Hallo Community,
Ik heb al een lange tijd last van packet burst en loss/lag tijdens potjes warzone op de ps5, hiervoor had ik het ook al met de ps4.
Als oplossing dacht ik de ziggo router in bridge modus te zetten en een gamingrouter ASUS RT-AX82U erachter te plaatsen, sindsdien is het wel iets minder maar het blijft en het begint me aardig te irriteren. Als ik de internetverbinding test is het 300mb/s upload en 30mb/s upload. Port forwarding doe ik ook maar het helpt ook niet... ik gebruik een bekabelde verbinding.
Iemand misschien een idee hoe dit op te lossen? Ligt het aan de omgeving?
Vrienden in de buurt hebben er namelijk geen last van.
Ik hoor het graag 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
OK, duidelijk, heel erg veel storing te zien op je modem waarden.
Het signaal komt heel hard binnen op je modem en er zijn heel veel Fouten na RS, dat zijn niet te repareren pakketten, ook zie ik veel T3 en T4's, deze zouden allen op vrijwel 0 moeten staan of een enkele.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Haal in ieder geval even het witte kapje van de splitter en stop de splitter zo diep als kan in de wandcontactdoos:
Een Ziggo moderator kan ook nog dieper in de achtergrond kijken en de nodige stappen nemen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Goedemiddag @Eubje,
Welkom op de Community! Vervelend dat je last hebt van packet burst en loss/lag tijdens online gamen. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Fijn dat er daarom al reacties en tips staan in dit topic. Net als Bert valt mij de aansluiting op waarop de splitter is. Deze lijkt wat verouderd en is waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Zelf vermoed ik dat dit ook de hoofdaansluiting is. Een monteur kan deze vervangen, daarom ben ik zo vrij geweest om een monteursafspraak te maken voor komende maandagochtend. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen.
Laat je weten hoe het daarna gaat?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie, ik heb de screenshots van de upstream en downstream + de foto's hoe het binnenkomt en van de routers gemaakt.
Hopelijk kun je hier wat mee en anders hoor ik het graag
OK, duidelijk, heel erg veel storing te zien op je modem waarden.
Het signaal komt heel hard binnen op je modem en er zijn heel veel Fouten na RS, dat zijn niet te repareren pakketten, ook zie ik veel T3 en T4's, deze zouden allen op vrijwel 0 moeten staan of een enkele.
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Haal in ieder geval even het witte kapje van de splitter en stop de splitter zo diep als kan in de wandcontactdoos:
Een Ziggo moderator kan ook nog dieper in de achtergrond kijken en de nodige stappen nemen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hallo Bert,
Dank voor de reactie, ik heb het witte kapje eraf gehaald en de waardes opnieuw bekeken. Van wat ik kan zien zijn ze al een stuk minder. Ik zal het morgen uitgaan proberen met gamen of dat nog problemen oplevert.
Ik heb ook mijn gegevens bijgewerkt en hopelijk zal er iemand van @Ziggo hierop aanhaakt.
Alvast bedankt.
Goedemiddag @Eubje,
Welkom op de Community! Vervelend dat je last hebt van packet burst en loss/lag tijdens online gamen. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Fijn dat er daarom al reacties en tips staan in dit topic. Net als Bert valt mij de aansluiting op waarop de splitter is. Deze lijkt wat verouderd en is waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Zelf vermoed ik dat dit ook de hoofdaansluiting is. Een monteur kan deze vervangen, daarom ben ik zo vrij geweest om een monteursafspraak te maken voor komende maandagochtend. Als dit onverhoopt niet schikt, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen.
Laat je weten hoe het daarna gaat?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.