Beste,
Ik heb sinds de upgrade naar Gigabit last van Packet loss, ik merk dit in spraak gesprekken over Teams, in games zoals COD. Surfen e.d. gaat prima en snelheid test is regelmatig top. Single PC 930Mb/s en upload ook meestal rond de 50Mb/s.
In eerste instantie had ik niet de COAX kabel die bij de box gebruikt, maar heb die ondertussen vervangen voor de nieuwe COAX die erbij zat. De kabel zit vanaf het modem op de splitter die ook bij het modem kwam aangesloten. Ik zal een foto bijvoegen aan deze post. Origineel zat mijn vorig modem op de splitter waarop nu alleen de TV nog zit. Deze splitter was geïnstalleerd door een monteur, die gaf toen aan dat deze splitter geschikt was voor Gigabit / Docsis 3.0(1?). Echter de aansluiting is anders dus ik kon de nieuwe kabel hierop niet aansluiten. Vandaar nu direct op AOP met de splitter die in de doos zat.
In de PDF die aan deze post zit kan je een nacht ping resultaten zien. Ik heb dit gedaan vanaf een Windows PC die via kabel aangesloten zit.
PC heeft een 192.168.1.x/24 adres met default GW naar 192.168.1.1 (mijn firewall van Ubiquity). De firewall zit aangesloten op het Gigabit router van Ziggo die IP 192.168.178.1 heeft, je kan zien in ping test dat deze 2 devices 0 pings hebben gemist. Het probleem zit dan denk ik ook verder op.
Ik zie zoveel top reacties op dezelfde vraagstukken dat ik het even via deze weg doe. Ik denk eigenlijk dat er een monteur zou moeten komen, maar ik hoor graag of ik zelf nog iets zou moeten proberen.
Hieronder de gegevens van mijn modem:
Opgelost! Ga naar oplossing.
kun je het witte kapje van de splitter verwijderen
en de modem kabel bij de splitter even stevig aanduwen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je het witte kapje van de splitter verwijderen
en de modem kabel bij de splitter even stevig aanduwen
Dank je wel voor je reactie. Ik weet niet waarom witte kapje erbij zit, kan dan beter niet gebruikt worden 😉
Ik heb hem verwijderd en de kabels opnieuw aangesloten. Ik ben nu bezig dezelfde ping test te draaien, zo even na een 20/30 minuten ziet het er al beter uit. Vanavond tijdens gamen eens proberen of COD weer normaal werkt.
Zover al hartelijk bedankt!
Mduijm wrote:Dank je wel voor je reactie. Ik weet niet waarom witte kapje erbij zit, kan dan beter niet gebruikt worden 😉
Ik heb hem verwijderd en de kabels opnieuw aangesloten. Ik ben nu bezig dezelfde ping test te draaien, zo even na een 20/30 minuten ziet het er al beter uit. Vanavond tijdens gamen eens proberen of COD weer normaal werkt.
Zover al hartelijk bedankt!
door het witte kapje kan het weleens voorkomen dat de splitter net niet ver genoeg in de aansluiting gaat
opgelost 😉 ik zie geen problemen meer! top en snel gedaan!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.