1
Vraag
2
Reacties
Anubis

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Packet loss bij verbinden server

Ik heb al ruim 10 jaar internet van Ziggo (modem: Ziggo Conntectbox). Ik speel sinds 2 jaar online games via een bekabelde verbinding. Nu blijkt dat er op mijn verbinding met de server packages verloren gaan (gemiddeld 10%, soms 20% of zelfs meer). Dit veroorzaakt een lag waardoor ik geweerd wordt van de server.
Ik heb dit getest op een andere computer en via wifi, met hetzelfde resultaat. Dus het ligt niet aan mijn computer (die overigens vrij nieuw is en een behoorlijke capaciteit heeft). De ethernet kabel heb ik ook al vervangen voor de zekerheid, maar dat hielp niet.
Ik heb hierover een tijd terug gebeld met de Ziggo klantenservice maar mijn modem was in orde volgens de medewerker. Op zijn advies heb ik een harde reset gedaan, wat ook niet hielp.

Ik heb een mail gestuurd naar Ziggo, op hun advies een speedtest gedaan (wat ik al meerdere malen gedaan had overigens), maar de snelheid is zoals die moet zijn bij mijn abonnement. Mij werd verwezen naar dit forum, waar ik hoop nu een oplossing te vinden (ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je het op een open forum moet plaatsen: je kunt het toch gewoon intern gelijk even oppakken). Ik betaal nu feitelijk voor een slechte verbinding. Maw, ik krijg niet waar ik voor betaal elke maand.

Volgens de server host (van de gaming server) legt mijn verbinding een onnodige afstand af. De server staat in Arnhem, maar ik wordt helemaal omgeleid door verschillende hubs (naar Amsterdam bijvoorbeeld). En daar gaat informatie verloren. Ook blijkt mijn verbinding onstabiel met veel spikes. Waarom wordt ik helemaal omgeleid via Amsterdam en niet direct naar Arnhem?