Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Mark000
Level 2

Packet loss: Problemen met verbinding

Hallo,

Ik heb nu al enige tijd problemen met mijn internetverbinding. Het lijkt gewoon of je in één keer geen snelheid meer hebt en een paar minuten later is er niks aan de hand. Als je op zo'n moment een speedtest doet dan blijft de download onder de 200 en de upload onder de 3 (Deze komt vaak niet eens boven de 1). Een paar minuten later weer een speedtest en dan is de verbinding weer normaal ( 300 download en 30 upload).

Ondertussen heb ik 4 kabels geprobeerd, modem resetten, software van pc updaten, etc. 
Maar helaas blijven de problemen voortzetten. Van wat ik tot dus ver weet is dat er packet loss is waardoor de verbinding dus zo slecht is. 

Na wat zoeken ben ik bij een programma genaamd Pingplotter gekomen, daar heb ik een verbinding naar een Minecraft server gemaakt waar ik veel problemen met de verbinding heb. Deze server is in Duitsland en er zijn 11 hops.
Ik heb om 14:28 op start gedrukt en om 15:16 was het eerste incidentje, hop 3 (gn-rc0002-cr102-et122-251.core.as33915.net) 220 ping, de uren daarna schiet deze vaker omhoog richting de 200.
Tussen 16:18 en 16:21 komt het echte probleem te voorschijn, 10 keer een packet loss en die begint al bij hop 1. 


Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent, maar ik heb deze problemen ook als ik mijn emails lees of youtube kijk dus ik wist al wel dat het niet gerelateerd was aan de game servers. Ik neem aan dat hop 1 mijn modem is maar hop 2 heeft hetzelfde IP adres. Dus ik snap het even niet meer. 
Kunnen jullie eventueel van afstand een check op mijn modem uitvoeren om te zien of het probleem binnen of buiten mijn woning ontstaat?

Groeten,

Mark

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor zowel de downstream als upstream zijn de waarden goed, het modem is circa twee weken online, het totale aantal T3 timeouts (68) is m.i. wel aan de hoge kant voor deze tijdsduur. AOP, splitter en modemkabel zijn prima en up-to-date, alleen de TV-kabel is verouderd, deze dient te worden vervangen door een modern, beter afgeschermd type.

 

Zou je willen testen of de packet loss nog voorkomt en de snelheden verbeteren wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is?

 

Verder kun je nog deze instellingen doorvoeren.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

Mark000
Level 2
Topicstarter
Hierbij de gevraagde toevoegingen: 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000438256qam3
2602000000537256qam1
3610000000538256qam2
4626000000538256qam4
5634000000437256qam5
6642000000537256qam6
7650000000437256qam7
8658000000437256qam8
9666000000537256qam9
10674000000537256qam10
11682000000637256qam11
12690000000637256qam12
13698000000537256qam13
14706000000537256qam14
15714000000437256qam15
16722000000537256qam16
17730000000537256qam17
18738000000536256qam18
19746000000537256qam19
20754000000437256qam20
21762000000537256qam21
22770000000436256qam22
23778000000436256qam23
24786000000436256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60538066668719722
2Goed (Locked)37.63638074532395673
3Goed (Locked)38.60538064502295646
4Goed (Locked)38.60538064734956600
5Goed (Locked)37.35638047686510714
6Goed (Locked)37.63638055574165695
7Goed (Locked)37.35638015667519707
8Goed (Locked)37.63638090268155843
9Goed (Locked)37.63637889664940621
10Goed (Locked)37.63638127140016708
11Goed (Locked)37.63638127866771708
12Goed (Locked)37.63638022790441689
13Goed (Locked)37.63638100573471710
14Goed (Locked)37.35638127096125742
15Goed (Locked)37.35638126147695842
16Goed (Locked)37.35638044766026649
17Goed (Locked)37.35638125388220749
18Goed (Locked)36.61038083648206843
19Goed (Locked)37.35638058751080711
20Goed (Locked)37.35638127904805739
21Goed (Locked)37.35638127855734630
22Goed (Locked)36.61038081287232770
23Goed (Locked)36.61038127903611683
24Goed (Locked)36.38738127898201753

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000455.12064qam4
245200000445.12064qam3
352000000465.12064qam2
458800000455.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.000150
22.000180
32.000190
42.000160


PS: De contactdoos zit los, ik heb deze verbinding vorige week gecontroleerd en nog niet opnieuw vastgemaakt. Zoals je vast kunt zien moet de muur opgevuld worden.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Voor zowel de downstream als upstream zijn de waarden goed, het modem is circa twee weken online, het totale aantal T3 timeouts (68) is m.i. wel aan de hoge kant voor deze tijdsduur. AOP, splitter en modemkabel zijn prima en up-to-date, alleen de TV-kabel is verouderd, deze dient te worden vervangen door een modern, beter afgeschermd type.

 

Zou je willen testen of de packet loss nog voorkomt en de snelheden verbeteren wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is?

 

Verder kun je nog deze instellingen doorvoeren.

Mark000
Level 2
Topicstarter

Na het modem direct op de AOP aangesloten te hebben en de instellingen aan te passen heb ik geen problemen meer met mijn normale internet verbinding gehad. Naar verschillende game servers (toevallig allemaal duits) nog wel problemen met packet loss maar dat is niet een Ziggo probleem. 

Dus bedankt voor de hulp!