Beste mensen,
Ik heb een probleem gehad met internet icm de decos. Eerst contact gehad met ziggo werd door verwezen naar TP-Link, daar naar toe gebeld en het internet terug gekregen. Toen wou ik opnieuw de playstations verbinden maar dat lukte niet, ze verbinden met het netwerk maar er komt geen internet door of maar heel even, weer gebeld met TP-Link gekeken naar IP adressen enz maar alles stond goed. TP-Link denkt dat het uitgaand vanuit de router niet goed werkt.
Kort samengevat: kan verbinding maken maar geen internet krijgen, aanmelden bij playstation netwerk lukt niet. Ook als ik iets over playstation google kan de pagina niet geladen worden.
Weet iemand wat het probleem is en of die mij kan helpen?
Groeten, Yari
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Yari546! Welkom op de Ziggo Community! Wat zuur dat je geen verbinding met internet krijgt op de Playstation. Krijg je met andere apparatuur wel verbinding via de DECO set? Of werkt geen enkel apparaat? Heb je naast het modem en de DECO set nog een externe router? Kun je eens vertellen hoe je alles nu precies aangesloten hebt?
Beste Maud,
Alles heeft de afgelopen 6 maanden goed gewerkt met de deco’s en inclusief de consoles (playstations en Nintendo switch) tot 3 dagen geleden.
Voor de rest werken allen apparaten met de deco’s momenteel.
Ik heb een ziggo connect box met 3 deco’s die ingesteld zijn als accespoint. De wifi van het modem staat uit ivm het storen van de deco’s. De box is al een keer gereset maar dat hielp niet.
Ook wat het vreemde is als ik verbonden ben met de wifi en ik wil dit probleem googlen met trefwoord playstation willen de sites niet laden, wissel ik naar 4G en willen de sites wel laden.
Wat enorm frustrerend, zeg! Wil je eens testen of het wel bekabeld werkt? En werkt het dan bekabeld via de TP Link Deco's of via je modem? Welke specifieke foutcode krijg je als je niet kunt inloggen? Heb je naast een modem reset ook de Deco's van de stroom gehaald voor minstens 1 minuut?
Het is mogelijk dat er een DNS storing is, probeer dus eerst uw DNS te veranderen naar 8.8.8.8 & 8.8.4.4, echter krijg ik geen rare response's dus ga ik uit van een blockade.
Indien u geen enkel PlayStation domein kunt bezoeken binnen uw eigen netwerk dan wordt uw IP Adres door PlayStation Network geblokkeerd.
Dit kan terecht of onterecht wezen, en kan op verschillende wijzen opgelost worden.
Opties:
- Verzoek PlayStation voor een de-blockade, duurt meestal vrij lang en wordt niet altijd gehonoreerd.
- Verzoek Ziggo uw IP adres te laten veranderen, werkt niet altijd mee.
- Zet uw modem uit vlak voor dat uw lease tijd verlopen is, kunt u vinden op de modem info pagina, en schakel deze later weer in.
- Zet uw modem in bridge en zet er een router achter of schakel de Deco's in als router.
- Vraag IPv4 only aan als u een DS-Lite profiel heeft.
MVG
ps: Mocht u overigens op de PlayStation een error code zien, deel deze dan even.
Hi @Yari546, ik meng me hier ook even in. We hebben een poosje niets meer gehoord, dus ik ben erg benieuwd of de handige tips van @Jonathan-458 hebben geholpen.
Zoja, laat je het dan weten? Voor ons is dat ook nuttige feedback! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.