Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
MarcelW40
Level 2

PS5 krijgt geen IP-adres toegewezen. Hoe los ik dit op?

Hi,

Ik heb de PS5 van mijn zoontje aangesloten op het modem maar ik krijg geen ip adres.  Als ik de kabel aansluit op mijn laptop heb ik direct verbinding. 
lijkt wel of het modem de PS5 blokkert.

Alles staat default ingesteld. 

iemand een idee?

mvg,

Marcel. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval fungeert Deco 1 als router en dien je de PS5 op/via een van de Deco's aan te sluiten.

Bij de Deco's adviseer ik zelf overigens de configuratie modem in router mode (Wi-Fi uitgeschakeld) + Deco's in AP mode. Je kunt dan alle poorten van het modem gelijktijdig blijven gebruiken. Zeker de Deco M4's zou ik uitsluitend voor Wi-Fi gebruiken.

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Internettoegang op de PS5 kan inderdaad geblokkeerd worden door de modemrouter, maar alleen als je dat bewust zo instelt. Verder zou de PS5 in dit geval nog wel een IP-configuratie moeten ontvangen.

• Kun je foto's van de netwerkconfiguratie en -statusschermen van de PS5 plaatsen met de UTP-kabel aangesloten?
  • Lukt verbinding via Wi-Fi wel?
  • Welk type modem heb je precies en op welke poort sluit je de PS5 aan?
0 Kudos
Template
Level 17

@MarcelW40 wrote:

Hi,

Ik heb de PS5 van mijn zoontje aangesloten op het modem maar ik krijg geen ip adres.  Als ik de kabel aansluit op mijn laptop heb ik direct verbinding. 
lijkt wel of het modem de PS5 blokkert.

Alles staat default ingesteld. 

iemand een idee?

mvg,

Marcel. 

Is de Playstation 5 uit of aan wanneer deze aangesloten word?

Bij het aansluiten, zou het eens proberen met Playstation uit en erna aanzetten.

Tevens kijk eens naar de vraag van @tobiastheebe 

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hey @MarcelW40 - dat is ook wat! Ik kan me enigszins voorstellen dat je zoontje graag aan de slag wil op zijn PS5!

Zou je antwoord kunnen/willen geven op de vragen die hierboven gesteld zijn door zowel @tobiastheebe als @Template?

We helpen je graag!

0 Kudos
MarcelW40
Level 2
Topicstarter

Hi, 

Ik heb de netwerk kabel geprobeerd op de laptop en daar werkt die prima. 
PS5 werkt trouwens ook prima op de wifi maar voor updates en spellen downloaden is de kabel toch sneller.

Heb verder niets aangepast aan de netwerk instellingen. 

1.jpg2.jpg3.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Als de PS5 op poort 4 (2.5 GbE) van het modem is aangesloten, kun je dan poort 1/2/3 (1 GbE) proberen?
  • Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en controleren of de PS5 zichtbaar is op de pagina 'Verbonden apparaten' met linksnelheid 1000 Mbps?
0 Kudos
MarcelW40
Level 2
Topicstarter

ik krijg geen ip adres van het modem, lijkt me dan dat niet zichbaar is.
elke keer timeout en zodra ik de laptop aansluit heb ik direct verbinding.

Ik kan niet inloggen op het ip adres 192.168.178.1 
Wel op 192.168.100.1 krijg dan een menu.

4.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het modem is in bridge mode geconfigureerd, dit impliceert dat je een eigen router in gebruik hebt. De PS5 moet op/via deze router aangesloten worden, hetzelfde geldt voor jouw laptop.

0 Kudos
MarcelW40
Level 2
Topicstarter

Mijn laptop werkt prima op de kabel en heb gewoon netwerk verbinding dus dat klopt dan niet. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ook jouw laptop zou op/via de eigen router aangesloten moeten zijn en zal nu een direct een publiek IP-adres ontvangen. Dat werkt wel, maar is geen wenselijke situatie. Bij de meeste typen modems ontvangt slechts één apparaat achter het modem WAN-toegang in geval van bridge mode, dat moet dus de eigen router zijn. Op de Sagemcom F3896 kunnen als uitzondering twee apparaten aangesloten worden. Als binnen dezelfde uptime een derde apparaat aangesloten wordt, in dit geval de PS5, dan ontvangt dat apparaat geen WAN-toegang en dus ook geen IP-adres.

0 Kudos
MarcelW40
Level 2
Topicstarter

Oke. 
Dus als ik mijn modem uit bridge mode haal zou het wel moeten werken?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ja, maar dat is niet nodig. Nogmaals: zowel de PS5 als de laptop moeten op/via de eigen router aangesloten worden.

0 Kudos
MarcelW40
Level 2
Topicstarter

Ja maar die heb ik helemaal niet. 
Ik maak gebruik van de deco M4 en daarom stond die in bridge mode zodat het modem zelf geen signaal uitzend.

Was van de veronderstelling dat ik gewoon gebruik kon maken van die 4 poorten achter op het modem.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval fungeert Deco 1 als router en dien je de PS5 op/via een van de Deco's aan te sluiten.

Bij de Deco's adviseer ik zelf overigens de configuratie modem in router mode (Wi-Fi uitgeschakeld) + Deco's in AP mode. Je kunt dan alle poorten van het modem gelijktijdig blijven gebruiken. Zeker de Deco M4's zou ik uitsluitend voor Wi-Fi gebruiken.

MarcelW40
Level 2
Topicstarter

Werkt prima nu. 
Was er nooit zelf achtergekomen. 
Dank je wel voor je hulp.

Fijne feestdagen 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan, jij ook fijne dagen gewenst.