1
Vraag
2
Reacties
Mieppie11

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

PSN blokkeert Ziggo IP adres

Hoi, 

Zit hier met een probleem. 

Vanaf maandag heeft mijn zoon blijkbaar een ip blokkade gekregen van psn. Foutcode NP-40833-8. Geen idee waarom. Ik heb contact gehad met psn en hun zeggen neem contact op met je provider want waarschijnlijk is er iets niet oké met het netwerk.

Ik heb ook met ziggo gebeld maar er is niks mis met het netwerk.  De blokkade zou gisteravond opgeheven zijn, maar is er nog steeds.

Ik heb nog een mail gestuurd naar psn maar heb nog niks terug gehoord. 

Ik weet effe niet meer wat ik moet doen, de router heeft al uren uitgestaan heb natuurlijk meerdere forums op deze site erover gelezen. 

Maar nog steeds geen oplossing. Zit hier met een hele verdrietige zoon (13 jaar. 

 

Wie weet een oplossing? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Lycke Ziggo hoi, zou laten weten als het probleem met psn met het nieuwe modem opgelost zou zijn. En yes, hij doet het. Instellen ging super makkelijk en was even fingers crossed met aanmelden bij psn.

We zijn er super blij mee.. Nu hopen dat het zo blijft.. ?.. Heel erg bedankt!.. 

Bekijk in context

35 Reacties 35
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, 

Ik had het topic al eens doorgelezen, nu nog een keer.. Klinkt idd zeer bekend. 

Ik heb hier alles al gescand, nergens problemen, wachtwoorden van modem en booster al veranderd.

Een ander ip adres zou dus mogenlijk een oplossing zijn? 

Ik zou het anders ook niet weten, heb heel internet al afgezocht wat ik mogelijk zelf zou kunnen doen, en geprobeerd. 

Volgens sony zou na 48 uur de blokkade opgeheven zijn, maar is dus niet zo.. 

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Hoewel ik verwacht, dat ook de moderators (Ziggo medewerkers) hierin weinig kunnen betekenen, leg ik het issue toch aan hen voor. Door grote drukte kan het zijn dat een reactie langer op zich laat wachten.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Even een tussenvraagje, als je een Connectbox Modem/Router hebt.

Bekijk het Menu Beveiliging. Is het zoals in onderstaand plaatje of staat, Port Forwarding, Port Triggering en DMZ niet in het Menu?

 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

KBX458, dankjewel, alle hulp is welkom.. 

hanh, ik heb een cisco epc3925 modem.

Ik weet niet of het daarmee ook gaat of hoe.? 

Heb net nog ingelogd in het modem en zag wel dat ipv4 aanstond. Dus dat is oké neem ik aan.

Bij sony zeggen ze gewoon dat het netwerk van ziggo onveilig is of schadelijke software. Ze geven verder geen reden van blokkade. Het is op dit moment ook heel moeilijk om in contact te komen met sony.  

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Mieppie11 
Niks speciaals aan de hand met die Cisco.

Wat ik wilde uitvissen was of je IPv6 DS-Lite had op een Connectbox.
In dat geval ……. Maar dat doet er nu allemaal niet toe. Wij blij hierover.

Jij niet met die blokkade. Sony is aan zet, helaas.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

…. er is vlgs mij nog wel een truuk…… Niet 100% zeker over de kans van slagen.

Cisco naar Bridge Mode. Je kunt dan alleen de LAN 1 poort gebruiken voor een PC, die je moet aansluiten.
Zonder eigen Router kun je de rest van je netwerk niet gebruiken- anders wel.
Dan na een tijdje (hoe lang?) weer terug naar normaal & duimen dat je in de oude opzet een ander Ip hebt gekregen.
Daar moet je ook maar zin in hebben!

Wacht op de Ziggo Moderator die langs zal komen. @KBX458 regelde al extra aandacht voor je.
Die Mod laat wel weten of ie iets in deze truuk ziet (of al weet dat het geen goede aaanpak is) & die in overleg wil begeleiden.
Zet je postcode en huisnr in je Community profiel. Da's makkelijk voor de Mod, want die kan dit zien en zo je klantgegevens alvast bekijken.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

KBX458,  ik zal portforwarding straks een proberen. Thnx..

hanh,  dankje voor de info.

Als het nodig is kan ik die truuk wel proberen. Maar dan wacht ik ook nog even af, kijken wat een moderator te zeggen heeft.  Ik ga zometeen nog eens proberen om met sony te bellen, ze reageren niet op mail. Ik hoop toch zo op een oplossing, zit hier echt met een verdrietige zoon die niet weet wat hij verkeerd heeft gedaan. Hij is al zo voorzichtig online.. 

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oh en huisnummer en postcode is ingevuld.. 🙂

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

Ik heb net met playstation gebeld. Heb 45 minuten moeten wachten.. Pff. 

Deze mail kreeg ik net dus van hun. 

Als het probleem na 120 uur niet is opgelost, dan krijgt hij weer een blokkade van 120 uur.. 

Ik vind het jammer om te vernemen dat je problemen hebt met de verbinding van ons PSN. We hebben je IP adres nagekeken en kunnen vaststellen dat je IP adres door ons is geblokkeerd omdat we schadelijk internetverkeer vanaf dit adres hebben gemeten. Deze blokkade zal vanzelf worden opgeheven over 120 uur gerekend vanaf 22/04/2020 22:30:13 CEST.

 

We raden je aan je gehele netwerk vrij te houden van virussen en illegale account's, of anders contact op te nemen met je netwerkbeheerder om je netwerk zo veilig mogelijk te houden. Hierdoor voorkom je dat je IP adres door ons wordt geblokkeerd.

 

IP adressen kunnen om verschillende redenen opgelegd worden, waarvan de voornaamste is dat vanuit dit IP adres mogelijk een aanval op de PlayStation servers is gedaan. In zo'n geval wordt jouw IP adres automatisch geblokt op onze servers. Dit wil niet zeggen dat jij dit persoonlijk bent geweest, de meeste IP adressen worden namelijk door Internet Service Providers (ISP's) toegekend en soms gewijzigd. Het kan hierdoor zijn dat jij een IP adres toegekend hebt gekregen dat in het verleden geblokt is bij PSN.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Zou wel handig geweest zijn als Sony benoemd wat voor schadelijk internet verkeer men heeft vastgesteld……

Port scannen ? , DDOS aanval ? , dan kan je als gebruiker van hun netwerk wat makkelijker en gerichter zoeken naar de oorzaak.

Heb je @Mieppie11  voor zo ver je weet een ander IP adres gekregen van Ziggo ? het is redelijk onwaarschijnlijk maar in principe krijg je een dynamisch ip adres van Ziggo.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Ronihd  Dat zou idd fijn zijn geweest, maar volgens die persoon had ze verder ook geen informatie voor mij.  Moest het maar uitzoeken bij mijn provider.

Zo ver ik weet heb ik ook geen nieuw ip adres gekregen, was volgens sony ook onwaarschijnlijk. 

Ik heb ook veel dingen geprobeerd wat ik hier in andere topics ben tegengekomen, maar tot dusver niks opgeleverd. Ik heb redelijk wat verstand van instellingen maar niet alles lukt me.. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Mieppie11 

Wat een bijzonder verhaal zeg! Wat ik hieruit wel begrijp is dat alles verder werkt, behalve de connectie met PSN. Het lijkt er dan op dat jouw IP adres door PSN wordt geblokkeerd. Helaas hebben wij hier geen inzage in waarom zij dit doen. In dit geval zou ik toch eens Sony/PSN raadplegen waarom zij jouw IP adres blokkeren.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla Ziggo dank voor je reactie.

Mijn ip adres is ook geblokkeerd door psn, dat hebben ze me ook doorgegeven.  Waarom  kunnen of willen ze me niet zeggen. Ze noemen mogelijke dingen op, maar niet wat het veroorzaakt heeft. Verder werkt alles prima, ik kan alleen via 4g in de sony app komen, maar niet via WiFi of bekabeld internet.

Sony legt het probleem bij de provider neer, volgens hun is onze internetverbinding niet goed beveiligd?. En moet het dus met jullie oplossen, of iemand die er verstand van heeft. Dat hebben ze dus letterlijk gezegd. 

Ik heb ook aan mijn zoon gevraagd of hij iets raars gedaan of gezegd heeft via de playstation, wat dus niet het geval is, geen ruzie niks.. Hij gamed met een vast groepje vrienden. En hun hebben nergens last van. 

Sony zegt gewoon dat ik het maar binnen die 120 uur opgelost moet hebben, anders krijgt mijn zoon weer een blokkade van 120 uur.. Ik weet het even niet meer. 

 

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dat maakt het wel erg ingewikkeld @Mieppie11 . Als Sony wel jouw IP adres blokkeert maar vervolgens niet aangeeft waarom, dan kun je de oorzaak moeilijk oplossen. Erg teleurstellend dat het van hun kant zo werkt. Wij zijn ook niet degene die jouw IP adres blokkeren, maar mogen het nu wel zien op te lossen. Dat maakt het erg lastig. De enige oplossing die ik voor jou en je zoon kan bedenken, is dat je ons modem in bridge mode zet en hieraan een eigen router koppelt. Daarmee creëer je een nieuw IP adres, die hopelijk niet weer door PSN geblokkeerd wordt.
@Ronihd Heb jij nog andere ideeën? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Jamyla Ziggo 
Mijn bijdrage gelezen? Ik zie geen commentaar. Mag hoor. Daar niet van.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/psn-blokkeert-ziggo-ip-adres-55675#post580070

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@hanh Jazeker! En de situatie die jij omschrijft is correct en tevens juist. Dit is vanuit ons de enige oplossing die we kunnen bieden (bridge mode) met een eigen router. Daarna is PSN aan zet door niet opnieuw het IP adres te blokkeren.

Mieppie11
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Jamyla Ziggo Ik vind het ook heel erg rottig van sony!.. Voor zulke antwoorden heb ik 45 minuten moeten wachten voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg. Ga ook zeker nog een klacht indienen. Vind het ook rottig dat het probleem bij jullie neer wordt gelegd. Maar  ben wel blij dat jullie, en mensen op het forum hier mee denken aan een oplossing. Ik heb geen extra router liggen, heb wel nog een wifi booster van jullie boven staan. Ik had ook al gelezen dat waarschijnlijk de enige oplossing een ander IP adres zou kunnen zijn

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic