1
Vraag
2
Reacties
Fleekon

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Packet loss

Goedeavond,

 

Sinds een paar dagen ervaar ik een paar nare problemen met betrekking tot internet verbinding, zowel bekabeld als wifi.

Probleem beschrijving:

Ps4 (bekabeld):

Voornamelijk tijdens het online gamen op mijn ps4 ervaar ik op willekeurige momenten packet loss. Dit duidt zich ingame door lag spikes, game freezes, lange laadtijd en haperende chataudio vanuit mij richting mijn vrienden. Het spel zelf bevestigt de packet loss en soms hoge ping door het tonen van een logo in het scherm wanneer deze klachten optreden. Daarnaast duren downloads van game updates soms akelig lang, ondanks dat ik een snel internet abbonement heb.

Op sommige dagen heb ik de hele dag, continu veel klachten. Op andere dagen heb ik helemaal geen klachten of in een hele matige vorm. Dit houdt in dat ik 's ochtends en begin middag prima online kan gamen, maar vanuit het niets de verbinding verslechterd en de rest van de avond klachten geeft. Ik heb hierin geen patroon kunnen herkennen van exacte tijdstippen dat de klachten het ergste zijn. Dit is bijna altijd.

Bij het meten van de internetsnelheid zijn de resultaten erg wisselend. De ene meting komt niet boven de 30mb, de volgende haalt dan weer 270 en wanneer ik hem daarna nogmaals meet zit die rond de 20. Ook de resultaten van deze metingen zijn verschillend per dag en per week. Op sommige dagen meet de test 300, maar dat betekent niet dat ik dan geen packet loss tijdens het gamen ervaar. En op andere dagen haalt die maximaal 40, maar heb ik nergens last van tijdens het gamen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fleekon
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hey lycke,

Ik ben wel tevreden, want ik ervaar tot zover geen problemen meer. Gisteren kwam een hele aardige monteur. Ondanks Corona was de monteur zeer vriendelijk en wist heel goed wat hij moest doen.

Groetjes Roan 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je downstream vermogen is erg hoog.

Het signaal ziet er ook erg verstoord uit.

Er is erg veel ruis aanwezig (Post RS Errors)

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De modem aangesloten via een versterker?

Fleekon
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hey Tom en Jan,

bedankt voor snelle reactie en hulp.

hier volgen een aantal foto's. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen. Wel zie ik een zeer oud AOP dat door ziggo vervangen zal worden als u er om vraagt. Zorg er daarna wel voor dat de aansluiting van de modem niet via de versterker loopt.

Fleekon
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hey jan F.

We hebben zeker een zeer oude AOP, het is afkomstig uit de upc tijden. Deze zullen we dus ook moeten vervangen aangezien er maar een kabel vanuit de AOP naar de versterker loopt, vervolgens is de kabel van de modem ook verbonden met die van het versterker aangezien we hem niet rechtstreeks kunnen verbinden met de AOP want die heeft maar 1 gang. Hoe kunnen   we de AOP vervangen en zal dit wel de oplossing zijn?

Groetjes Fleekon

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
Fleekon wrote:

hey jan F.

We hebben zeker een zeer oude AOP, het is afkomstig uit de upc tijden. Deze zullen we dus ook moeten vervangen aangezien er maar een kabel vanuit de AOP naar de versterker loopt, vervolgens is de kabel van de modem ook verbonden met die van het versterker aangezien we hem niet rechtstreeks kunnen verbinden met de AOP want die heeft maar 1 gang. Hoe kunnen   we de AOP vervangen en zal dit wel de oplossing zijn?

Groetjes Fleekon

AOP moet zoeizo door een ziggo monteur vervangen worden verder ik weet niet waarvoor je de versterker gebruikt hele lange afstand tot tv via coax kabel ? verder raad ik dan een splitter aan zodat het modem rechtstreeks verbonden kan worden met het AOP

Fleekon
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hey iedereen,

zou er een ziggo mederwerker hierin getagt kunnen worden. Nu met online werken is het natuurlijk wel noodzakelijk dat het zsm word opgelost. 

groetjes Fleekon

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

alleen super experts kunnen de moderator's inseinen maar meestal komen ze na 1-2 dagen wel langs ivm coronadrukte 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Be rt kun je deze onder aandacht brengen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, komen vandaag langs in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Fleekon,

Welkom op de Community!
Ook fijn dat ik een seintje kreeg, want nare problemen met betrekking tot de internetverbinding zijn natuurlijk niet de bedoeling.
Helemaal nu niet!

Omdat je hiervan toch ondervindt lijkt het mij om te beginnen ook verstandig om een monteur het AOP te laten vervangen.
Die ziet er namelijk verouderd uit. Daarnaast zou ik de gegevens tips over de versterker ter harte nemen, het signaal op het modem is nu namelijk veel te hoog.

Ik heb de afspraak daarom ingepland voor komende woensdagmiddag tussen 1200-1800 uur.
Mocht dit niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak verplaatsen.

Houd hierbij wel rekening met deze Corona-maatregelen.

Deel je na het bezoek van de monteur de nieuwe waardes? Houd ons op de hoogte 🙂
 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe is het gegaan, @Fleekon ? 🙂

Fleekon
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

hey lycke,

Ik ben wel tevreden, want ik ervaar tot zover geen problemen meer. Gisteren kwam een hele aardige monteur. Ondanks Corona was de monteur zeer vriendelijk en wist heel goed wat hij moest doen.

Groetjes Roan 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic