1
Vraag
2
Reacties
RDW92

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PS4 verbindt niet met PSN?

Hallo,

Sinds gisterenochtend verbindt mijn PS4 niet meer met PSN. IP-adres wordt verkregen, verbinding is er, maar PSN verbindt niet. Alle overige apparaten werken prima en heb ook op mijn PS4 maandenlang prima internet gehad, maar ineens dook dit op. Een andere PS4 hier in huis heeft hetzelfde probleem. Doordat er 2 systemen tegelijk dezelfde foutmeldingen krijgen (CE33987-0 en NW-31453-6) is het zeer waarschijnlijk dat het probleem wordt veroorzaakt door de router(configuratie).

Playstation adviseert een aantal poorten te forwarden. Deze hebben ze mij toegezonden per mail. Het poorten openzetten in de Technicolor 7200u vind ik erg omslachtig, maar ik geloof wel dat ik het goed heb gedaan (stappen gevolgd van PortForwarding.com). Helaas geen resultaat. Wat ik irritant vind aan het forwarden op deze router is het feit dat het statisch IP niet direct kan worden toegewezen vanuit de router. Dit heb ik via de PS4 moeten doen, en tevens de DHCP pool bij de routerinstellingen moeten verlagen omdat alle IP's zowat in de range worden opgenomen en een statisch IP erbuiten moet liggen. Afijn, als dit de juiste manier was (graag feedback!) werkt het niet. Poorten triggeren levert hetzelfde resultaat op.

Daarnaast de MTU in de PS4 aangepast (zelfs nog servers via de PC gepingt met cmd -f -l XXXX + 28 bytes om de optimale grootte te vinden), Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) ingesteld maar niks schijnt te helpen. Router eruit halen werkt niet, router resetten werkt niet, firewall uitzetten werkt niet. De PS4 is met de kabel verbonden (weliswaar via Powerline maar dat maakt niets uit) en WiFi werkt ook niet.

Het probleem moet dus in de router zitten, maar ik snap er nu niets meer van. Het is wel erg irritant aangezien je voor deze online service gewoon hebt betaald. Ziggo en Playstation wijzen naar elkaar dus daar heb ik ook niets aan.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing kan aandragen of wellicht meer feedback kan geven over het forwarden/triggeren, al denk ik het wel goed te hebben gedaan.

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de fix gevonden

Even stoeien maar toch ..

.Navigate to [Settings] > [Network].
2.Here you will find four (4) options, Choose [Set Up Internet Connection].
3.Now choose either [Use Wi-Fi] or [Use LAN Cable] ◦If using Wi-Fi – Enter your existing access point password and continue below.
◦If using LAN – Continue below.

4.Choose [Custom] on the next screen.
5.Select your normal settings for IP Address Settings. (Note: If you do not know this setting use [Automatic].
6.Select your normal settings for DHCP Host Name. (Note: If you do not know this setting use [Do Not Specify].
7.Select your normal settings for DNS Settings. (Note: If you do not know this setting use [Automatic].
8.Select [Manual] for MTU Settings.
9.Press enter If the connection test is unsuccessful, try the MTU value of 1450.

Bekijk in context

17 Reacties 17
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Het is niet mogelijk dezelfde ports tegelijkertijd forwarden naar twee verschillende IPs.
RDW92
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
almodovaris wrote:
Het is niet mogelijk dezelfde ports tegelijkertijd forwarden naar twee verschillende IPs.


Maar dat is het idee van port triggering toch, om dit wel mogelijk te maken? Wat forwarden niet kan. Al kan het idd problemen opleveren.

Desalniettemin maakt het voor het probleem niet uit, aangezien ik slechts 1 PS4 gebruik om verschillende testen op te doen om de boel werkend te krijgen.
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook sinds gisterochtend super irritant !!
RDW92
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
aquaweer wrote:
Ik heb dit probleem ook sinds gisterochtend super irritant !!

Als ik niet de enige ben die hiervan last heeft zou het wellicht een fout in de firmware kunnen zijn? Wellicht dat Ziggo dit hier kan ophelderen?
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij mijn is er een monteur langs geweest alles nagecheckt blabla nieuwe modem nieuwe contact wand doos echter heeft niets geholpen alle apparatuur werkt goed in huis behalve de playstation !!!
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wacht af op een reactie van ziggo ..
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Het is niet mogelijk dezelfde ports tegelijkertijd forwarden naar twee verschillende IPs. Dit geldt ook voor port forwarding. Wat port forwarding kan doen is dezelfde ports forwarden naar een enkel PS4 (dat kan zijn de ene of de andere, maar niet dezelfde ports naar beiden tegelijkertijd).
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit heeft niets te maken met ports forwarding maar met een crack firmware van de technicolor
RDW92
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
almodovaris wrote:
Het is niet mogelijk dezelfde ports tegelijkertijd forwarden naar twee verschillende IPs. Dit geldt ook voor port forwarding. Wat port forwarding kan doen is ports forwarden naar een enkel PS4 (dat kan zijn de ene of de andere, maar niet dezelfde ports naar beiden tegelijkertijd).

Nogmaals, dit is de issue voorlopig ook niet. De tweede PS4 is volledig buitenspel, dat is een zorg voor later.

Forwarden naar 1 PS4 heeft al geen resultaat.
RDW92
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://community.ziggo.nl/bekabeld-internet-37/ps4-internet-problemen-6902

De oplossing van aquaweer werkt inderdaad!

Wijzig de MTU naar 1450. Gek genoeg heb ik de MTU al eerder gewijzigd maar dit gaf geen resultaat.

Mocht MTU 1450 niet werken, pak dan 1470/1471/1472/1473 en kijk wat er gebeurt. Om zeker te zijn dat een MTU werkt kan je ook even een server pingen: open cmd op de PC en typ: ping -f -l 1422 www.google.com (voorbeeld MTU 1450)

Hiermee ping je de Google servers op een MTU van 1450, aangezien je er 28 bytes bij moet optellen. Als alle 4 pakketten worden ontvangen en niets gaat verloren is het zeker weten en passende MTU. Drop de MTU echter niet onder de 1400.
aquaweer

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de fix gevonden

Even stoeien maar toch ..

.Navigate to [Settings] > [Network].
2.Here you will find four (4) options, Choose [Set Up Internet Connection].
3.Now choose either [Use Wi-Fi] or [Use LAN Cable] ◦If using Wi-Fi – Enter your existing access point password and continue below.
◦If using LAN – Continue below.

4.Choose [Custom] on the next screen.
5.Select your normal settings for IP Address Settings. (Note: If you do not know this setting use [Automatic].
6.Select your normal settings for DHCP Host Name. (Note: If you do not know this setting use [Do Not Specify].
7.Select your normal settings for DNS Settings. (Note: If you do not know this setting use [Automatic].
8.Select [Manual] for MTU Settings.
9.Press enter If the connection test is unsuccessful, try the MTU value of 1450.
Minke Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1526Posts
  • 78Oplossingen
  • 14Likes
Dat is nog eens goed en nuttig uitzoekwerk! Bedankt voor het delen. Ik denk dat vele gebruikers hier iets aan hebben.
jowy

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap bovenstaande niet waar moet ik de mtu aanpassen? in mijn router zie het nergens staan
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Niet in de router, wel in de PS4.
jowy

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke bij mij veranderd er niets helaas. Kan ook niet inloggen op pc met playstation, wel met data verbinding telefoon. Kan dit een ip block zijn? Mijn zoontje zit erop lijkt me sterk dat een kind van 8 een blokkade krijgt. Dan zou je ook wel een mail krijgen.
Gisteren gewoon nog online kunnen spelen maar nu ineens niet meer.
Wie kan mij verder helpen? Heb bovenstaande veranderd heb een connectbox
EB7

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jowy wrote:
Oke bij mij veranderd er niets helaas. Kan ook niet inloggen op pc met playstation, wel met data verbinding telefoon. Kan dit een ip block zijn? Mijn zoontje zit erop lijkt me sterk dat een kind van 8 een blokkade krijgt. Dan zou je ook wel een mail krijgen.
Gisteren gewoon nog online kunnen spelen maar nu ineens niet meer.
Wie kan mij verder helpen? Heb bovenstaande veranderd heb een connectbox


Jowy, Hoe heb je het opgelost? Ik heb ook de Connect box sinds een paar weken.
Kan niet meer op PSN komen sinds 2/3 dagen.. Foutmelding WS-37397-9 (op PS4)
Bovenstaande MTU aanpassen geeft geen oplossing.
Ik heb wel gelezen dat het een IP ban per ongeluk van Sony kan zijn... Oplossing zou kunnen zijn nieuw IP adres laten toewijzen door Connect box. opnieuw opstarten na minuut geeft echter ook geen resultaat. Normaal gebruik hier, dus IP ban is onzin.

Hoop niet dat het door de Connect box komt? Ik kan sowieso niet in de geavanceerde instellingen van de modem, deze staat in bridge modus, dan is er weinig in te stellen..

Iemand een oplossing?
EB7

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost door de volgende tip:

"if you can, connect to the internet on your PS4 using mobile data or an entirely different network provider. This is so that a new IP can be assigned to your PS4. After that connect with your main connection. Hopefully, if you're on a DHCP, a new IP will be assigned to your PS4."
& uitleg deze site:
http://www.playstationlifestyle.net/2016/05/26/psls-help-desk-ps4-ws-37397-9-error-fix/#/slide/1


Ik heb bij via buren kunnen inloggen op hun wifi netwerk op mijn PSN account (vanaf PC) daarna werkte alles weer prima. Blijkbaar moet je eerst weer een goede inlog doen via een "not-banned IP adres", dan werkt het weer.

Ziggo wel gebeld, maar het was niet gemakkelijk om zomaar een nieuw publiek IP adres voor de Ziggo Connect box te krijgen. Kon er wel een verzoek voor doen. Was uiteindelijk ook niet nodig na bovenstaande.

Hoop dat iemand er iets aan heeft 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic