Vraag
Reacties
ThomSchraa
Level 5

Packet los + wegvallen internet

Dit is een vervolg op dit topic.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-uitval-via-UDM-PRO-i-c-m-Sagemcom-F3896-2-5Gbps-poort...

 

Ik heb nog steeds last van het wegvallen van het internet. Het begint met meldingen over packetlos. En soms valt daarna het internet weg. 

 

Ik gebruik het ziggo modem momenteel in de router stand. En heb mijn udm pro daarachter hangen met een eigen ip reeks.

Ik heb alle kabels al vervangen voor nieuwe kabels. Dit heeft niet geholpen. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan proberen. 

Wanneer het internet wegvalt, valt dit ook weg van het modem zelf. Het kan dus niet anders dan dat het daar aan ligt (Correct me if I am wrong).

 

Ziggo geeft aan geen fouten te kunnen ontdekken. Daarom probeer ik het nog 1 malig hier. Mocht het niet opgelost kunnen worden, zie ik geen andere keuze dan overstappen naar een andere provider.

 

Overzicht van wat al geprobeerd is:

  • Andere modem
  • Coax aansluting modem wijzigen
  • Ander filter op de coax aansluiting
  • Alle utp kabels vervangen
  • Andere poorten geprobeerd op het modem en de udm
  • Udm uptime check gewijzigd naar een ander ip.
0 Kudos
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij gebruik van een eigen router is bridge mode op het modem aanbevolen, maar in dit geval is router mode wel handig voor diagnostiek.

 

  • Kun je nog eens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
  • Zijn bij uitval het IPv4- en/of IPv6-adres, zoals vermeld op de pagina Beheer → Informatie, nog bereikbaar vanaf internet via ping? Dit kun je bijvoorbeeld test via ping.eu.
0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Er is gister ochtend onderhoud geweest aan het netwerk in de wijkkast. Vandaar een aantal meldingen.

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
30-11-2024 18:27:58noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
30-11-2024 09:34:45noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
30-11-2024 07:34:41noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 20:21:22noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 18:21:19noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 11 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 16:21:16noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 10 13; New Profile: 11 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 16:21:07noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 12:49:29noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:49:26noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 26; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:18:04noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
29-11-2024 10:17:58warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:57warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:57warningDynamic Range Window violation
29-11-2024 10:17:57criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:50noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:49noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:26warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:23noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
29-11-2024 10:17:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:13warningToD request sent - No Response received;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:09criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:55criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:55criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:18criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:17criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:15criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:14criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:03criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:02criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:15:35criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:15:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:13:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:13:22warningMDD message timeout;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
15940000003.941QAM 2563
25780000004.141QAM 2561
35860000003.941QAM 2562
4602000000441QAM 2564
56100000003.841QAM 2565
66180000003.441QAM 2566
76260000003.341QAM 2567
86340000003.441QAM 2568
96420000003.541QAM 2569
106500000003.541QAM 25610
116580000003.441QAM 25611
126660000003.541QAM 25612
136740000003.541QAM 25613
146820000003.241QAM 25614
156900000002.741QAM 25615
166980000002.741QAM 25616
17706000000341QAM 25617
187140000003.141QAM 25618
197220000003.441QAM 25619
207300000003.841QAM 25620
217380000004.241QAM 25621
227460000004.341QAM 25622
237540000003.841QAM 25623
247620000003.241QAM 25624
257700000002.640QAM 25625
267780000002.540QAM 25626
277860000002.440QAM 25627
287940000002.640QAM 25628
29802000000341QAM 25629
308100000003.141QAM 25630
318180000003.141QAM 25631

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)41234194
2Goed (Locked)41244351
3Goed (Locked)4152160538
4Goed (Locked)4145770150
5Goed (Locked)4145820158
6Goed (Locked)4146780456
7Goed (Locked)4146489398
8Goed (Locked)4145104377
9Goed (Locked)414394097
10Goed (Locked)4144977201
11Goed (Locked)4143598101
12Goed (Locked)41441322338
13Goed (Locked)4144355218
14Goed (Locked)41447741186
15Goed (Locked)41438972118
16Goed (Locked)4144320720
17Goed (Locked)4144000635
18Goed (Locked)4143645504
19Goed (Locked)4142450181
20Goed (Locked)414049978
21Goed (Locked)413934538
22Goed (Locked)4141566272
23Goed (Locked)41408242145
24Goed (Locked)41367076218
25Goed (Locked)40345527988
26Goed (Locked)402935411252
27Goed (Locked)403869612356
28Goed (Locked)40389372987
29Goed (Locked)41391462439
30Goed (Locked)41389462843
31Goed (Locked)41369794060

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
331684K3301QAM 4096368

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Goed (Locked)412.437658505640
0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000046.55120QAM 641
152000000465120QAM 642
24520000045.55120QAM 643
33840000045.35120QAM 644

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0010
3ATDMA0010

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
251538.72KQAM 64
2617.2542.22KQAM 64

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25OFDMA3007400000000
26OFDMA3457400000000
0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Wanneer het weer wegvalt check ik even de ping via die website die je stuurde.

 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgne @ThomSchraa 

 

Inmiddels zijn we weer een aanta dagen verder, hoe staat het er nu voor met de verbinding?

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Het is nog steeds ruk. 

Het probleem is begonnen toen we over gingen naar gigabit.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dat is jammer @ThomSchraa 

In je laatste bericht zo je ook de ping informatie met ons delen als de problemen zouden aanhouden, die zie ik niet verschijnen. Als jij deze gevraagde informatie hier deelt, dan kan @tobiastheebe dit draadje verder met je oppakken.

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Het wegvallen gebeurt zo snel dat ik dan niet snel op een ander apparaat kan testen

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Helaas nog steeds niet geholpen. Gelukkig zijn er inmiddels leuke acties bij de concurrent. 

 

Vandaag viel het weer weg. Ik heb snel testen kunnen doen. 5 in totaal op het ipv4 adres. ipv6 deed niks.

test 1 : 42% loss 4/7

test 2: 100% loss 0/9

test 3: 100% loss 0/9

test 4 0% loss 4/4

test 5 100% loss 0/9

 

Oftwel, via de buitenwereld is het ip ook niet te bereiken. Dit stelt voor mij dus vast dat het aan het Ziggo modem moet liggen. Deze is aangesloten door een Ziggo monteur. En ook al een keer vervangen. 

 

Ik heb nog snel kopieën kunnen maken van de modemstatus mocht je daar wat aan hebben @tobiastheebe

 

Voor mijn gevoel begon het toen wij zijn overgestap op 1gigabit snelheid. Het lijkt wel of de infrastructuur voor het moden dit niet aankan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je ook de historie plaatsen?

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

het begon om 21:03

15-12-2024 21:55:15noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
15-12-2024 21:19:34noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
15-12-2024 21:19:28warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:19:20noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:19:19noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:19:18noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
15-12-2024 21:19:07warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:19:04noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
15-12-2024 21:18:25criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:18:20criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:18:13criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-12-2024 21:18:11criticalCable Modem Reboot because of - Reboot UI
0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

En dit is alles wat er in staat wat niet van vandaag is.

10-12-2024 12:55:55critical16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 9;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 12:55:55criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 12:54:47criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 11:27:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 11:26:50criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
10-12-2024 11:26:48criticalCable Modem Reboot because of - HW or Power-On Reset
29-11-2024 10:17:57criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:17:09criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:55criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:55criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:18criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:17criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:15criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:14criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:03criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:16:02criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:15:35criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:15:35criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:13:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:13:16criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-11-2024 10:13:13criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:5b:99:f3:68:2e;CMTS-MAC=00:01:5c:b5:54:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Behalve (algehele?) signaaluitval op 29-11 en uitval van OFDMA op 10-12 is hier verder niets uit op te maken. Het lijkt mij verstandig als een moderator (nogmaals) een meerdaagse meting naar het modem start.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Niets fijns aan dat dit blijft gebeuren @ThomSchraa is die Reboot van gisteravond  21:18 door jouzelf gestart omdat er een probleem was?

Test de komende 3 dagen hoe deze het houdt terwijl je je router op poort 1,2,3 op het modem aangesloten hebt. Schrijf daarbij ook op wat de momenten zijn dat er een probleem is, dan kunnen we uitzoeken of die te linken zijn aan de resultaten van de meting.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@ThomSchraa hoe is het de afgelopen dagen verlopen? 

In de meting die gedaan is zien we geen zware uitval op signaal of directe oorzaak van deze latency issues. Het modem laat wel enkele gaten vallen in de data en ook op echt enkele momenten slecht bereikbaar. Daarom is een nieuwe afspraak voor een modem/signaalprobleem een optie en heb ik de afspraak hiervoor gepland op 27 december tussen 13-16 uur. Mocht die afspraak niet passen, verzet deze dan via de bevestiging of via Mijn Ziggo. 

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Hoi jos.

 

Ik heb via unifi 2 x een latency issue kunnen meten. Beide keren om 06:19 op de 17e en de 19e.

Begin dit jaar heb ik een monteur gehad, deze heeft een soort filter vervangen had hij het over. Toen kregen wij ook het nieuwe modem. 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Die data is niet aan elkaar te knopen, dat is dan niet zo handig. De 6:19 is op die dagen in het modem wel te zien op basis van het netwerklog met een profiel wijziging. Daar zal de monteur dus ook echt nauwgezet naar moeten kijken. 

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Vandaag de monteur op bezoek gehad! Ben uitermate tevreden over deze monteur! Had ruim verstand van zaken. En dook er diep in. Hij heeft uiteindelijk een ander filter geplaatst. En onze aansluiting in de wijk kast aangepast. Hij gaat nu een week monitoren om te kijken of er wat veranderd is!

Bedankt voor de hulp.