1
Vraag
2
Reageer en help mee
jpvk007

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Packet los, T3 error

ik heb last van packet loss en aantal maal spontane reboot gehad van het modem. Als ik de logs bekijk valt op dat ik op 1 kanaal heel veel uncorrectable errors heb. 
min de eventlog kom ik T3 errors tegen, failed to acquire Qam/qpsk timing fouten. 
Ik heb een recent AOP met recente splitter. Ook zonder splitter zelfde probleem. 
het probleem is ook niet de gehele dag. Sommige momenten van de dag gaat alles goed. Andere momenten ineens veel packet loss (en zie je de uncorrectables in paar minuten met 1000-en tegelijk oplopen). 

15 Reacties 15
whazaah

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb nu 5 weken

het zelfde probleem. Binneninstallatie en signaal keurig in orde. 4 Connectboxen gehad de afgelopen weken, ziggo krijgt het probleem niet opgelost. Er zit iets niet ok bij ziggo, laten we hopen dat het snel opgelost wordt. 

jpvk007
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

die 5 weken zou best kunnen. ik heb mijn modem laatste maal handmatig gereset 7 september.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt mij verstandig als een moderator hier verder naar kijkt, ook gezien we dit een maand geleden in mijn topic al hadden besproken (link).

jpvk007
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yes. Heb geen reactie van een moderator gehad. Dus probeer t opnieuw. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @jpvk007, ik durf niet te zeggen waar het in het vorige topic mis is gelopen! We gaan meteen aan de bak. Het signaal is niet optimaal, om die reden wil ik een monteur in plannen. Je hebt een zakelijke aansluiting, de voorwaarden van een zakelijk bezoek, lees je hier . 

 

De monteur staat gepland voor donderdag 07-10-2021 tussen 17:00-22:00 uur. Komt dit niet uit? Verplaats of annuleer de afspraak dan via mijn Ziggo. Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

 

 

@whazaah Ook bij jou is er werk aan de winkel! Ik zie dat er, inmiddels opnieuw een modem onderweg is. Mocht dit opnieuw geen verbetering brengen, dan stel ik voor om iemand in te plannen. Ik heb dit uit voorzorg gedaan op zaterdag 09-10-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Ik hoop dat het niet nodig is, dan kun je de afspraak annuleren via mijn Ziggo! De voorwaarden van het bezoek lees je hier. Hou ook jij ons op de hoogte? 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @jpvk007 en @whazaah. We zijn een aantal dagen verder, ik ben dus even benieuwd naar jullie bevindingen. Hoe gaat het nu? Is het probleem opgelost? We horen het graag! 

jpvk007
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is eigenlijk niet anders. Monteur heeft een goed signaal gemeten. Modem vervangen. 

heb geen spontane resets gehad afgelopen week. Als ik het modemlog bekijk is kanaal 32 onveranderd. 
monteur meende dat kanaal 32 niet gebruikt wordt omdat het docsis 3.1 kanaal werkt. 

 

 

B83A7873-D628-4AC0-A985-B15D77447740.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Bij een gekoppeld OFDM-kanaal worden de SC-QAM-kanalen inderdaad niet actief gebruikt. Ik weet alleen niet zeker of dit voor alle abonnementen geldt. Mijn modem heeft sinds 5-10 een OFDM-kanaal gekoppeld maar Internet Giga (waarvoor OFDM bedoeld is) wordt nog niet geleverd in mijn regio en mijn abonnement is Internet Complete (300/30 Mbps).

jpvk007
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Giga wordt hier ook niet geleverd. Heb zakelijk 500/40

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoezo is OFDM bedoeld voor alleen giga ik bedoel het kan die snelheid leveren maar gaan ze het niet gewoon bij elk modem gebruiken omdat het netwerk zelf van docsis 3.0 naar 3.1 gaat 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb niet gezegd dat OFDM alleen voor Internet Giga is bedoeld, ik refereerde aan het verschil tussen de CB (24×8 SC-QAM) en CBG/UBC1318ZG (32×8 SC-QAM + 2×2 OFDM(A)).

 

Het HFC-netwerk van Ziggo blijft nog jarenlang hybride EuroDOCSIS 3.0 + DOCSIS 3.1, totdat DOCSIS 3.1-modems standaard worden uitgeleverd én iedere klant is voorzien van een dergelijk modem. Ook de Mediabox XL (8×4 of 16×8) is afhankelijk van ED 3.0.

 

Wat ik niet zeker weet (misschien kan een moderator daar meer duidelijkheid over geven) is of bij gebruik van een DOCSIS 3.1-modem, een gekoppeld OFDM-kanaal en een abonnement anders dan Internet Giga, de internetverbinding van het OFDM-kanaal gebruikmaakt. Ik ben er zelf erg benieuwd naar.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de mediabox xl gebruik toch geen docsis 3.0 meer qua internet

 

de mediabox xl interne modem en harde schijf worden toch helemaal niet meer ondersteund/uitgeschakeld 

dacht dat iedereen die een mediabox xl als modem gebruik ook een connectbox gaat krijgen 

of bedoel je dan het tv terugkijken ed dat ging ook via coax dacht ik itt de next die ethernet gebruikt 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het modem van de MBXL wordt gebruikt voor interactieve diensten, de Next gebruikt daar inderdaad ethernet/WiFi voor. Alhoewel Ziggo adviseert om de MBXL alleen nog als decoder te gebruiken en de CB als losse modemrouter toestuurt, is het nog steeds mogelijk om de MBXL als router/switch/AP te gebruiken. Verder had ik ergens gelezen dat de harddisk nog wel wordt gebruikt als cache voor vertraagd kijken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Wat ik niet zeker weet (misschien kan een moderator daar meer duidelijkheid over geven) is of bij gebruik van een DOCSIS 3.1-modem, een gekoppeld OFDM-kanaal en een abonnement anders dan Internet Giga, de internetverbinding van het OFDM-kanaal gebruikmaakt. Ik ben er zelf erg benieuwd naar.

 

@tobiastheebe, Ja, als het modem verbinding heeft met het OFDM kanaal zal hij die gebruiken, ook als je geen Gigabit abonnement hebt. 

@jpvk007, fijn dat er geen spontane resets meer zijn geweest. Hou het even goed in de gaten en anders horen we het graag! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Maud Dank voor de terugkoppeling, goed om te weten.

 

Volgens mij heb ik in dat geval een soort streepje voor op andere klanten achter dezelfde CMTS. Er zullen namelijk maar heel weinig DOCSIS 3.1-modems online zijn, aangezien Internet Giga hier nog niet beschikbaar is. Het OFDM-kanaal zal dus ook nog amper gebruikt worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic