Hallo,
Ik heb een vraag met betrekking tot packet loss.
Sinds een aantal weken heb ik last van packet loss tijdens het online gamen.
Ik speel cod: warzone en krijg met name bij het begin meestal rond de 20/28% packet loss.* Meestal is dit echter alleen in het begin. Na mate het spel vordert heb ik er na genoeg geen last meer van.
*( Springen uit het vliegtuig en landen)
Wat extra info betreft het internet.
Ik heb 2 kabels vanaf de modem in de meterkast naar de zolder lopen. Deze 2 kabels zitten daar vast met een wandcontactdoos. Hierdoor hoef ik alleen een ethernet kabel vanaf de muur in de pc of ps4 te doen. Oftewel ps4 en pc heeft bekabeld internet. Ik heb 300mb en 40mb qua abonnement.
Sinds een aantal weekjes heb ik ook een deco tp set van ziggo. Dit aangezien de wifi op de slaapkamer en zolder verschrikkelijk was. Dus ik heb ook een ethernet kabel in de meterkast van de modem naar het 1e deco kastje. Op slaapkamer staat 1 kastje van deco en op zolder bij mn pc staat een kastje van deco. (Geen idee of dit ermee te maken kan hebben)
Tevens heb ik net een nieuwe pc wat qua gamen alles makkelijk aan moet kunnen en ga er dan ook niet vanuit dat het aan de pc ligt.
De modem is de witte modem dunne modem die je geloof ik standaard krijg van ziggo. Deze hangt hoog in de meterkast. Overigens zit er een versterker op de aansluiting van de tv in de meterkast.
Heb ook diverse speedtesten gedaan en allemaal geven ze aan dat het internet zeer snel is. Meestal rond de 180mb tot 280mb en up 38mb. Het schommelt wel heel erg met de download.
Verder heb ik geen idee meer wat voor info ik nog meer kan geven.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Met vriendelijke groet,
Dennis
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sorry ben de afgelopen dagen beetje druk geweest waardoor het even mij is ontschoten.
Ik heb 2 kabels omgewisseld. De ethernetkabel van de deco en de wandcontactdoos. Hierdoor heb ik geen packet loss meer. Wat betreft de meterkast daar heb ik niks aan veranderd. Mijn speedtest was 299.5 mb en 40 up. Dus dat is prima. Uiteindelijk is het nu denk ik verholpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben ‘Ziggo’ achter hun naam staan ) meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Kan u ook foto's maken van het AOP ( Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje aan de muur ) en de eventuele splitter daarop?
Is de Ziggo modem/router ( = ConnectBox ) via de versterker aangesloten ? Tegenwoordig is de standaard dat de CB rechtstreeks ( vaak via een splitter ) op de AOP is aangesloten ( en dus niet via de versterker gaat ).
Als ik het goed zie, is de versterker een FRA-752N en die heeft binnenkort niet genoeg bandbreedte meer ( tot 862MHz ) en moet binnenkort vervangen worden, door b.v de/een 752X ( tot 1218 MHz ).
Persoonlijk zou ik de Deco niet op de CB zetten. Beiden werken met hoge frequenties en zouden elkaar kunnen beïnvloeden. Geen idee of 50 cm uit elkaar iets zou uitmaken, maar ik zou ze niet op elkaar zetten.
M.b.t. de Deco's, leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
Hallo pasi,
Bedoel je het kastje waar de coax doorheen gaat en daarna de tv in?
Zie foto.
Aansluiting modem. Die staat in de meterkast. Het kastje op de 1e foto daarvan de 2e kabel gaat in de modem.
Wat betreft de deco op dit moment kan ik deze nergens anders kwijt. Ik moet de deco aansluiten op de modem en ook op een stopcontact. Helaas heb ik nog geen plekje waar ik deze normaal kan neerzetten..
De versterker moet ik daarvoor bellen naar ziggo om dit te vervangen?
Voorbeelden van een AOP zijn:
Waarschijnlijk ( gezien dat bijna alle Ziggo apparatuur bij u in de meterkast zit ), zit de AOP bij u in de meterkast.
Kan u een foto maken van de AOP en hoe e.e.a. daarop is aangesloten?
Is de ConnectBox ( "...witte dunne modem..." ) op de FRA-752N versterker aangesloten of is deze rechtstreeks aangesloten op de AOP?
Was het vroeger standaard dat de CB op de versterker werd aangesloten, tegenwoordig is het Ziggo netwerk anders en moet de CB rechtstreeks ( eventueel via een splitter ) op de AOP worden aangesloten.
Is de AOP verouderd, dan wordt deze gratis door een Ziggo monteur vervangen. Tevens heeft die monteur een bus vol onderdelen ( waaronder ook de FRA-752X ), die u dan tegen kostprijs kan kopen en die de Ziggo monteur misschien wel gratis voor u plaatst. Bespreek dat dan met hem/haar.
Wilt u zelf de FRA-752N kopen en vervangen, dan kan dat via de Ziggo webshop. Qua prijs maakt het overigens niet uit of u die zelf of bij de eventuele Ziggo monteur koopt.
Op de onderste foto zit een kabel die op de bovenste is aangesloten. Vanuit daar gaat er een kabel naar de smalle modem.
ik heb tevens de internetkabel van mijn wandcontactdoos op zolder in de deco gedaan en een stekker vanuit de deco in de pc. Krijg nog steeds dezelfde download snelheid 180 tot 298mb alleen heb geen packet loss gehad.
Dit is inderdaad de AOP en die ziet er modern en goed uit.
Als test: als u de CB direct op de AOP aansluit, werkt het internet dan beter?
Tegenwoordig wordt standaard op de AOP een splitter gezet, waarvan 1 uitgang naar de CB gaat en de andere uitgang naar een versterker of naar een tv.
Laatste paar 2-3 weken kom je weleens in warzone op slechtere servers. Meerdere potjes per dag hebben we weleens last van packet loss. PS4 is geval apart vriend van mij komt weleens hier gamen en die heeft dan wel packet loss en ik niet op mijn xbox series x sinds paar patches terug. Weet wel als het erg word kan je beter insurgence spelen want dan zijn er minder spelers tegelijk en worden die servers minder belast. Ook is er iets mis als je server preference op auto hebt staan, heel soms kom je dan in een ander continent server en schiet je ping omhoog en packet loss tegelijk. Probeer die ieder geval op forced Europe te zetten.
Hey @Dennis1987, van harte welkom hier op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat het tijdens het gamen waanzinnig irritant is als de verbinding onderbroken wordt. Goed dat je hier aan de bel trekt om het probleem te onderzoeken.
Op de reactie van @Pasi en @Patjoew hebben we niks meer gehoord. Hoe gaat het nu met je verbinding? 😮
Sorry ben de afgelopen dagen beetje druk geweest waardoor het even mij is ontschoten.
Ik heb 2 kabels omgewisseld. De ethernetkabel van de deco en de wandcontactdoos. Hierdoor heb ik geen packet loss meer. Wat betreft de meterkast daar heb ik niks aan veranderd. Mijn speedtest was 299.5 mb en 40 up. Dus dat is prima. Uiteindelijk is het nu denk ik verholpen.
Zo lees ik het graag, @Dennis1987! Super bedankt voor je terugkoppeling en helemaal niet erg dat je reactie wat later komt hoor. Het dagelijkse leven gaat ook gewoon door!
Ik wens je weer veel plezier van je verbinding en een hele fijne dag verder 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.