Osscar

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

PS4 upload 2.8mbs

Hallo,

sinds een paar weken alles in 1 , internet max (500/40)
Het enige dat we hier doen met het internet is gamen, maar onze ps4’s halen slechts 2,8’mb upload met een uitschieter naar 7. Maar negen van de tien keer dus maar 2,8mb. Da’s veel te weinig om te gamen. Wat heb ik geprobeerd?
-modem uit bridge mode (standaard situatie) geen apparatuur ertussen, alleen ps4 rechstreeks op modem. Upload blijft laag. Down is altijd goed. Dwz. 100mb of 200mb.
-alle kabels vervangen
-met de mtu en dns gespeeld op de ps4
ik heb nu uit pure wanhoop het internet abb. verlaagd naar complete. Snelheid blijft 2.8mpbs.
-Ziggo Monteur langs laten komen. Sluit zijn laptop aan. “Goede snelheid meneer, tuut tuut “ en weg was hij.
Hiervoor zat ik bij KPN , beide ps4’s haalden met gemak 30mb up. (door verhuizing naar ziggo gegaan)

Iemand nog tips?
27 Reacties 27
rules909

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. internet max (500/40)
Op mijn laptop gewoon 40mbps upload maar op de playstation (bekabeld) niet hoger dan 9.
Vaak zelfs rond de 2. Heel erg onstabiel ook.
Ik heb de kabels vervangen maar mocht niet baten.
Bij vrienden van me die bij KPN zitten met een lagere upload behalen op de Playstation een hogere en stabielere upload. Aangezien ik dit topic erg vaak voorbij zie komen, lijkt het mij een probleem om serieus te nemen.
Osscar
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
erg jammer dat ik geen enkele oplossing of tip heb ontvangen na mijn post met resultaten. Ik ben er inmiddels zelf achter waar het aan ligt: het brakke modem dat ziggo meelevert. Dit modem is niet in staat om de snelheid continue hoog te houden omdat de hardware in het modem hier te beperkt voor is. Daarom heb je een enkele keer een uitschieter naar 9mb maar de rest van de tijd een lag waar je ziek van wordt. De oplossing; een oud modem zien te bemachtigen Bijvoorbeeld een ubee of technicolor. Zelf heb ik nu een cisco 3925, die haalt 22mb up continue. Met dit modem is de lag al veel minder. Ziggo vind het trouwens niet prettig deze modems te activeren, (duurde bij mij 4 werkdagen) raden het af want het zou niet of slecht functioneren met de nieuwe tv ontvanger. Dit interesseerde mij geen fluit, het ging mij om de internet snelheid/stabiliteit voor mijn ps4. Ik heb overigens geen enkel probleem kunnen constateren met tv kijken etc.
rules909

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh echt! Wel apart want die Cisco modem is een oudere generatie als ik het goed heb. Thanks voor de update. Hoop ook nog een reactie van Ziggo te ontvangen.

Overigens wel apart dat Wifi bij mij strak 40mbps upload geeft. (maar ook niet op de playstation)
Osscar
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Graag gedaan. Klopt, die Cisco is een oud beestje, maar wat maakt het uit? Hij doet wat hij moet doen 😉 Wel treurig dat het nieuwe modem qua prestaties overall gewoon minder is. Misschien dat de ubee of technicolor nog beter presteren dan de cisco, maar ik ben ff klaar met het gebel en alles weer uitleggen. Ben blij dat ik eindelijk normaal kan gamen.
rules909

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Snap ik. Blij dat het weer werkt.
Maar had jij bij je Connect Box wel goede upload op je mac/pc? Ik namelijk wel. Alleen Playstation was zwaan beneden pijl.
Osscar
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Klopt, elk ander apparaat, lees laptop,iphone deed het goed. Maar die speedtests zijn moment opnamen. Die ps4 moet continue gevoed worden met goede snelheid/stabiel internet. En ik heb 2 ps4’s en het was op beiden hetzelfde verhaal, rete traag, hoge lag, geen doen.
Cashewnoot

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mijn ps4 komt de upload ook maar maximaal tot 10mb. En ik heb de giganet modem van Ziggo. 1gb down en 50mb upload snelheid.

 

Heb wel gehoord dat veel mensen dat hebben, dat de upload speed van ps4 gewoon bagger is. Met allerlei providers. 

Maar het zou best kunnen dat KPN betere upload snelheden geeft op de ps4, dat weet ik niet. 

Verder nog tips iemand?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Cashewnoot,

Ontzettend balen dat de upload snelheid op je PS4 niet uitpakt zoals verwacht! Heb je ook getest hoe je upload snelheid is op andere apparaten in je thuisnetwerk? Kijk dan ook direct of er 1 of meer apparaten in het netwerk aangesloten zijn die mogelijk de upload belasten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan software of applicaties als een Torrentclient of andere down-/upload software die van invloed kunnen zijn op de up- en download snelheid. 

Test anders eens met een computer/laptop die rechtstreeks bekabeld is aangesloten op het kabelmodem. Doe dit dan bij voorkeur in veilige modus met netwerkmogelijkheden om direct de invloed van software op de computer uit te sluiten. Tot slot raad ik aan naar de adviezen op deze pagina te kijken om de internetverbinding te optimaliseren. 

Uitgelicht topic