1
Vraag
2
Reacties
Heidswaan

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Packet loss tijdens het gamen

Sinds een aantal dagen ervaar ik opeens packet loss tijdens het gamen (bedraad). Na een zoektocht in dit forum heb ik al veel gelezen wat het zou kunnen zijn. Omdat elke siutatie uniek is, hierbij de uitleg van mijn probleem.
Zoals ik gelezen heb op verschillende topics, is Pingplotter een programma om te kijken wat er precies gebeurd. Als bijlage de pinglotter van 20 april. Zoals je ziet gaat het lange tijd goed en dan opeens gaat het in een blok van 2 of 3 uur helemaal los en is het opeens weer rustig. Dit is niet op vaste tijden. Ik heb meerde dagen pingplotter gedraaid en daar zie ik op verschillende tijden een blok aan packet loss.

Wat ik ook gelezen heb is dat je je up en downstream even moet uploaden, evenals je huidige situatie qua bekabeling etc. Dit ook allemaal bijgevoegd.

Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13537Likes

1 en 2 zijn zwaar verouderd en mogelijk niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne enz signalen en die signalen worden allemaal keurig op het coax netwerk gezet en leveren storingen op..

De stekker die met een pijl is aangegeven is nog vervelender voor je signaal, daar is niets afgeschermd en ligt de kern open en vangt alle signalen op die er maar in de lucht hangen en zet ze op je coax netwerk.

De 1e en 2e plaats kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur, de stekkers kan een monteur ook vervangen tegen kostprijs of je vervangt ze zelf, denk eraan dat in je gehele woning dit soort open stekkers vervangen moet worden.

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 259Oplossingen
  • 479Likes

Hoi @Heidswaan

Prima aangepakt om hier langs te komen en alle nodige info te delen! Ik heb een monteur voor je ingepland, op maandag 25 april tussen 12.00 en 18.00 uur. Laat je ons weten hoe het gaat met je verbinding en het gamen na het bezoek van de monteur?

Bekijk in context

Uitgelicht
Heidswaan
topicstarter
Stamgast
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

excuus . beetje late reactie, maar de monteur is inmiddels geweest. Heeft de hoofdaansluiting vervangen, tevens nieuwe kabels doorgetrokken (ook van de tv) en inmiddels werkt alles weer naar behoren. Nog bedankt voor de hulp!

5 Reacties 5
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13537Likes

1 en 2 zijn zwaar verouderd en mogelijk niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne enz signalen en die signalen worden allemaal keurig op het coax netwerk gezet en leveren storingen op..

De stekker die met een pijl is aangegeven is nog vervelender voor je signaal, daar is niets afgeschermd en ligt de kern open en vangt alle signalen op die er maar in de lucht hangen en zet ze op je coax netwerk.

De 1e en 2e plaats kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur, de stekkers kan een monteur ook vervangen tegen kostprijs of je vervangt ze zelf, denk eraan dat in je gehele woning dit soort open stekkers vervangen moet worden.

Heidswaan
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je antwoord! Bedoel je met 1 en 2 de foto van "situatie meterkast" ? Dus waar het binnenkomt en vervolgens verder geleidt wordt? En wat bedoel je met "de stekker die met een pijl" is aangegeven? 

Dat het verouderd is geloof ik wel 🙂 Als er zaken vervangen kunnen worden wat het allemaal verbeterd, betaald of niet, is dat zeker iets wat ik graag wil.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13537Likes

Ik was vergeten het plaatje erbij te doen 🙂

Bert_3-1650571528892.png

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3048Posts
  • 259Oplossingen
  • 479Likes

Hoi @Heidswaan

Prima aangepakt om hier langs te komen en alle nodige info te delen! Ik heb een monteur voor je ingepland, op maandag 25 april tussen 12.00 en 18.00 uur. Laat je ons weten hoe het gaat met je verbinding en het gamen na het bezoek van de monteur?

Heidswaan
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

excuus . beetje late reactie, maar de monteur is inmiddels geweest. Heeft de hoofdaansluiting vervangen, tevens nieuwe kabels doorgetrokken (ook van de tv) en inmiddels werkt alles weer naar behoren. Nog bedankt voor de hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic