TwanvV

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Packet Loss - Request Timed out bij pingtest

Beste,

 

Sinds 1 augustus ben ik overgestapt naar Ziggo. Ik ervaar vanaf het begin al problemen met mijn internet verbinding, zowel bekabeld als via Wifi. Alle metingen die ik doe, speedtests, geven geen afwijkende waarden. Ik heb ook een test gedaan met pings naar Google, hierbij geeft hij meerdere malen een 'request timed out', wat dus wijst op Packet Loss. 

 

Hoe op te lossen?

47 Reacties 47
TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De chipset van het modem is dat dan? 

En wat is er aan op te lossen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de chipset is het brein van het modem die kan bij de connectboxen niet echt goed overweg met gaming taken 

 

gebruik je de wifi van het modem of kan je ook een losse router/wifi punt regelen ? 

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik maak ook gebruik van de wifi. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe ik denk dat TS tegen de beperking van de puma chipset aanloopt maar TS maakt ook gebruik van de wifi enig idee wat hierin nog gedaan kan worden ? 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Dat is ook mijn vermoeden. Een UBC1318ZG met TP-Link Deco M4 AP's of een ander merk/type router/AP naar wens is een optie, maar betekent wel extra apparatuur in huis.

 

Misschien morgen nog even de tijd nemen om te testen in de huidige situatie?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ben van de partij 😄 mochten jullie me nodig hebben oid 

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ga ik doen, het is in elk geval al wel een stuk beter geworden!

Dank voor jullie hulp heren! 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geen dank

 

ik help graag blij dat het al iets beter is geworden 😉

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toch blijft er nog steeds vertraging in de verbinding zitten, is er iets op te lossen aan de chip set waardoor ik wel een stabiele verbinding heb?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan zou je een eigen router/wifi punt moeten organiseren of een tp link zoals in tobias zijn reactie eerder samen met het ubee zakelijk modem 

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dus dat wil zeggen dat Ziggo producten levert die eigenlijk niet goed genoeg zijn? O.o 
De Packet Loss is nu zelfs verslechterd van 1% naar 6%....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de ziggo connectbox is zeker goed genoeg alleen niet voor die hard gamers 😛

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij elk willekeurig spel treedt enorme lagg op, dat heeft in deze situatie niks te maken met "die hard gamers".  Daarnaast kan ik op deze manier niet eens fatsoenlijk een Teams call in gaan, omdat ik steeds weg val. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @TwanvV hoe is het nu met de verbinding? Heb je nog nagedacht over de optie die @tobiastheebe eerder heeft gegeven? 

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Madelon,

 

Ik kreeg gisteren een SMSje van Ziggo met de melding; Als het goed is werkt je internet nu zoals het hoort. 
Tot op heden ook nog geen problemen gehad, dus wat er gedaan is, geen idee, maar het werkt nu wel goed! 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

hmm, kijk aan! Ik heb eens gekeken, ik kan niet vinden wat er precies is gedaan in het signaal. Trek je aan de bel bij nieuwe problemen? Dan pakken we dit natuurlijk direct weer op @TwanvV 😄

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Haha, geeft niks, het werkt in elk geval tot op heden erg goed! 🙂 
Ja hoor, komt goed, dank voor je reactie! 

TwanvV
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Madelon ,

Inmiddels sinds gisteren weer last van vermoedelijk Packet Loss, aangezien het internet op mijn telefoon (via WiFi) hapert en daarnaast op mijn desktop is het lastig om mijn werk te doen in calls door de vertraagde verbinding, bekabeld. 
Is er bij Ziggo iets veranderd in de settings? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat je nu toch weer wat problemen ervaart, @TwanvV. Ik heb hier geen wijzigingen ontdekt die dit zouden kunnen veroorzaken. @MR_CHIP en @tobiastheebe, zouden jullie even mee willen kijken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je een screenshot plaatsen van de pagina Beheer, Informatie op het modem? Dit om na te gaan welke firmware-versie het modem gebruikt. Er zijn stabiliteitsproblemen met een nieuwe firmware, die is teruggerold naar 01.02.065.24.EURO.SIP.

Uitgelicht topic