@Paul Ik wil u nogmaals hartelijk danken voor het toesturen van de nieuwe UBEE modem.
Ik ben nieuw binnen de community dus geen idee of ik het hier kan plaatsen of juist een nieuwe post moet openen..
De nieuwe modem is inmiddels een kleine week actief, alleen moet ik bekennen als of ik van de regen in de drup terecht ben gekomen. Sinds de vervanging van de modem naar de UBEE zie ik mega veel momenten in de Unifi UDM console van packet lost. (in tijdsbestek van 12 uur meer dan 20 keer)
Voorheen met de Connectbox heb ik in ieder geval geen last gehad van packet lost wat zichtbaar was in de UDM Console.
Na wat verder te hebben gekeken op deze Community had ik even de hoop de oorzaak van mijn probleem te hebben gevonden, namelijk de splitter. Dit betrof nog een SQ601 en heb ik via de klanten services een nieuwe POA-254 laten toe komen.
Deze is dan ook gister middag ontvangen en gelijk vervangen. (als extra info, de kabel van modem naar POA is een met een groene / rode randje wat volgens de klantenservice de juist is. Daarnaast hang het ruim in de meterkast dus de kabel is nooit "geknakt" als het waren)
Vanmorgen zag ik dat het aantal packet lost niet weg is, maar wel gehalveerd naar +/- 10 keer over 12 uur gezien.
Ga ik verder kijken op de UBEE modem zelf lijken de dBmV en dB waardes goed te zijn, echter vind ik de correctables van OFDM PCL in 16 uur van 164610 al erg hoog?
(moet wel bekennen dat ik geen vergelijk materiaal heb met de Connectbox omdat ik simpel weg nooit daar heb gekeken)
Wat zie ik over het hoofd? Gezien packet lost mijn inziens niet de bedoeling kan zijn voor een stabiele verbinding.