Roger Alkemade

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Packet loss en pingspikes

Ik heb tijdens het gamen last van pieken in ping. Normaal ligt de ping tussen 10-15 ms, maar soms schiet deze omhoog naar 200+ voor heel even. Dit probleem ervaar ik nu al een tijdje en ben op zoek naar een oplossing. Ik heb zelf niet heel veel verstand van netwerken, dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb de klantenservice gesproken en die hebben het netwerk dat binnenkomt gecontroleerd en deze is verder helemaal in orde, dus het probleem ontstaat binnens huis. Via google/youtube wel al een aantal dingen geprobeerd. Zo heb ik PingPlotter gedownload om te kijken of er sprake is van packet loss en dat is inderdaad zo, rond de 95-100%. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Roger Alkemade 

Je bent prima van start gegaan door hier een topic aan te maken. Wat irritant dat het internet zo verstoord wordt steeds. 

Goed dat je met @Bert op onderzoek uit bent gegaan en we eigenlijk kunnen concluderen dat de verbinding niet helemaal lekker verloopt. Het is nu alleen wel lastig om te zeggen waar dit precies mis gaat. Om dit uit te zoeken, heb ik een monteur ingepland voor 21-01 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo.
Aan deze afspraak zitten uiteraard wel voorwaarden. Deze lees je in de bevestiging die je per mail ontvangt. 

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Roger Alkemade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

14450000048.55120 KSym/sec64QAM6
25200000048.85120 KSym/sec64QAM5
33600000048.35120 KSym/sec64QAM7
45880000048.85120 KSym/sec64QAM8



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0010
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000
Roger Alkemade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

36180000003.639QAM2563
1602000000338.6QAM2561
26100000003.338.6QAM2562
46260000003.538.6QAM2564
56340000002.939QAM2565
66420000002.138.6QAM2566
76500000003.438.6QAM2567
86580000003.839QAM2568
96660000003.638.6QAM2569
10674000000338.6QAM25610
116820000002.738.6QAM25611
126900000002.838.6QAM25612
136980000002.538.6QAM25613
147060000002.238.6QAM25614
157140000001.437.6QAM25615
167220000002.638.6QAM25616
177300000003.538.6QAM25617
187380000003.338.6QAM25618
197460000002.438.6QAM25619
207540000002.438.6QAM25620
217620000002.439QAM25621
22770000000238.6QAM25622
23778000000238.6QAM25623
247860000001.237.6QAM25624
257940000002.638.6QAM25625
268020000003.538.6QAM25626
278100000003.138.6QAM25627
298260000002.338.6QAM25629
308340000002.639QAM25630
318420000002.538.6QAM25631
328500000002.438.6QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

3Locked38.98326100
1Locked38.60537700
2Locked38.60537700
4Locked38.60537700
5Locked38.98326100
6Locked38.60537700
7Locked38.60537700
8Locked38.98326100
9Locked38.60537700
10Locked38.60537700
11Locked38.60537700
12Locked38.60537700
13Locked38.60537700
14Locked38.60537700
15Locked37.63627600
16Locked38.60537700
17Locked38.60537700
18Locked38.60537700
19Locked38.60537700
20Locked38.60537700
21Locked38.98326100
22Locked38.60537700
23Locked38.60537700
24Locked37.63627600
25Locked38.60537700
26Locked38.60537700
27Locked38.60537700
29Locked38.60537700
30Locked38.98326100
31Locked38.60537700
32Locked38.60537700
Roger Alkemade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Mon 06/12/2021 11:59:003Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:003Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:013Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:013Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:113No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:143Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:143Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 11:59:186CM-STATUS message sent. Event Type Code: 7; Chan ID: 7; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 12:00:025MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 13:00:513No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 06/12/2021 15:07:366CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 09/12/2021 23:59:494DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 10/12/2021 00:13:306CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 10/12/2021 03:28:133No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 10/12/2021 05:04:186CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 6; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 10/12/2021 09:42:373No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 10/12/2021 19:00:016CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 13/12/2021 11:59:494DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 13/12/2021 23:09:046CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 14/12/2021 06:05:053No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 14/12/2021 11:31:416CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 16/12/2021 03:46:403No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 16/12/2021 07:45:256CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 16/12/2021 23:59:494DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 17/12/2021 00:58:236CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 18/12/2021 22:05:463No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 19/12/2021 04:11:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 20/12/2021 11:59:504DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 20/12/2021 23:56:016CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 1.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 01/01/1970 01:01:223No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 21/12/2021 17:07:465MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 22/12/2021 00:29:386CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 25/12/2021 05:07:324DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 25/12/2021 13:35:596CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 28/12/2021 17:07:334DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 29/12/2021 01:28:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 30/12/2021 18:39:533No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 30/12/2021 23:20:326CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 01/01/2022 05:07:334DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 02/01/2022 12:45:386CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 04/01/2022 17:07:344DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 04/01/2022 17:21:486CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 05/01/2022 17:32:063No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 05/01/2022 23:11:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 5; Chan ID: 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 08/01/2022 05:07:344DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 08/01/2022 07:31:076CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.;CM-MAC=ac:f8:cc:7e:11:f0;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:b8:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Roger Alkemade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je binnenkomend signaal is top, alleen je uitgaand signaal is bijna maximaal, dat wil zeggen dat er ergens een weerstand zit tussen je modem en de Ziggo servers.

 

Is dit de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt in je huis of is er nog iets in een meterkast met een groene binnenkomende kabel?

Roger Alkemade
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het even nagevraagd en de kabel komt wel op een andere plek binnen, ~2 meter van de modem af. Er is ooit iemand langs geweest om de kabel te verlengen, maar dat is onder de vloer, dus daar kan ik niet bij.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @Roger Alkemade 

Je bent prima van start gegaan door hier een topic aan te maken. Wat irritant dat het internet zo verstoord wordt steeds. 

Goed dat je met @Bert op onderzoek uit bent gegaan en we eigenlijk kunnen concluderen dat de verbinding niet helemaal lekker verloopt. Het is nu alleen wel lastig om te zeggen waar dit precies mis gaat. Om dit uit te zoeken, heb ik een monteur ingepland voor 21-01 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo.
Aan deze afspraak zitten uiteraard wel voorwaarden. Deze lees je in de bevestiging die je per mail ontvangt. 

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Uitgelicht topic