Hallo,
Ik heb nu al enige tijd problemen met mijn internetverbinding. Het lijkt gewoon of je in één keer geen snelheid meer hebt en een paar minuten later is er niks aan de hand. Als je op zo'n moment een speedtest doet dan blijft de download onder de 200 en de upload onder de 3 (Deze komt vaak niet eens boven de 1). Een paar minuten later weer een speedtest en dan is de verbinding weer normaal ( 300 download en 30 upload).
Ondertussen heb ik 4 kabels geprobeerd, modem resetten, software van pc updaten, etc.
Maar helaas blijven de problemen voortzetten. Van wat ik tot dus ver weet is dat er packet loss is waardoor de verbinding dus zo slecht is.
Na wat zoeken ben ik bij een programma genaamd Pingplotter gekomen, daar heb ik een verbinding naar een Minecraft server gemaakt waar ik veel problemen met de verbinding heb. Deze server is in Duitsland en er zijn 11 hops.
Ik heb om 14:28 op start gedrukt en om 15:16 was het eerste incidentje, hop 3 (gn-rc0002-cr102-et122-251.core.as33915.net) 220 ping, de uren daarna schiet deze vaker omhoog richting de 200.
Tussen 16:18 en 16:21 komt het echte probleem te voorschijn, 10 keer een packet loss en die begint al bij hop 1.
Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent, maar ik heb deze problemen ook als ik mijn emails lees of youtube kijk dus ik wist al wel dat het niet gerelateerd was aan de game servers. Ik neem aan dat hop 1 mijn modem is maar hop 2 heeft hetzelfde IP adres. Dus ik snap het even niet meer.
Kunnen jullie eventueel van afstand een check op mijn modem uitvoeren om te zien of het probleem binnen of buiten mijn woning ontstaat?
Groeten,
Mark
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zowel de downstream als upstream zijn de waarden goed, het modem is circa twee weken online, het totale aantal T3 timeouts (68) is m.i. wel aan de hoge kant voor deze tijdsduur. AOP, splitter en modemkabel zijn prima en up-to-date, alleen de TV-kabel is verouderd, deze dient te worden vervangen door een modern, beter afgeschermd type.
Zou je willen testen of de packet loss nog voorkomt en de snelheden verbeteren wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is?
Verder kun je nog deze instellingen doorvoeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 4 | 38 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 5 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 5 | 38 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 5 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 4 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 4 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 4 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 5 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 5 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 6 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 6 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 5 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 5 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 4 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 5 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 5 | 36 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 5 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 4 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 5 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 4 | 36 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 4 | 36 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 4 | 36 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 38066668719 | 722 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 38074532395 | 673 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 38064502295 | 646 |
4 | Goed (Locked) | 38.605 | 38064734956 | 600 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 38047686510 | 714 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 38055574165 | 695 |
7 | Goed (Locked) | 37.356 | 38015667519 | 707 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 38090268155 | 843 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 37889664940 | 621 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 38127140016 | 708 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 38127866771 | 708 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 38022790441 | 689 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 38100573471 | 710 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 38127096125 | 742 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 38126147695 | 842 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 38044766026 | 649 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 38125388220 | 749 |
18 | Goed (Locked) | 36.610 | 38083648206 | 843 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 38058751080 | 711 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 38127904805 | 739 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 38127855734 | 630 |
22 | Goed (Locked) | 36.610 | 38081287232 | 770 |
23 | Goed (Locked) | 36.610 | 38127903611 | 683 |
24 | Goed (Locked) | 36.387 | 38127898201 | 753 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 45 | 5.120 | 64qam | 4 |
2 | 45200000 | 44 | 5.120 | 64qam | 3 |
3 | 52000000 | 46 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 58800000 | 45 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 15 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 18 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 19 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 16 | 0 |
PS: De contactdoos zit los, ik heb deze verbinding vorige week gecontroleerd en nog niet opnieuw vastgemaakt. Zoals je vast kunt zien moet de muur opgevuld worden.
Voor zowel de downstream als upstream zijn de waarden goed, het modem is circa twee weken online, het totale aantal T3 timeouts (68) is m.i. wel aan de hoge kant voor deze tijdsduur. AOP, splitter en modemkabel zijn prima en up-to-date, alleen de TV-kabel is verouderd, deze dient te worden vervangen door een modern, beter afgeschermd type.
Zou je willen testen of de packet loss nog voorkomt en de snelheden verbeteren wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is?
Verder kun je nog deze instellingen doorvoeren.
Na het modem direct op de AOP aangesloten te hebben en de instellingen aan te passen heb ik geen problemen meer met mijn normale internet verbinding gehad. Naar verschillende game servers (toevallig allemaal duits) nog wel problemen met packet loss maar dat is niet een Ziggo probleem.
Dus bedankt voor de hulp!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.