Hallo,
Sinds gisterenochtend verbindt mijn PS4 niet meer met PSN. IP-adres wordt verkregen, verbinding is er, maar PSN verbindt niet. Alle overige apparaten werken prima en heb ook op mijn PS4 maandenlang prima internet gehad, maar ineens dook dit op. Een andere PS4 hier in huis heeft hetzelfde probleem. Doordat er 2 systemen tegelijk dezelfde foutmeldingen krijgen (CE33987-0 en NW-31453-6) is het zeer waarschijnlijk dat het probleem wordt veroorzaakt door de router(configuratie).
Playstation adviseert een aantal poorten te forwarden. Deze hebben ze mij toegezonden per mail. Het poorten openzetten in de Technicolor 7200u vind ik erg omslachtig, maar ik geloof wel dat ik het goed heb gedaan (stappen gevolgd van PortForwarding.com). Helaas geen resultaat. Wat ik irritant vind aan het forwarden op deze router is het feit dat het statisch IP niet direct kan worden toegewezen vanuit de router. Dit heb ik via de PS4 moeten doen, en tevens de DHCP pool bij de routerinstellingen moeten verlagen omdat alle IP's zowat in de range worden opgenomen en een statisch IP erbuiten moet liggen. Afijn, als dit de juiste manier was (graag feedback!) werkt het niet. Poorten triggeren levert hetzelfde resultaat op.
Daarnaast de MTU in de PS4 aangepast (zelfs nog servers via de PC gepingt met cmd -f -l XXXX + 28 bytes om de optimale grootte te vinden), Google DNS (8.8.8.8/8.8.4.4) ingesteld maar niks schijnt te helpen. Router eruit halen werkt niet, router resetten werkt niet, firewall uitzetten werkt niet. De PS4 is met de kabel verbonden (weliswaar via Powerline maar dat maakt niets uit) en WiFi werkt ook niet.
Het probleem moet dus in de router zitten, maar ik snap er nu niets meer van. Het is wel erg irritant aangezien je voor deze online service gewoon hebt betaald. Ziggo en Playstation wijzen naar elkaar dus daar heb ik ook niets aan.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing kan aandragen of wellicht meer feedback kan geven over het forwarden/triggeren, al denk ik het wel goed te hebben gedaan.
Alvast bedankt!