Vraag
Reacties
ThomSchraa
Level 5

Packet los + wegvallen internet

Dit is een vervolg op dit topic.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Internet-uitval-via-UDM-PRO-i-c-m-Sagemcom-F3896-2-5Gbps-poort...

Ik heb nog steeds last van het wegvallen van het internet. Het begint met meldingen over packetlos. En soms valt daarna het internet weg. 

Ik gebruik het ziggo modem momenteel in de router stand. En heb mijn udm pro daarachter hangen met een eigen ip reeks.

Ik heb alle kabels al vervangen voor nieuwe kabels. Dit heeft niet geholpen. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan proberen. 

Wanneer het internet wegvalt, valt dit ook weg van het modem zelf. Het kan dus niet anders dan dat het daar aan ligt (Correct me if I am wrong).

Ziggo geeft aan geen fouten te kunnen ontdekken. Daarom probeer ik het nog 1 malig hier. Mocht het niet opgelost kunnen worden, zie ik geen andere keuze dan overstappen naar een andere provider.

Overzicht van wat al geprobeerd is:

• Andere modem
  • Coax aansluting modem wijzigen
  • Ander filter op de coax aansluiting
  • Alle utp kabels vervangen
  • Andere poorten geprobeerd op het modem en de udm
  • Udm uptime check gewijzigd naar een ander ip.
0 Kudos
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ThomSchraa

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de monteur 🙂 Ik begrijp dus dat hij een modemsessie heeft gestart en dat hij volgende week nog contact met je opneemt. Laat je dan weten hoe dit is gegaan? 

Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ThomSchraa

Ik was even benieuwd of de monteur nog contact met je heeft gehad en hoe het er inmiddels voor staat?

0 Kudos
ThomSchraa
Level 5
Topicstarter

Hi @Roland. Ik heb de monteur weer gesproken! De errors zijn nu weg. Alleen soms hoge ping. Dat is natuurlijk niet direct een probleem. Met mijn eigen testen heb ik hetzelfde gemeten.

Dus voor nu lijkt het probleem opgelost te zijn!

De monteur heeft ons aangesloten op een ander tap in de wijkkast!

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Ha @ThomSchraa - dat is goed om te lezen! Ik ga er dan ook vanuit dat het zo blijft. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen laat het dan gerust weten natuurlijk.

Een mooie zondag voor nu!

0 Kudos