1
Vraag
2
Reacties
Larsemans

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Packetloss bij het gamen

Sinds nog niet zo'n hele lange tijd ervaar ik hinder van packet loss bij het gamen. Het is een packet loss van rond de 15. Ik heb een high end game pc met standaard een latency van 1ms. Dit is voor de eerste keer dat ik dit meemaak en heb geen idee wat eraan te doen. Alles resetten hielp in elk geval niet.
Wat zouden jullie mij hierover kunnen vertellen en hoe het te verbeteren valt zodat het weg gaat?
Mvg, Lars
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Larsemans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het kunnen oplossen voorlopig. Ik had boven een wifi repeater met daarin de kabel naar mijn pc. Nu heb ik vanaf boven kabel rechtstreeks naar beneden gelegd, naar de Ziggo box. Geen packet loss meer ervaren 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Larsemans welkom op de Community! Verbinding problemen zijn bij gamen meer dan vervelend, dat moet gewoon soepel zijn. Heb je hier al gezocht naar vergelijkbare problemen? Er zijn al best veel topics over dit onderwerp met allerlei tips die je daaruit kan halen.

Mijn ervaring is dat meer details over de problemen andere leden triggert om je verder te helpen. Wat heeft de community nodig:


  • Maak een screenshot van de packetloss, dan weten we hoe je meet.
  • Probeer je PC bedraad aan te sluiten, wat gebeurd er dan met de verbinding?
  • Heb je dit met alle games, of alleen met 1 game?
  • Hoe ziet je thuis netwerk eruit?
Larsemans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het kunnen oplossen voorlopig. Ik had boven een wifi repeater met daarin de kabel naar mijn pc. Nu heb ik vanaf boven kabel rechtstreeks naar beneden gelegd, naar de Ziggo box. Geen packet loss meer ervaren 🙂
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Larsemans wrote:
Ik heb het kunnen oplossen voorlopig. Ik had boven een wifi repeater met daarin de kabel naar mijn pc. Nu heb ik vanaf boven kabel rechtstreeks naar beneden gelegd, naar de Ziggo box. Geen packet loss meer ervaren 🙂


Dat zou ik maar zien als een permanente oplossing. Bekabeld is altijd beter, dan via WiFi repeaters e.d.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic