1
Vraag
2
Reacties
Pieter.vb

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Packet Loss/Latency variation

Beste,

 

Ik heb regelmatig last van packet drops / hoge ping / latency variatie.

Na dit telefonisch gemeld te hebben zou er ergens in de straat een breuk aanwezig zijn, hier is een aannemer voor langs geweest en de verbinding zou weer 'goed' moeten zijn. 

 

Echter bij gamen of bv bij een serie kijken loop ik vaak tegen een laadcirkel aan en de meeste ping gevoelige games zijn totaal niet te spelen.

 

Soms kan ik 1 a 2 potjes spelen zonder problemen maar ik heb altijd packet loss en latency variations.

Hierbij schiet mijn ping bij verschillende games boven de 100. 

 

De AOP + de kabels in huis zijn allemaal vervangen, tv kabel + AOP zijn voor de zekerheid bij het laatste monteur bezoek vervangen door de monteur.

 

Ik word er een beetje geïrriteerd van inmiddels en bedacht me eerst dit platform even te raadplegen voordat ik telefonisch weer het hele riedeltje door moet. (ook hierbij zou de vorige keer wel even expliciet gemeld worden dat als het aan mijn knoeiwerk lag er kosten zouden komen, hier schrok ik een beetje van aangezien ik nu 6 maanden abonnee houder ben en al gelijk met dit soort uitspraken naar mij toe krijg).

 

Moet ik weer gaan bellen voor ondersteuning of kan er middels deze weg het een en het ander uitgezocht worden? 

 

Bij voorbaat dank! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @Pieter.vb en welkom hier op de Community,

Ik snap dat je je intussen gaat irriteren en zeker gezien je nog helemaal niet zo lang klant bij ons bent en er al zoveel op je afkomt. We helpen je met alle liefde via deze weg zoals je al hebt gemerkt aan de razendsnelle hulp die je van Bert en KBX458 hebt gekregen. 

Ik heb het signaal onder de loep genomen en ik zie niet direct een oorzaak van het probleem wat je ervaart. Gezien er kort geleden kabelschade is geweest en dit nu is opgelost, lijkt het mij het allerbeste om een monteur in te plannen die voor alle zekerheid de kabel goed doormeet. Je hebt garantie op het vorige bezoek dus over kosten hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb de afspraak ingepland voor morgen, 15 juli en hij komt langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet goed uit dan kun je tot vanavond 22.00 uur de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account. Laat je ons weten hoe het gaat na het bezoek van de monteur? 

Bekijk in context

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor alle geboden hulp, tot dusver geen problemen meer ondervonden. Uiterst tevreden met alle afhandeling. Jullie zijn toppers! Bedankt!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hierbij de screenshots

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik zie nogal wat ruis als Post RS Errors, maar het log daar is @KBX458 een stuk beter in.

Hij komt langs als / zodra online is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het log laat geen zaken zien, die de klachten van TS kunnen veroorzaken. 

Er is sprake van een gerepareerde kabelschade. 

Binnenshuis is alles, voor zover ik kan overzien, up to date.

Resteert ruis op de downstream, waardoor een aantal meldingen (T3 time outs) worden getriggerd. Deze meldingen zijn niet van invloed op het dataverkeer. 

De ruis echter kan wel degelijk van invloed zijn op de ondervonden packet loss en latency.

Op de overige modemwaarden heb ik geen aanmerkingen, behalve dat ze prima zijn.

Ik heb het issue voorgelegd aan het moderatieteam voor een controle op afstand en voor het bepalen van vervolgstappen.

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor de geboden hulp tot dusver, ik wacht het af.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @Pieter.vb en welkom hier op de Community,

Ik snap dat je je intussen gaat irriteren en zeker gezien je nog helemaal niet zo lang klant bij ons bent en er al zoveel op je afkomt. We helpen je met alle liefde via deze weg zoals je al hebt gemerkt aan de razendsnelle hulp die je van Bert en KBX458 hebt gekregen. 

Ik heb het signaal onder de loep genomen en ik zie niet direct een oorzaak van het probleem wat je ervaart. Gezien er kort geleden kabelschade is geweest en dit nu is opgelost, lijkt het mij het allerbeste om een monteur in te plannen die voor alle zekerheid de kabel goed doormeet. Je hebt garantie op het vorige bezoek dus over kosten hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb de afspraak ingepland voor morgen, 15 juli en hij komt langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Komt dit niet goed uit dan kun je tot vanavond 22.00 uur de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account. Laat je ons weten hoe het gaat na het bezoek van de monteur? 

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor het spoedig beantwoorden, heb de afspraak verzet naar vrijdag. Ik laat na het monteur bezoek mijn bevindingen weten! 

Alvast bedankt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

We zijn benieuwd @Pieter.vb, heb je een update voor ons? 🙂

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het lijkt zeker iets verbeterd te zijn, toch ervaar ik nog steeds momenten dat de verbinding helemaal over de rel gaat, tijdens bv een lopende ping naar google merk ik dan dat hij van 19 ms naar boven de 2/300 ms schiet, om uit te sluiten dat het door randapparatuur komt alles losgekoppeld en alleen de pc aangesloten, dit ben ik op dit moment nog een beetje aan het testen, zal eerdaags nogmaals een update geven.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Pieter.vb Top dat je dat nog even aan het testen bent! Dan wachten we in spanning de update af 😉 

Pieter.vb
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor alle geboden hulp, tot dusver geen problemen meer ondervonden. Uiterst tevreden met alle afhandeling. Jullie zijn toppers! Bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic