Beste,
In de hoop dat op dit forum meer technische personen actief zijn dan aan de telefonische Ziggo Helpdesk, ga ik na jaren lang ellende toch maar eens het balletje opgooien.. 🙂
Ik ben een IT'r en heb basis netwerk kennis. Netwerk is niet zo mijn ding dus ik noem mij alles behalve een expert in dit gebied. Hopelijk kunnen jullie helpen met onderstaand probleem.
Ik ben zo'n 6 á 7 jaar Ziggo klant en heb eigenlijk vanaf het begin of aan al ellende met mijn internet verbinding.
De reviews (minpunten) op Tweakers over de "Connect Box" modem:
- Packet loss
- Jitter
- Lag Spikes
- Latency
- Instabiel
- Wegvallen
- etc.
Dit zijn precies de problemen waar ik ook last van heb.
Ik werk thuis en zit regelmatig in Zoom meetings. Aangezien ik ook een Zoom admin ben, kan ik in het meeting dashboard zien hoe mijn connectie gedurende die meeting is/was. Ook hier zie ik terug dat ik last heb van latency, jitter en packet loss issues.
Los daarvan krijg ik op meerdere telefoons met verschillende apps regelmatig de melding "netwerk instabiel". Ook deze melding krijg ik terug tijdens de Zoom meetingd. Facebook/Instagram laad regelmatig geen nieuwe berichten, switch ik naar 4G is dit probleem opgelost. Het zit hem dus echt thuis in mijn netwerk verbinding.
Al mijn apparaten zijn bekabeld verbonden, alleen de mobiele telefoons hangen aan de WiFi op mijn Ubiquiti access points.
Jaren terug is mijn Ziggo modem vervangen omdat ik enorm veel T3 en/of T4 timeouts had (ik weet niet meer welke, kan best dat ik last had van beide). Mijn internet verbinding viel continue weg door deze timeouts. Sinds het nieuwe modem valt mijn internet niet meer weg (althans zelden), maar heb ik wel last van bovenstaande problemen. Dit is net zo vervelend. Ook tijdens gamesessies word ik er regelmatig uit gegooit (disconnects).
Mijn huidige setup is als volgt:
- Ziggo Modem in Bridge
- NETGEAR Router R7000 met DD-WRT
- Ubiquiti access points
Omdat het modem in Bridge staat kan ik niet meer inloggen op het modem om de T3/T4 timeouts te zien. Is het mogelijk dat jullie dit remote kunnen uitlezen? Of kan ik dit alsnog zelf doen op een of andere manier?
Als ik telefonisch contact opneem met Ziggo weet ik zeker dat ze gaan zeggen dat het uiteraard aan mijn eigen netwerk apparatuur ligt en dat ik mijn eigen router e.d. moet loskoppelen van de Connect Box. Met alle respect, maar deze mensen lezen ook maar een script voor wat het probleem eventueel zou kunnen zijn. Het merendeel van de keren kreeg ik geen technische personen aan de lijn dus dat helpt mij niets verder.
Over de jaren heen heb ik dit al regelmatig getroubleshoot door het modem weer uit Bridge mode te halen en mijn apparatuur rechtstreeks hier op aan te sluiten. Het heeft niets geholpen. Daar het modem erg beperkt is kwa netwerk functionaliteit wil ik graag mijn eigen router blijven gebruiken.
Ik lees veel goede dingen over de FitzBox en sta op het punt de Connect Box te vervangen door een FirtzBox modem. Echter vind ik het zonde om hier 200+ euro aan uit te geven om een mogelijk Ziggo probleem (de ConnectBox?) op te lossen.
Wie kan mij verder helpen? Wat kan ik nog proberen? Ik denk als we al eens het modem kunnen uitlezen betreft die T1/2/3/4 timeouts een eerste goede stap zal zijn.
Alvast bedankt!
Mvg,
Wesley