De laatste tijd ervaar ik meerdere malen per dag/uur periodes van hoge ping & packetloss, duidelijk merkbaar in online gaming, maar ook in gewoon browsen
Monteur is al geweest om de wandaansluiting & bekabeling naar het modem te vervangen, dat heeft dus niet echt geholpen.
Deze test laat een bekabelde gigabit verbinding zitten via een Fortigate Firewall op het LAN is niets mis.
Bijgaand bandbreedte eerste piek van 20mbit is een speedtest tijdens de hoge ping, 2e een speedtest bij normale ping
pingtijden tijdens issue
Tijdens deze issues, geeft de speedtest (als hij laad ook maar 2-10Mbit aan). normaal strak 388/31
Modem staat transparant ingesteld, ik heb even geen idee meer?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Foto's zal ik morgen maken, maar dat deel is korter dan een half jaar geleden al vervangen.
Bij het modem kan ik natuurlijk niet komen, deze staat transparant, of moet ik hier direct een laptop aanhangen met een vast ip in die reeks?
Bij bridge mode is de webinterface van de Connect Box bereikbaar via 192.168.100.1.
Het ip adres is niet te benaderen vanuit het LAN waar ik nu zit, blijft hangen op :
http://192.168.100.1/common_page/login.html
bijgaande de foto's van de aansluitingen, deze zijn onlangs door ziggo al vernieuwd, omdat het internet helemaal uitviel (modem uit en aan zetten om weer te kunnen internetten)
en de laatste ping log:
Mogelijk blokkeert de firewall van jouw router verzoeken naar 192.168.100.1 of wordt niet de juiste interface gebruikt.
AOP, splitter en kabels zien er inderdaad prima uit.
Zou je het kapje van de splitter willen verwijderen (instructies)? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Ik heb de AOP opnieuw geplaatst en het modem herstart, ik kom nu netjes in een inlog scherm voor het modem, echter is het wachtwoord wat onderop staat niet correct volgens de webinterface.
wellicht moet dan het hele modem gereset worden, dan eerst maar even wachten of het ping probleem weer terugkomt. Helaas niet echt te forceren (alhoewel een download invloed lijkt te hebben)
Even een update na 24 uur, ping en packetloss lijken nu helemaal weg, hopen dat het zo blijft.
Had je het wachtwoord misschien zelf gewijzigd tijdens de installatie? Een factory reset is inderdaad nodig om het oorspronkelijke wachtwoord (8 cijers) te herstellen. De downstream/upstream-gegevens blijven waardevol om e.e.a. te controleren en uit te sluiten.
In elk geval fijn om te lezen dat de packet loss niet meer recent is voorgekomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.