt, maar packetloss is niet fijn. @tobiastheebe heeft je hier al super geholpen en daarom heb ik de monteur gepland die het aansluitpunt komt vervangen. Die staat voor maandag 23 januari tussen 8-13 uur ingepland. Mocht dit niet passen in jouw agenda, wijzig de afspraak eenvoudig via Mijn Ziggo. Je ontvangt via e-mail ook een bevestiging van de afspraak. Laat je weten hoe die afspraak verlopen is en hoe het dan draait?
De monteur is zojuist op locatie geweest.
Het AOP is vervangen en de stekker van de tv kabel is opnieuw afgemonteerd.
Ik heb daarna weer met pingplotter testen gedaan naar 8.8.8.8
En ik heb geen packetloss meer geconstateerd. Very happy!
Bedankt voor de hulp @tobiastheebe en @Jos , en voor de snelle service!
Tevens heb ik in de modem bij:
>Geavanceerde instellingen
>Beveiliging
>Firewall
>IP-flood detectie : weer aangezet voor IPv4 en IPv6
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.