De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds een aantal dagen ervaar ik opeens packet loss tijdens het gamen (bedraad). Na een zoektocht in dit forum heb ik al veel gelezen wat het zou kunnen zijn. Omdat elke siutatie uniek is, hierbij de uitleg van mijn probleem.
Zoals ik gelezen heb op verschillende topics, is Pingplotter een programma om te kijken wat er precies gebeurd. Als bijlage de pinglotter van 20 april. Zoals je ziet gaat het lange tijd goed en dan opeens gaat het in een blok van 2 of 3 uur helemaal los en is het opeens weer rustig. Dit is niet op vaste tijden. Ik heb meerde dagen pingplotter gedraaid en daar zie ik op verschillende tijden een blok aan packet loss.
Wat ik ook gelezen heb is dat je je up en downstream even moet uploaden, evenals je huidige situatie qua bekabeling etc. Dit ook allemaal bijgevoegd.
Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 en 2 zijn zwaar verouderd en mogelijk niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne enz signalen en die signalen worden allemaal keurig op het coax netwerk gezet en leveren storingen op..
De stekker die met een pijl is aangegeven is nog vervelender voor je signaal, daar is niets afgeschermd en ligt de kern open en vangt alle signalen op die er maar in de lucht hangen en zet ze op je coax netwerk.
De 1e en 2e plaats kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur, de stekkers kan een monteur ook vervangen tegen kostprijs of je vervangt ze zelf, denk eraan dat in je gehele woning dit soort open stekkers vervangen moet worden.
Hoi @Heidswaan,
Prima aangepakt om hier langs te komen en alle nodige info te delen! Ik heb een monteur voor je ingepland, op maandag 25 april tussen 12.00 en 18.00 uur. Laat je ons weten hoe het gaat met je verbinding en het gamen na het bezoek van de monteur?
excuus . beetje late reactie, maar de monteur is inmiddels geweest. Heeft de hoofdaansluiting vervangen, tevens nieuwe kabels doorgetrokken (ook van de tv) en inmiddels werkt alles weer naar behoren. Nog bedankt voor de hulp!
1 en 2 zijn zwaar verouderd en mogelijk niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne enz signalen en die signalen worden allemaal keurig op het coax netwerk gezet en leveren storingen op..
De stekker die met een pijl is aangegeven is nog vervelender voor je signaal, daar is niets afgeschermd en ligt de kern open en vangt alle signalen op die er maar in de lucht hangen en zet ze op je coax netwerk.
De 1e en 2e plaats kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur, de stekkers kan een monteur ook vervangen tegen kostprijs of je vervangt ze zelf, denk eraan dat in je gehele woning dit soort open stekkers vervangen moet worden.
Bedankt voor je antwoord! Bedoel je met 1 en 2 de foto van "situatie meterkast" ? Dus waar het binnenkomt en vervolgens verder geleidt wordt? En wat bedoel je met "de stekker die met een pijl" is aangegeven?
Dat het verouderd is geloof ik wel 🙂 Als er zaken vervangen kunnen worden wat het allemaal verbeterd, betaald of niet, is dat zeker iets wat ik graag wil.
Ik was vergeten het plaatje erbij te doen 🙂
Hoi @Heidswaan,
Prima aangepakt om hier langs te komen en alle nodige info te delen! Ik heb een monteur voor je ingepland, op maandag 25 april tussen 12.00 en 18.00 uur. Laat je ons weten hoe het gaat met je verbinding en het gamen na het bezoek van de monteur?
excuus . beetje late reactie, maar de monteur is inmiddels geweest. Heeft de hoofdaansluiting vervangen, tevens nieuwe kabels doorgetrokken (ook van de tv) en inmiddels werkt alles weer naar behoren. Nog bedankt voor de hulp!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...