WesleyE

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Packet loss, jitter, latency, disconnects, etc.

Beste,

 

In de hoop dat op dit forum meer technische personen actief zijn dan aan de telefonische Ziggo Helpdesk, ga ik na jaren lang ellende toch maar eens het balletje opgooien.. 🙂

 

Ik ben een IT'r en heb basis netwerk kennis. Netwerk is niet zo mijn ding dus ik noem mij alles behalve een expert in dit gebied. Hopelijk kunnen jullie helpen met onderstaand probleem.

 

Ik ben zo'n 6 á 7 jaar Ziggo klant en heb eigenlijk vanaf het begin of aan al ellende met mijn internet verbinding.

 

De reviews (minpunten) op Tweakers over de "Connect Box" modem:

  • Packet loss
  • Jitter
  • Lag Spikes
  • Latency
  • Instabiel
  • Wegvallen
  • etc.

Dit zijn precies de problemen waar ik ook last van heb.

 

Ik werk thuis en zit regelmatig in Zoom meetings. Aangezien ik ook een Zoom admin ben, kan ik in het meeting dashboard zien hoe mijn connectie gedurende die meeting is/was. Ook hier zie ik terug dat ik last heb van latency, jitter en packet loss issues.

 

Los daarvan krijg ik op meerdere telefoons met verschillende apps regelmatig de melding "netwerk instabiel". Ook deze melding krijg ik terug tijdens de Zoom meetingd. Facebook/Instagram laad regelmatig geen nieuwe berichten, switch ik naar 4G is dit probleem opgelost. Het zit hem dus echt thuis in mijn netwerk verbinding.

 

Al mijn apparaten zijn bekabeld verbonden, alleen de mobiele telefoons hangen aan de WiFi op mijn Ubiquiti access points.

 

Jaren terug is mijn Ziggo modem vervangen omdat ik enorm veel T3 en/of T4 timeouts had (ik weet niet meer welke, kan best dat ik last had van beide). Mijn internet verbinding viel continue weg door deze timeouts. Sinds het nieuwe modem valt mijn internet niet meer weg (althans zelden), maar heb ik wel last van bovenstaande problemen. Dit is net zo vervelend. Ook tijdens gamesessies word ik er regelmatig uit gegooit (disconnects).

 

Mijn huidige setup is als volgt:

  • Ziggo Modem in Bridge
  • NETGEAR Router R7000 met DD-WRT
  • Ubiquiti access points

Omdat het modem in Bridge staat kan ik niet meer inloggen op het modem om de T3/T4 timeouts te zien. Is het mogelijk dat jullie dit remote kunnen uitlezen? Of kan ik dit alsnog zelf doen op een of andere manier?

 

Als ik telefonisch contact opneem met Ziggo weet ik zeker dat ze gaan zeggen dat het uiteraard aan mijn eigen netwerk apparatuur ligt en dat ik mijn eigen router e.d. moet loskoppelen van de Connect Box. Met alle respect, maar deze mensen lezen ook maar een script voor wat het probleem eventueel zou kunnen zijn. Het merendeel van de keren kreeg ik geen technische personen aan de lijn dus dat helpt mij niets verder. 

 

Over de jaren heen heb ik dit al regelmatig getroubleshoot door het modem weer uit Bridge mode te halen en mijn apparatuur rechtstreeks hier op aan te sluiten. Het heeft niets geholpen. Daar het modem erg beperkt is kwa netwerk functionaliteit wil ik graag mijn eigen router blijven gebruiken.

 

Ik lees veel goede dingen over de FitzBox en sta op het punt de Connect Box te vervangen door een FirtzBox modem. Echter vind ik het zonde om hier 200+ euro aan uit te geven om een mogelijk Ziggo probleem (de ConnectBox?) op te lossen.

 

Wie kan mij verder helpen? Wat kan ik nog proberen? Ik denk als we al eens het modem kunnen uitlezen betreft die T1/2/3/4 timeouts een eerste goede stap zal zijn.

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Wesley

39 Reacties 39
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de snelle reactie!

 

Ah kijk, 192.168.100.1 ik wist niet dat ik via deze nog op mijn modem kon inloggen, nice!

 

Daar gaan we dan;

 

Downstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1690000000637256qam12
2666000000537256qam9
3674000000537256qam10
4682000000637256qam11
5698000000637256qam13
6706000000637256qam14
7714000000637256qam15
8722000000637256qam16
9730000000537256qam17
10738000000637256qam18
11746000000537256qam19
12754000000637256qam20
13762000000537256qam21
14770000000537256qam22
15778000000537256qam23
16786000000537256qam24
17794000000436256qam25
18802000000436256qam26
19810000000436256qam27
20818000000436256qam28
21826000000336256qam29
22834000000336256qam30
23842000000336256qam31
24850000000336256qam32

 

ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.35695440115484935
2Locked37.636955224672211073
3Locked37.356954049289821107
4Locked37.356954336213861096
5Locked37.35695433619098964
6Locked37.35695405020094936
7Locked37.35695404915927841
8Locked37.35695404913052786
9Locked37.63695433599845971
10Locked37.35695433600762901
11Locked37.35695404907495787
12Locked37.35695433633074737
13Locked37.35695433590717813
14Locked37.636953148455121197
15Locked37.356955224667672026
16Locked37.356954048848211536
17Locked36.387954048728469415
18Locked36.387954337258155295
19Locked36.610953149422982331
20Locked36.387953150714312387
21Locked36.387954050228155426
22Locked36.387955224542603969
23Locked36.610954050320835611
24Locked36.387954050165148363

 

 

Upstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
152000000465.12064qam2
238400000475.12064qam4
345200000475.12064qam3
458800000465.12064qam1

 

ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000481
22.00090
32.00060
42.000420

 

 

Network log:

TimePriorityDescription

8-2-2023 12:06

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[212.187.95.153];CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8-2-2023 03:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-2-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-2-2023 22:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 00:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-1-2023 13:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-1-2023 20:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-1-2023 16:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-1-2023 04:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 03:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-1-2023 07:28warning[90:5C:44:CF:AE:49][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 44

 

Foto's bijgevoegd. Setup is als volgt:

Hoofdaansluiting Out 1 --> Coax splitter

Hoofdaansluiting Out 2 --> Modem

Modem --> Netgear Router

 

Op de Netgear router hangen zowel rechtstreeks apparaten als ook een POE Switch voor IP Camera, Access Points, etc.

 

Mocht het nodig zijn, bij deze ook de config page van het modem:

Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDOCSIS 3.0
Config filebac102000106905c44c1f514

 

SFID26213
Max Traffic Rate64000000 bps
Max Traffic Burst96000 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID604
Max Traffic Rate374500000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps

 

SFID603
Max Traffic Rate37450000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst42600 bytes
Scheduling TypeBest Effort

 

 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de snelle reactie!

 

Ah kijk, 192.168.100.1 ik wist niet dat ik via deze nog op mijn modem kon inloggen, nice!

 

Daar gaan we dan;

 

Downstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1690000000637256qam12
2666000000537256qam9
3674000000537256qam10
4682000000537256qam11
5698000000637256qam13
6706000000637256qam14
7714000000637256qam15
8722000000637256qam16
9730000000537256qam17
10738000000537256qam18
11746000000537256qam19
12754000000637256qam20
13762000000537256qam21
14770000000537256qam22
15778000000537256qam23
16786000000537256qam24
17794000000436256qam25
18802000000436256qam26
19810000000436256qam27
20818000000436256qam28
21826000000336256qam29
22834000000336256qam30
23842000000336256qam31
24850000000336256qam32

 

ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.35695481012037938
2Locked37.356955633637241076
3Locked37.356954458255111109
4Locked37.356954745178681099
5Locked37.35695474515636965
6Locked37.35695445916605939
7Locked37.35695445812513844
8Locked37.35695445809649788
9Locked37.35695474496477972
10Locked37.35695474497419902
11Locked37.35695445804151788
12Locked37.35695474528323740
13Locked37.35695474485984814
14Locked37.356953557407601197
15Locked37.356955633620542029
16Locked37.356954457802141538
17Locked36.387954457682139418
18Locked36.610954746212205298
19Locked36.387953558373962333
20Locked36.387953559665332390
21Locked36.387954459177215431
22Locked36.387955633491913973
23Locked36.387954459270515616
24Locked36.610954459114818368

 

 

Upstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
152000000465.12064qam2
238400000475.12064qam4
345200000475.12064qam3
458800000465.12064qam1

 

ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000481
22.00090
32.00060
42.000420

 

 

Network log:

TimePriorityDescription

8-2-2023 12:35

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[212.187.95.153];CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8-2-2023 03:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-2-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-2-2023 22:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 00:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-1-2023 13:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-1-2023 20:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-1-2023 16:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-1-2023 04:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 03:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-1-2023 07:28warning[90:5C:44:CF:AE:49][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 44

 

 

Foto's bijgevoegd. Setup is als volgt:

Hoofdaansluiting Out 1 --> Coax splitter

Hoofdaansluiting Out 2 --> Modem

Modem --> Netgear Router

 

Op de Netgear router hangen zowel rechtstreeks apparaten als ook een POE Switch voor IP Camera, Access Points, etc.

 

Mocht het nodig zijn, bij deze de Config page:

Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDOCSIS 3.0
Config filebac102000106905c44c1f514

 

SFID26213
Max Traffic Rate64000000 bps
Max Traffic Burst96000 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID604
Max Traffic Rate374500000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps

 

SFID603
Max Traffic Rate37450000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst42600 bytes
Scheduling TypeBest Effort

 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de snelle reactie!

 

Ah kijk, 192.168.100.1 ik wist niet dat ik via deze nog op mijn modem kon inloggen, nice!

 

Daar gaan we dan;

 

Downstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1690000000637256qam12
2666000000537256qam9
3674000000537256qam10
4682000000537256qam11
5698000000637256qam13
6706000000637256qam14
7714000000637256qam15
8722000000637256qam16
9730000000537256qam17
10738000000537256qam18
11746000000537256qam19
12754000000637256qam20
13762000000537256qam21
14770000000537256qam22
15778000000537256qam23
16786000000537256qam24
17794000000436256qam25
18802000000436256qam26
19810000000436256qam27
20818000000436256qam28
21826000000336256qam29
22834000000336256qam30
23842000000336256qam31
24850000000336256qam32

 

ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.35695481012037938
2Locked37.356955633637241076
3Locked37.356954458255111109
4Locked37.356954745178681099
5Locked37.35695474515636965
6Locked37.35695445916605939
7Locked37.35695445812513844
8Locked37.35695445809649788
9Locked37.35695474496477972
10Locked37.35695474497419902
11Locked37.35695445804151788
12Locked37.35695474528323740
13Locked37.35695474485984814
14Locked37.356953557407601197
15Locked37.356955633620542029
16Locked37.356954457802141538
17Locked36.387954457682139418
18Locked36.610954746212205298
19Locked36.387953558373962333
20Locked36.387953559665332390
21Locked36.387954459177215431
22Locked36.387955633491913973
23Locked36.387954459270515616
24Locked36.610954459114818368

 

 

Upstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
152000000465.12064qam2
238400000475.12064qam4
345200000475.12064qam3
458800000465.12064qam1

 

ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000481
22.00090
32.00060
42.000420

 

 

Network log:

TimePriorityDescription

8-2-2023 12:35

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[212.187.95.153];CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8-2-2023 03:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-2-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-2-2023 22:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 00:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-1-2023 13:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-1-2023 20:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-1-2023 16:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-1-2023 04:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 03:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-1-2023 07:28warning[90:5C:44:CF:AE:49][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 44

 

 

Foto's bijgevoegd. Setup is als volgt:

Hoofdaansluiting Out 1 --> Coax splitter

Hoofdaansluiting Out 2 --> Modem

Modem --> Netgear Router

 

Op de Netgear router hangen zowel rechtstreeks apparaten als ook een POE Switch voor IP Camera, Access Points, etc.

 

Mocht het nodig zijn, bij deze de Config page:

Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDOCSIS 3.0
Config filebac102000106905c44c1f514

 

SFID26213
Max Traffic Rate64000000 bps
Max Traffic Burst96000 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID604
Max Traffic Rate374500000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps

 

SFID603
Max Traffic Rate37450000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst42600 bytes
Scheduling TypeBest Effort

 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de snelle reactie!

 

Ah kijk, 192.168.100.1 ik wist niet dat ik via deze nog op mijn modem kon inloggen, nice!

 

Daar gaan we dan;

 

Downstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
1690000000637256qam12
2666000000537256qam9
3674000000537256qam10
4682000000537256qam11
5698000000637256qam13
6706000000637256qam14
7714000000637256qam15
8722000000637256qam16
9730000000537256qam17
10738000000537256qam18
11746000000537256qam19
12754000000637256qam20
13762000000537256qam21
14770000000537256qam22
15778000000537256qam23
16786000000537256qam24
17794000000436256qam25
18802000000436256qam26
19810000000436256qam27
20818000000436256qam28
21826000000336256qam29
22834000000336256qam30
23842000000336256qam31
24850000000336256qam32

 

ChannelLocked StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
1Locked37.35695481012037938
2Locked37.356955633637241076
3Locked37.356954458255111109
4Locked37.356954745178681099
5Locked37.35695474515636965
6Locked37.35695445916605939
7Locked37.35695445812513844
8Locked37.35695445809649788
9Locked37.35695474496477972
10Locked37.35695474497419902
11Locked37.35695445804151788
12Locked37.35695474528323740
13Locked37.35695474485984814
14Locked37.356953557407601197
15Locked37.356955633620542029
16Locked37.356954457802141538
17Locked36.387954457682139418
18Locked36.610954746212205298
19Locked36.387953558373962333
20Locked36.387953559665332390
21Locked36.387954459177215431
22Locked36.387955633491913973
23Locked36.387954459270515616
24Locked36.610954459114818368

 

 

Upstream:

ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
152000000465.12064qam2
238400000475.12064qam4
345200000475.12064qam3
458800000465.12064qam1

 

ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000481
22.00090
32.00060
42.000420

 

 

Network log:

TimePriorityDescription

8-2-2023 12:35

noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[212.187.95.153];CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8-2-2023 03:55criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
7-2-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
6-2-2023 22:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
4-2-2023 00:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29-1-2023 13:04criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-1-2023 20:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:14warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00noticeMDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-1-2023 02:00warningLost MDD Timeout;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22-1-2023 16:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
21-1-2023 01:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20-1-2023 04:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 13:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-1-2023 03:16criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:c1:f5:14;CMTS-MAC=70:18:a7:67:6c:f6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-1-2023 07:28warning[90:5C:44:CF:AE:49][DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 120 to 44

 

 

Foto's ga ik apart proberen te uploaden. Ik weet niet wat er gebeurd maar als ik ze attach verdwijnt deze hele post? Setup is als volgt:

Hoofdaansluiting Out 1 --> Coax splitter

Hoofdaansluiting Out 2 --> Modem

Modem --> Netgear Router

 

Op de Netgear router hangen zowel rechtstreeks apparaten als ook een POE Switch voor IP Camera, Access Points, etc.

 

Mocht het nodig zijn, bij deze de Config page:

Network accessAllowed
Maximum Number of CPEs2
Baseline PrivacyEnabled
DOCSIS ModeDOCSIS 3.0
Config filebac102000106905c44c1f514

 

SFID26213
Max Traffic Rate64000000 bps
Max Traffic Burst96000 bytes
Min Traffic Rate0 bps
SFID604
Max Traffic Rate374500000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps

 

SFID603
Max Traffic Rate37450000 bps
Max Traffic Burst42600 bytes
Min Traffic Rate0 bps
Max Concatenated Burst42600 bytes
Scheduling TypeBest Effort

 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Fotos attached

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De downstream/upstream-waarden zijn goed, in de downstream neemt de achtergrondruis wel iets toe naarmate de frequentie toeneemt. In de event log is (alleen) op 24-1 kanaaluitval zichtbaar tussen 2:00 en 2:14. Ik zie i.i.g. geen verband met de stabiliteitsproblemen die je ervaart.

 

De coaxinstallatie ziet er ook goed uit. Gezien je een versterker gebruikt, kan de POA 01-UPC het beste worden vervangen door een POA-254 + F/F-kabel voor het modem. Deze kunnen kosteloos toegestuurd worden. De POA-254 beschikt over een BPF (band pass filter) op de TV-uitgang, die de upstream van het modem beschermt.

 

Je kunt inderdaad een FRITZ!Box 6660/6690 aanschaffen en registreren als eigen modem, die kan dan zowel de Connectbox als de R7000 vervangen. Een andere optie is de Connectbox vervangen door een UBC1318ZG. Dit is een modem voor het MKB dat bij uitstek geschikt is voor gebruik in bridge mode en beschikt over een stabielere chipset dan de Connectbox (Broadcom i.p.v. Puma).

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank alweer voor de snelle reactie! 🙂 De support hier is stukken beter dan telefonisch, mag ook eens gezegd worden! 😉

 

Alhoewel ik geen enkel probleem heb met de tv, zou ik graag de POA 01-UPC willen vervangen door de POA-254 + F/F-kabel. Is het mogelijk deze toe te sturen?

 

Betreft de Connect Box vervangen voor een UBC1318ZG, is deze optie ook kosteloos? Dan zou ik deze oplossing namelijk graag eerst willen proberen voor ik een FritzBox aanschaf.

 

Laatste vraag, die ~50 T3 timeouts is dus ook normaal? Ik weet dat deze teller voorheen op honderden stond en toen hebben jullie het modem vervangen. Ik geloof dat dit inmiddels de 3e Connect Box is.. 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan beide punten voor je regelen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Hierbij nog screenshots van de webinterface van de UBC1318ZG, wel in router mode.

efok

Level 17
  • 4013Posts
  • 219Oplossingen
  • 1590Likes

Ik zie maar 24 DS kanalen, en toch wel een aantal post RS errors, al is het modem denk ik al een paar maanden niet gereset. Het horen toch 32 kanalen te zijn? En liever geen post RS. Misschien is er toch iets met het signaal. Is de coax versterker een beetje up to date?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De CH7465LG-ZG is een EuroDOCSIS 3.0-modem en beperkt tot 24 downstream-kanalen. De 'Post RS Errors' zijn correctable errors bij dit type modem, i.t.t. tot andere types. De hoeveelheden correctable errors zijn iets hoger dan wenselijk voor de uptime van het modem (circa een maand), maar ik verdenk het signaal momenteel niet als oorzaak.

 

De versterker is een HMV 41 c.q. up-to-date.

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het modem wordt hier elke maand preventief gereset. De current uptime is 32 dagen, wellicht is het weer tijd voor een reset. Het is in ieder geval geen enkele maanden geleden reset.

 

Standard specification compliant:DOCSIS 3.0
Hardware version:5.01
Software version:CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
Cable MAC address:90:5C:44:C1:F5:14
Cable modem serial number:DEAP702329AA
System up time:32day(s)11h:36m:22s
Network access:Allowed

 

 

Betreft dat coax kastje, deze gebruik ik alleen voor al mijn TV aansluitingen op iedere kamer hier. Zodoende zit deze er tussen. Dit is een [HMV41S] Hirschmann HMV 41, gekocht in December 2016. 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb de adresgegevens ingevuld.

 

Betreft de UBC interface dat maakt me niet veel uit. Ik wil deze graag proberen in bridge modus in combinatie met mijn eigen router.

 

Ik zal afwachten op een moderator en dagelijks checken voor updates. Jullie in ieder geval bedankt voor de hulp!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

Goedemiddag @WesleyE en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je last hebt van packetloss, latency en disconnects! Het is goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Zo te lezen hebben de hier aanwezige experts ook al het nodige met je nagelopen en geanalyseerd. Zelf heb ik ook even een blik geworpen op het signaal en de historische signaaldata. Alleen zie ik aan netwerkzijde zo op het eerste gezicht geen ongeregeldheden terug die de packetloss,disconnects en latency problemen die jij beschrijft doen verklaren. Ik lees wel dat je een eigen router heb aangesloten achter het SmartWifi (Compal Connectbox) modem. Mogelijk dat de combi van deze apparaten voor problemen zorgt. Ik regel in dit geval dan ook een Ubee1318ZG modem voor je ter vervanging van je huidige modem. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je het  nieuwe  modem hebt aangesloten? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11496Posts
  • 131Oplossingen
  • 3966Likes

tip:

 

het met regelmaat resetten van het modem doet vaak meer kwaad dan dat het enig goede invloed heeft

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hartelijk dank Paul! Wordt de POA 01-UPC ook vervangen door de POA-254 + F/F-kabel? Of is dit niet nodig?

Moet ik ook nog even bellen om het nieuwe modem te activeren en in Bridge mode te zetten? Of wordt deze automatisch geactiveerd zodra ik deze aansluit?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30770Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De UBC1318 is van tevoren geactiveerd en neemt automatisch de configuratie van de CH7465 over, waaronder bridge mode.

 

Het nieuwe aansluitmateriaal kan waarschijnlijk worden toegestuurd nadat het modem online is, de taak van het vervangende modem is dan afgerond in het bestelsysteem, waarna er weer een nieuwe bestelling kan worden geplaatst.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19117Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7238Likes

@WesleyE Heel graag gedaan! Ik heb een aansluitset verstuurd uit meerdere coaxkabels (F/F) kabel en een nieuwe splitter. Het nieuwe modem zal in dezelfde modus staan als het huidige modem. Het modem is ten alle tijden van switch modus te wijzigen. Dit kan via dit online formulier of via ons. 

WesleyE
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb nog geen courier gezien. Is het mogelijk een track & trace link toegestuurd te krijgen (via privé bericht) van de toegestuurde producten?

 

Ondertussen wacht ik af totdat een courier zich meldt 🙂

 

Alvast bedankt!

Uitgelicht topic