Na het moeten herstarten van het modem (was niet bereikbaar via 192.168.100.1 ook geen ping hier de screenshot en het logboek
Bijzonder dat de helpdesk bleef steken op het vervangen van de 'internetkabel' en bij het woord DNS bleef hangen dat telefoons dat niet nodig hangen en dat het iets met wifi was, en om het echt te kunnen testen de modem uit bridge gehaald moest worden, want direct een laptop aan een bridged modem was niet betrouwbaarder dan via de router functie van het modem 🙄, daar ving ik dus bot.
als een laptop direct op het modem via cat5 netwerk kabel op 100 Mbit van 1,8 meter, dezelfde problemen zou geven als de kabel die er nu lag naar de firewall op 1 Gbit, dan weet ik het niet meer.
bijgaand de ping logs: gemiddelde pings elke 30 seconden gemeten gemiddelde van 5 pings)
Op dit moment was er niemand thuis en werd er dus geen 'zwaar' gebruik gemaakt van internet (< 1Mbps).

op dit moment werd er door 2 vast pc's fortnite gespeeld: (zoals je kunt raden niet gewonnen)
hoge spikes duren ca 1 minuut