1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erwin71239

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Packet Loss tijdens het gamen.

Goededag allemaal,

sinds ik het nieuwe SageCom modem heb, heb ik onwijs veel last van Packet Loss / Packet Burst tijdens het spelen van Call Of Duty.

Naast het Modem gebruik ik een TP Link Mesh set X60. Deze heb ik geprobeerd bedraad en onbedraad maar het geeft geen verschil.

( Heb geen bedrade mogelijkheden )

Ook heb ik het geprobeerd via Power Line, ook dit helpt niet.

Ik heb de Wifi van de Ziggo Modem zelf gebruikt. Ook dit werkte niet, zelfs rechtstreeks bedraad hielp niet.

De Packet Loss doet ziet niet gelijk voor. Vaak na een minuut of 2 gebeurt het ineens en kom ik er niet meer van af en maakt het spelen van het spel eigenlijk wel onmogelijk. 

Zijn er dingen die ik zelf kan proberen? Ik heb de meeste berichten op het forum al bekeken maar tot nu toe werkt niks.

mvg Erwin

36 Reacties 36
Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb er net weer een aantal gespeeld. En eigelijk continue het zelfde.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Komt het probleem bij meerdere games voor?

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Om eerlijk te zijn speel ik alleen Call Of Duty. Aangezien het een schietspel is, is lag natuurlijk totaal niet wenselijk. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Ik heb de continue ping zojuist gestopt. Ik zie hierin nog steeds geen duidelijke afwijkingen. De 100% packet loss op IPv6 treedt exact elke 30 minuten op en lijkt ICMPv6 rate limiting te zijn binnen de Ziggo-infrastructuur.

20240209-02.PNG

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Toch wel vreemd dat ik het dan op meerdere apparaten zo ervaar. Maar hier kan dus niks aan gedaan worden? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Een moderator kan eventueel verder onderzoek uitvoeren en/of een meerdaagse (signaal)meting starten. Ik heb zelf nog wel enige twijfel bij het OFDMA-kanaal.

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dan wacht ik rustig op een moderator. In ieder geval onwijs bedankt voor je tijd en hulp!

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

probeer eens met ipv6 uitgeschakeld op de pc in netwerkcentrum

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ook geprobeerd vandaag maar hielp helaas ook niks. Moet wel zeggen dat het minder is sinds de monteur is geweest. Maar het is nog steeds niet 100%. Soms teleporteer ik nog steeds de hele map door

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Ik heb de moderators gevraagd om het signaal verder te onderzoeken en/of een meerdaagse meting te starten.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4274Posts
  • 566Oplossingen
  • 2058Likes

Dank @tobiastheebe voor het seintje. Een nauwkeurige meerdaagse meting is zojuist voor je opgestart @Erwin71239. Houd je zelf ook de dagen + exacte tijdstippen bij waarop je problemen ondervindt? dan vergelijken we het een en ander met elkaar.

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Top dankjewel! Zal ik zeker doen!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4274Posts
  • 566Oplossingen
  • 2058Likes

@Erwin71239 Uit de nauwkeurige meting komt in ieder geval naar voren dat er wat fouten op het OFDMA kanaal zichtbaar zijn. Daarnaast dipt het vermogen van het OFDMA kanaal ook flink. Al met al zou dat zeker de verklaring van jouw problemen kunnen zijn.

Ik heb een andere afdeling ingeseind die dit verder onderzoekt en de juiste vervolgstappen neemt. Mijn collega belt anoniem op het telefoonnummer wat bij ons bekend is en eindigt op 164. Mocht je op een ander nummer bereikbaar zijn, deel het dan via een privébericht.

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Oke fijn om te horen! Het telefoonnummer klopt. Ik wacht rustig het telefoontje af. Bedankt voor u hulp! 

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb nog niks van Ziggo gehoord. Moet zeggen dat ik dit eigenlijk wel jammer vind.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Posts
  • 480Oplossingen
  • 1613Likes

Hi @Erwin71239 

Ik zie dat er uiteindelijk gisteren nog contact geweest is en dat er binnenkort een monteur bij je langskomt. Laten we daarna even kijken hoe het dan gaat.

Erwin71239
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt inderdaad. Net 10 minuten nadat ik de reactie had geplaatst is er inderdaad contact op genomen. Aangezien ik en me vriendin best een drukke periode in gaan kunnen we de monteur pas over 2 weken laten langs komrn. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic