1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
DanielV_

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Packet loss op verbinding

Hi,

 

Ik heb al tijden last dat ik soms een haperende verbinding lijkt te hebben in Teams meetings (dit is in ieder geval waar het het meeste in op valt).

 

Als ik een MTR laat lopen lijk ik packet loss te hebben op de router zelf (zowel bekabeld als via WiFi met een Meraki MR33) en op de eerste hop na mijn router.

 

Kan het zijn dat mijn Connectbox Giga aan vervanging toe is? 🙂

 

@Serkan, ik heb destijds een van de eerste Connectbox Giga gehad vanuit de beta test. Is er ondertussen een nieuwere hardware revisie uitgekomen van dit model?

 

 MTR naar google.nl als plaatje toegevoegd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@DanielV_ Geen probleem bedankt voor de terugkoppeling! We kunnen je een modem opsturen zonder de chipsets. Deze fungeert enkel als doorgeefluik en straalt zelf geen wifi uit. Als je dit ziet zitten dan stuur ik deze naar je op. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De downstream/upstream heb ik alvast, foto's volgen later.

Modem is aangesloten via splitter in de meterkast en ik gebruik geen signaalversterker.

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

46260000000.939QAM2564
32850000000-0.838.6QAM25632
298260000000.539QAM25629
318420000000.138.6QAM25631
278100000000.239QAM25627
288180000000.238.6QAM25628
268020000000.538.6QAM25626
257940000000.439QAM25625
16020000001.939QAM2561
17730000000-0.539QAM25617
22770000000-1.838.6QAM25622
56340000000.638.6QAM2565
23778000000-1.338.6QAM25623
24786000000-0.539QAM25624
21762000000-2.539QAM25621
18738000000-0.938.6QAM25618
19746000000-1.838.6QAM25619
308340000000.238.6QAM25630
36180000001.240.4QAM2563
86580000000.939QAM2568
20754000000-2.538.6QAM25620
26100000001.438.6QAM2562
6642000000039QAM2566
76500000000.439QAM2567
11682000000240.4QAM25611
157140000000.940.4QAM25615
96660000001.339QAM2569
106740000001.839QAM25610
147060000001.239QAM25614
126900000001.940.4QAM25612
136980000001.440.4QAM25613
167220000000.439QAM25616



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

4Locked38.983261515210
32Locked38.60537725340
29Locked38.983261197380
31Locked38.605377157840
27Locked38.983261578020
28Locked38.60537732330
26Locked38.605377213200
25Locked38.983261177330
1Locked38.983261587230
17Locked38.98326118610
22Locked38.605377155930
5Locked38.605377135620
23Locked38.60537700
24Locked38.98326100
21Locked38.98326100
18Locked38.60537700
19Locked38.60537700
30Locked38.60537700
3Locked40.36628700
8Locked38.98326100
20Locked38.60537700
2Locked38.60537700
6Locked38.98326100
7Locked38.98326100
11Locked40.36628700
15Locked40.36628700
9Locked38.98326100
10Locked38.98326100
14Locked38.98326100
12Locked40.36628700
13Locked40.36628700
16Locked38.98326100



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked39-2.151913150
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Er is ruis op het signaal zichtbaar in de downstream. Ik mis de upstream-gegevens nog. Verder kijk ik uit naar de foto's.

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe waar kan deze ruis door veroorzaakt worden?

 

Excuses, hierbij ook de upstreamgegevens:

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13710000043.35120 KSym/sec64QAM4
22860000042.32560 KSym/sec64QAM6
33180000042.32560 KSym/sec64QAM5
45780000043.35120 KSym/sec64QAM1
54400000043.35120 KSym/sec64QAM3
65090000043.35120 KSym/sec64QAM2



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000
5US_TYPE_STDMA0000
6US_TYPE_STDMA0000
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Ik moet zeggen dat de ruis (correctable codewords) op willekeurige kanalen voorkomt en ik twijfel enigszins aan de nauwkeurigheid hiervan.

 

20211028-01.PNG

 

Zou je ook de 'Netwerk historie'-gegevens willen plaatsen?

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedoel je de netwerk log?

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Sat 23/10/2021 19:43:016CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 23/10/2021 23:10:503No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 11:46:086CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 15:36:183No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 16:33:076CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 17:03:463No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 17:55:436CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 18:28:243No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 18:41:066CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 19:45:513No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 19:53:196CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 23:36:233No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 24/10/2021 23:56:006CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 25/10/2021 20:21:033No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 25/10/2021 21:19:426CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 04:07:053No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 07:14:166CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 09:03:353No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 12:46:386CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 12:53:253No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 12:53:466CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 26/10/2021 15:51:383No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 00:43:176CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 01:10:213No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:18:436CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:34:053SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:34:056CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:34:115Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:34:253Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:93:eb:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:49:223No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:49:413SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:49:435ToD request sent - No Response received;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:023SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:025ToD request sent - No Response received;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:023SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:035ToD request sent - No Response received;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:043SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 02:00:055ToD request sent - No Response received;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:50:225MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 07:53:016CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 08:19:434DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 10:31:345MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 19:24:123No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 27/10/2021 20:58:106CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/10/2021 02:02:043No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/10/2021 11:45:316CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/10/2021 12:44:033No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 28/10/2021 13:04:266CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=e4:57:40:0b:d8:5d;CMTS-MAC=00:17:10:95:5f:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Dit zijn inderdaad de juiste gegevens.

 

Ik zie dat er vrij regelmatig T3 timeouts zijn die waarschijnlijk worden veroorzaakt door ruis op het OFDM-kanaal (event type code 24 c.q. FEC loss/recovery). Op 27-10 om 7:34 was er sprake van algehele signaaluitval (MDD timeout i.c.m T4 timeout), waardoor het modem zichzelf opnieuw opgestart heeft.

 

Mogelijk leveren foto's van de installatie nog verdere inzichten op.

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik moet dit ooit nog een keer netjes in de meterkast plaatsen, maar hierbij de foto's.

Vanuit de aansluiting direct naar de splitter en vervolgens direct naar het modem, allemaal met de meegeleverde kabels van Ziggo. 

 

Zojuist nog even getest met WinMTR, met een laptop direct op het modem/router bekabeld. Helaas zelfde loss op dezelfde punten. 

 

WinMRT_Loss.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Het AOP (VQ601R) en de splitter (ES-02) zijn verouderd en hadden vervangen moeten worden voor/tijdens de installatie van de Connect Box Giga.

 

Een monteursafspraak is nodig voor het plaatsen van een nieuw AOP. Verder moet de splitter door een nieuwer type (ESX-02) vervangen worden.

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thanks!

 


@tobiastheebe  schreef:

Op 27-10 om 7:34 was er sprake van algehele signaaluitval (MDD timeout i.c.m T4 timeout), waardoor het modem zichzelf opnieuw opgestart heeft.

 

Een monteursafspraak is nodig voor het plaatsen van een nieuw AOP. Verder moet de splitter door een nieuwer type (ESX-02) vervangen worden.


Dit was trouwens aangekondigd onderhoud van Ziggo. 

 

Is die monteursafspraak vanaf hier op te zetten, of moet ik dat op een andere manier regelen?

@tobiastheebe jij bent zelf niet werkzaam voor Ziggo neem ik aan? 😋

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Ik ben inderdaad niet werkzaam voor Ziggo.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yes, die staan al ingevuld.

Bedankt voor je hulp!

 

@Serkan kun jij misschien een monteur inplannen voor de zaken die @tobiastheebe vermeld?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @DanielV_! Geen Serkan deze keer, maar ook ik plan graag een monteur voor je in. 😄 Dat heb ik dus direct maar geregeld. Hij staat nu gepland voor 04-11 tussen 12.00 en 18.00 uur, je ontvangt nog een bevestiging per mail van ons. Past het niet? Dan kan je met de link in de mail de afspraak zelf wijzigen, of stuur ons een berichtje. 

Houd je ons op de hoogte? 

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankje @Monica 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Hoe is het gegaan met de monteur, @DanielV_ ? Zijn de problemen verholpen?

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Marije 

 

De AOP is vervangen, de kabel van het AOP naar het modem en er is een nieuwe splitter geïnstalleerd.

Ik heb wel het idee dat het verbeterd is, maar ik heb nog steeds packet loss op dezelfde hops als voorheen (getest rechtstreeks op het modem met ethernetkabel).

 

Daarnaast heb ik vandaag al 4x mijn modem opnieuw gestart om de snelheid opeens zakt (naar 100 Mbit of lager). Na een reboot gaat dit dan weer even goed. Ik zou bijna zeggen dat het modem ook nog wel geswapped kan worden 🙂

 

 

WinMTR_google_nl.jpgPacketlosstest.jpg

 

@tobiastheebe wil jij voor mij nog eens naar de kanalen kijken? 

 

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

46260000003.439QAM2564
308340000003.339QAM25630
328500000002.839QAM25632
298260000003.740.4QAM25629
288180000003.738.6QAM25628
278100000004.140.4QAM25627
257940000004.240.4QAM25625
268020000004.439QAM25626
56340000003.238.6QAM2565
16020000004.440.4QAM2561
177300000004.540.4QAM25617
187380000004.540.4QAM25618
318420000003.439QAM25631
76500000003.239QAM2567
86580000003.739QAM2568
20754000000439QAM25620
197460000004.239QAM25619
227700000003.939QAM25622
36180000003.940.4QAM2563
66420000002.939QAM2566
217620000003.939QAM25621
247860000003.740.4QAM25624
26100000004.240.4QAM2562
157140000004.640.4QAM25615
237780000003.940.4QAM25623
106740000004.940.4QAM25610
167220000004.540.4QAM25616
96660000004.239QAM2569
147060000004.640.4QAM25614
136980000004.840.4QAM25613
12690000000540.9QAM25612
116820000005.140.4QAM25611



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

4Locked38.9832611249320
30Locked38.983261307560
32Locked38.983261658970
29Locked40.366287933580
28Locked38.6053771253520
27Locked40.366287344460
25Locked40.366287629900
26Locked38.983261907090
5Locked38.6053771314910
1Locked40.366287247440
17Locked40.366287627730
18Locked40.366287902190
31Locked38.98326100
7Locked38.98326100
8Locked38.98326100
20Locked38.98326100
19Locked38.98326100
22Locked38.98326100
3Locked40.36628700
6Locked38.98326100
21Locked38.98326100
24Locked40.36628700
2Locked40.36628700
15Locked40.36628700
23Locked40.36628700
10Locked40.36628700
16Locked40.36628700
9Locked38.98326100
14Locked40.36628700
13Locked40.36628700
12Locked40.94620900
11Locked40.36628700



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked4011557601313302
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35249Posts
  • 2607Oplossingen
  • 17737Likes

Er is nog steeds ruis aanwezig op een aantal QAM-kanalen en het OFDM-kanaal. Die laatste toont nu ook uncorrectable codewords, deze veroorzaken mogelijk packet loss.

 

Opvallend aan de traceroute is dat deze alleen packet loss toont naar de CBG en het CMTS.

 

Terugval naar 100 Mbps kan te maken hebben met een defecte UTP-kabel. Waar zie je dat de snelheid terugvalt? Controleer op een dergelijk moment de linksnelheid van jouw PC naar de CBG i.p.v. de CBG opnieuw op te starten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

@DanielV_ ik meng me even in dit interessante topic. Kan je iets met de tips van @tobiastheebe?

Mocht je het op een andere manier hebben aangevlogen, deel dit gerust. Altijd handig! 

DanielV_
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jacob Excuses voor de late reactie.

Het probleem lijkt nog steeds te bestaan.. Ik heb alle patch kabel vervangen (Cat5e voor Cat6), al weet ik 100% procent zeker dat het probleem daar niet in zit. 

 

Daarnaast heb ik nu zelf een firewall aangeschaft en gebruik het modem nu in bridge mode, maar dat lijkt ook niet echt veel verschil te maken. Nu valt de internet snelheid na 12 uur naar 10 a 15 Mbit en wordt weer hoger na een reboot van het modem.

 

Heeft Ziggo geen modem voor Gigabit zonder Intel Puma chipsets? 🙂