Wanneer ik mijn PS5 opstart, is mijn PS5 niet verbonden met PSN.
Mijn PS5 geeft aan dat hij geen internetverbinding heeft terwijl de kabel via mijn switch, die vervolgens rechtstreeks verbonden is met de modem. Wanneer ik mijn PC opstart (verbonden in dezelfde switch als mijn PS5), heb ik direct internetverbinding.
Wanneer ik mijn netwerkinstellingen op de PS5 opnieuw configureer via Ethernet, de DNS zelfs handmatig verander naar 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4, dan krijg ik nog steeds dezelfde issue dat het niet verbonden is. Deze problemen ondervinden ook als ik mijn PS5 opnieuw opstart.
Pas na 5-10 mins heeft mijn PS5 opeens wel internetverbinding.
Ik heb momenteel het volgende geprobeerd:
- Modem uit/aan gezet
- Modem DHCP-reservering gemaakt o.b.v. het MAC-adres van de PS5
- Desbetreffende poorten opengezet in de firewall omtrent de CoD servers (al hoewel dit alleen via de IPv6 firewall instellingen geconfigureerd kan worden)
- Handmatig DNS ingesteld naar 8.8.8.8 / 8.8.4.4
- PS5 opnieuw opgestart
- PS5 netwerkinstellingen opnieuw geconfigureerd
Ik vroeg mij af of iemand nog tips voor mij heeft?
IT-termen zijn welkom aangezien ik zelf als Netwerk Engineer werk 😉
Alvast bedankt😀
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan Dual-Stack Lite omzetten naar IPv4 Only en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Het is bij deze opgelost. Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je al een statisch IP-adres instellen geprobeerd (direct op de PS5, dus geen statische lease)?
- Desbetreffende poorten opengezet in de firewall omtrent de CoD servers (al hoewel dit alleen via de IPv6 firewall instellingen geconfigureerd kan worden)
Ik maak hierop op dat Dual-Stack Lite (gedeeld IPv4-adres AFTR via CGNAT) actief is op de eRouter, dit kan ook problemen veroorzaken.
@tobiastheebe schreef:Heb je al een statisch IP-adres instellen geprobeerd (direct op de PS5, dus geen statische lease)?
- Desbetreffende poorten opengezet in de firewall omtrent de CoD servers (al hoewel dit alleen via de IPv6 firewall instellingen geconfigureerd kan worden)Ik maak hierop op dat Dual-Stack Lite (gedeeld IPv4-adres AFTR via CGNAT) actief is op de eRouter, dit kan ook problemen veroorzaken.
Nee, want omdat ik al zo'n statische DHCP-reservering heb gemaakt, leek mij dit niet nodig aangezien de modem het desbetreffende MAC-adres zal herkennen wanneer een DHCP-verzoek wordt ingediend.
@tobiastheebe schreef:Heb je al een statisch IP-adres instellen geprobeerd (direct op de PS5, dus geen statische lease)?
- Desbetreffende poorten opengezet in de firewall omtrent de CoD servers (al hoewel dit alleen via de IPv6 firewall instellingen geconfigureerd kan worden)Ik maak hierop op dat Dual-Stack Lite (gedeeld IPv4-adres AFTR via CGNAT) actief is op de eRouter, dit kan ook problemen veroorzaken.
Hoe kan ik dit uitzetten indien dit mogelijk aan staat? Ik heb momenteel thuis een SmartWifi modem Giga staan.
Met een 'echt' statisch IP-adres wordt de DHCP-server niet aangesproken en sluit je uit dat deze het probleem veroorzaakt.
Dual-Stack Lite kan door een moderator worden omgezet naar IPv4 Only. Indien dit actief is, dan valt het externe IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17, is dat het geval?
Ps5 rechtstreeks op modem geprobeert?
@tobiastheebe schreef:Met een 'echt' statisch IP-adres wordt de DHCP-server niet aangesproken en sluit je uit dat deze het probleem veroorzaakt.
Dual-Stack Lite kan door een moderator worden omgezet naar IPv4 Only. Indien dit actief is, dan valt het externe IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17, is dat het geval?
Dual-Stack Lite staat inderdaad aan. Ik krijg een IP-adres van 213.127.62.x
Nee, aangezien ik dit niet wil.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan Dual-Stack Lite omzetten naar IPv4 Only en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Als je ps5 direct aansluit kan je kijken of dit verschil maakt of niet, in oplostrajecg misschien handig. Het is maar een tip om stapje in richting te komen 👍
Heb het bij deze gedaan.
Ik heb IPv4 only voor je aangezet @Mert1 geef de modem later vandaag even een herstart als het niet zichtbaar is! Mocht dit niet de oplossing zijn kunnen we het altijd weer ongedaan maken 😄
Laat je weten of het hiermee is opgelost voor jou? 😄
Ik zal het vandaag proberen en laat het je weten. Heel erg bedankt voor je hulp Madelon!
Het is bij deze opgelost. Heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.