1
Vraag
2
Reacties
Mieppie11

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

PSN blokkeert Ziggo IP adres

Hoi, 

Zit hier met een probleem. 

Vanaf maandag heeft mijn zoon blijkbaar een ip blokkade gekregen van psn. Foutcode NP-40833-8. Geen idee waarom. Ik heb contact gehad met psn en hun zeggen neem contact op met je provider want waarschijnlijk is er iets niet oké met het netwerk.

Ik heb ook met ziggo gebeld maar er is niks mis met het netwerk.  De blokkade zou gisteravond opgeheven zijn, maar is er nog steeds.

Ik heb nog een mail gestuurd naar psn maar heb nog niks terug gehoord. 

Ik weet effe niet meer wat ik moet doen, de router heeft al uren uitgestaan heb natuurlijk meerdere forums op deze site erover gelezen. 

Maar nog steeds geen oplossing. Zit hier met een hele verdrietige zoon (13 jaar. 

 

Wie weet een oplossing? 

 

35 Reacties 35
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Vind ik ook @Mieppie11 en logisch ook dat je hier nogal van baalt. Ik kan me niet voorstellen dat Sony een blokkade plaatst op jouw IP adres en daarnaast niet wil aangeven waarom. Ze zouden dit wel aan je moeten communiceren zodat je de oorzaak kan achterhalen en kan voorkomen dat dit weer gebeurd. De bal, ligt in dit geval bij Sony. Ik wil je graag helpen, maar dat kan ik alleen met eerdere aangeboden oplossing. Misschien heb je nog iets aan de tips op https://www.androidcentral.com/how-get-unbanned-psn

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Dat maakt het wel erg ingewikkeld @Mieppie11 . Als Sony wel jouw IP adres blokkeert maar vervolgens niet aangeeft waarom, dan kun je de oorzaak moeilijk oplossen. Erg teleurstellend dat het van hun kant zo werkt. Wij zijn ook niet degene die jouw IP adres blokkeren, maar mogen het nu wel zien op te lossen. Dat maakt het erg lastig. De enige oplossing die ik voor jou en je zoon kan bedenken, is dat je ons modem in bridge mode zet en hieraan een eigen router koppelt. Daarmee creëer je een nieuw IP adres, die hopelijk niet weer door PSN geblokkeerd wordt.
@Ronihd Heb jij nog andere ideeën? 

 

Nee niet echt , en wat jij zegt betreft de eigen router en het modem in bridge is de beste oplossing voor nu , maar tja dat zijn voor @Mieppie11 extra kosten en dan moet je ook wel een beetje weten wat te doen.

 

Ik vind dat Sony in gebreke is omdat ze niet kunnen/willen ? aangeven welke technische of andere oorzaak er aan ten grond licht dat het ip adres geblokkeerd is.

Jij kan niet zien of @Mieppie11 toevallig een ander ip adres heeft gekregen van Ziggo ? 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Ronihd  Ik zal morgen proberen om een router te regelen, mischien heeft mijn schoonvader er nog eentje liggen, en dan kijken of ik er een beetje wijs uit kan worden, hoop dat het dan met wat hulp lukt

En sony, ff geen goed woord voor over. Het is net alsof ze standaard riedeltjes hebben voor zulke problemen. Had maandag ook al gebeld met een ander persoon en hij vertelde bijna hetzelfde, dat hun niet weten waardoor het komt. Ja de provider, daar moet het aan liggen. En kan wel tig keer gaan bellen met sony maar kost me veel beltegoed, en wordt er niks wijzer van.

En Hardstikke bedankt voor je hulp. 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Goede morgen. 

Ik heb nog wat vraagjes. 

Ik ga vandaag of morgen het bridge mode gebeuren  proberen.  Ik heb beneden het cisco modem staan en boven heb ik een wifibooster staan model ziggo-c7 tp link. De playstation is daarop via kabel aangesloten die booster heeft ook een eigen netwerknaam. Als ik die bridge mode ga doen, kan dat verder dan gewoon aangesloten blijven of moet ik daar ook iets mee doen?

En heb ik perse een router nodig?. Is die router alleen nodig om verder nog internet te hebben die tijd?. Ik ga vanmiddag kijken voor een router, er staan er genoeg voor een prikkie op marktplaats, nog tips welke router ik hiervoor het beste kan gebruiken?

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mieppie11 wrote:

Goede morgen. 

Ik heb nog wat vraagjes. 

Ik ga vandaag of morgen het bridge mode gebeuren  proberen.  Ik heb beneden het cisco modem staan en boven heb ik een wifibooster staan model ziggo-c7 tp link. De playstation is daarop via kabel aangesloten die booster heeft ook een eigen netwerknaam. Als ik die bridge mode ga doen, kan dat verder dan gewoon aangesloten blijven of moet ik daar ook iets mee doen?

En heb ik perse een router nodig?. Is die router alleen nodig om verder nog internet te hebben die tijd?. Ik ga vanmiddag kijken voor een router, er staan er genoeg voor een prikkie op marktplaats, nog tips welke router ik hiervoor het beste kan gebruiken?

 

 

Je hebt zeker weten een router nodig als het modem in bridge staat , lan poort 1 van het modem werkt dan alleen en die moet aangesloten worden in de WAN poort van de router en op de overige poorten van je router 4 stuks meestal sluit je dan je apparaten aan.

En als het modem in bridge staat heb je geen wifi functionaliteit van het modem en de router neemt dat over, alle apparaten wifi verbonden moeten dan worden aangemeld op de SSID die de router heeft.

Is de booster met een lan kabel verbonden met het modem ? 

Koop een nieuwe router is mijn advies en koop een bijvoorbeeld een Asus ( gebruikt is meestal minder aan te bevelen met routers ) 

 https://www.asus.com/nl/Networking/RTAC68U/   « even als voorbeeld.

Ik heb 3 soortgelijke asus routers staan die super goed en stabiel werken, maar goed het is uiteraard jou keuze welk merk je wil en zo.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Ronihd  Dankje voor de info.

Ik had nog het een en ander opgezocht pas na 't bericht, en toen las ik ook dat ik die router nodig heb.. ? De booster is idd verbonden met het modem via kabel.

Ik zou graag een nieuwe router willen kopen, maar financieel nu echt niet mogelijk helaas.. Ik las in meerdere topics dat mensen een nieuw modem kregen en daarbij een nieuw ip adres. Zou dat geen mogelijkheid zijn?. Als ziggo dat wilt doen. Al tig jaar trouwe klant bij ziggo. ?.. 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mieppie11 wrote:

@Ronihd  Dankje voor de info.

Ik had nog het een en ander opgezocht pas na 't bericht, en toen las ik ook dat ik die router nodig heb.. ? De booster is idd verbonden met het modem via kabel.

Ik zou graag een nieuwe router willen kopen, maar financieel nu echt niet mogelijk helaas.. Ik las in meerdere topics dat mensen een nieuw modem kregen en daarbij een nieuw ip adres. Zou dat geen mogelijkheid zijn?. Als ziggo dat wilt doen. Al tig jaar trouwe klant bij ziggo. ?.. 

 

 

hmhmhhm tja je modem is wat verouderd, weet je wat ik leg het neer bij de moderatoren , met je vraag maar het is aan hun of er een ander modem gestuurd kan worden !

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Ronihd Dankje voor de moeite!

3 jaar geleden was een monteur hier en hij zei toen ook al dat het een ouder model was. We zouden er wel heel erg mee geholpen zijn als we een ander modem kunnen krijgen.. En een hele blije zoon. ?

Dan wacht ik nog even af. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik ga een nieuw modem voor je op de post doen, @Mieppie11 . Hou je ons hier op de hoogte? 🙂 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke Ziggo  Super bedankt!.. Ben er heel erg blij mee! En ga jullie zeker op de hoogte houden. ?

@Ronihd jij ook Hardstikke bedankt. 

Zodra het modem is aangesloten dan laat ik het hier ook zeker weten. 

 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke Ziggo hoi, zou laten weten als het probleem met psn met het nieuwe modem opgelost zou zijn. En yes, hij doet het. Instellen ging super makkelijk en was even fingers crossed met aanmelden bij psn.

We zijn er super blij mee.. Nu hopen dat het zo blijft.. ?.. Heel erg bedankt!.. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mooi te lezen. Betekent waarschijnlijk ook dat je geen kind meer hebt aan je zoontje, en jij en hij tevreden zijn.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@KBX458 ja, haha.. Hij is helemaal happy. Ik ook hoor.. Internet is ook een stuk beter.. ?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Veel plezier en geniet. Fijne avond.

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

nog ff terugkomend op de ip ban van sony… het schijnt vaker voor te komen dat je ip een (permanente) ban krijgt ook als je meerdere keren inlogt met een verkeerd wachtwoord. Misschien dat dat de reden was voor je ip ban.

voorbeeld

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mieppie11 wrote:

@Lycke Ziggo hoi, zou laten weten als het probleem met psn met het nieuwe modem opgelost zou zijn. En yes, hij doet het. Instellen ging super makkelijk en was even fingers crossed met aanmelden bij psn.

We zijn er super blij mee.. Nu hopen dat het zo blijft.. ?.. Heel erg bedankt!.. 

Super ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic