casalopes

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

PS4, laptop en telefoon, alles onstabiel.

Hallo,

sinds een paar weken alles in 1 , internet max (500/40)
Het enige dat we hier doen met het internet is gamen, maar onze ps4’s halen slechts 2,8’mb upload met een uitschieter naar 7. Maar negen van de tien keer dus maar 2,8mb. Da’s veel te weinig om te gamen. Wat heb ik geprobeerd?
-modem uit bridge mode (standaard situatie) geen apparatuur ertussen, alleen ps4 rechstreeks op modem. Upload blijft laag. Down is altijd goed. Dwz. 100mb of 200mb.
-alle kabels vervangen
-met de mtu en dns gespeeld op de ps4
ik heb nu uit pure wanhoop het internet abb. verlaagd naar complete. Snelheid blijft 2.8mpbs. 
-Ziggo Monteur langs laten komen. Sluit zijn laptop aan. “Goede snelheid meneer, tuut tuut “ en weg was hij. 

 

Heb dit van een vorige topic en ik heb hier echt het zelfde probleem

mijn laptop ook predator helios 300 g572 alles is up to date latest drivers ps4 ook alles up to date latest drivers en al maar download is nu van 172-337 een dan heb je een unpload van 5-7 mb dat werkt dus niet en in games als apex staat er 9-12ms ping en 0% packet loss maar wanneer ik eenmaal aan game ben kan ik gewoon niet spelen met fifa precies het zelfde met elke games trouwens maar dat zijn die games die ik het meeste speel ik heb het ge forwarding met de juiste ports en dat werkt ook niet en ik sta op het punt om gewoon over te stappen vind dat 50MB upload maar niks en 500mb download heb zelfn nu giga net gehaald om tekijken of dat werkt als laaste kans hier bij ziggo 

 

 

en heb een probleem met 5gh verbinding dat is wel veel sneller op de laptop en telefoon maar bij de telefoon zeg maar mijn iphone xs max valt ie soms weg en is de verbinding heel zwak en schakelt die gelijk over naar 2.4 en die pakt maar 30 mb download volgens speed test wat super traag is alles duurt gwn lang met laden van instagram tot aan safari en op mijn laptop doet 2.4 ghz het maar zodra ik overschakel naar 5gh doet die het maar voor 5min en dan krijg dat interneet incoontje weetje wel ( globe icon) en dan kan ik geen eens andere verbindgen zien maar hij is wel verbonden met 5g kan dan gewoon helemaal niks meer instellingen gaat niet open meer het laad dan gewoon niet meer en dan moet ik weer eerst die stommee flush dns ipconfig /renew commands gaan invoeren in cmd en dan opnieuw starten en gewoon op 2.4 ghz llaten zodat k teminste iets heb dus idk of iemand me kan helpen anders alleen nog giga internet uit testen en als dat niet werkt weg hier k snap niet hoe dat kan eerst was het niet zo heb sws meerde malen ziggo gebeld en hun zeggen licht niet aan de modem bla bla bla en  monteur komt en ziet helemaal geen fout en krijg ik een rekening van 40 euro fso slaat totaal nergen op maarjah ik ik heb echt een probleem en k denk gewoon dat het me modem is ook en heb geen zin weer monteur langs te laten komen iemand aub help me 

foto telefoon zonder 5g verb:

 telefoon 5g:

 

laptop met kabel :

die connection dingen
2 deel 

hoop echt dat iemand me kan helpen 

24 Reacties 24
casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox GIga hebben we gisteren binnen gehad omdat ik het zat was met 500/40  en die modem was al 3 jaar en had het idee dat het aan de modem lag dat alles zo raar wat wel klopt met deze nieuw modem wifi is overal sterker en best sneller maar het kan vlgns mij veel beter ik krijg niet de volledige snelheid ik heb te horen gekregen dat het 24/u om de snelheid van 1 gig te krijgen 1 gig is wel beschikbaar dus dat is sws niet het probleem heb speed test gedaan met ethernet kabel cat 6 kabel heb ik op mn pc en ps4 en de snelheden zijn lager dan bij max gewoon abnormaal 

kan toch niet ?

 hoop dat iemand me kan helpen want op de ps4 gaat het ook al fout gellukig binnenkort mijn ps5 en daar wil k niet het zelfde probleem mee krijgen

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @casalopes, welkom op de Community! 

Ik begrijp heel goed dat je van de situatie baalt en graag wilt dat alles goed werk zoals het behoort, zodat als de PS5 er is je hiervan ook optimaal kunt genieten. Ik zag dat je 2 topics had aangemaakt. Deze heb ik beide samengevoegd tot 1 gezien het mogelijk is dat beide met elkaar te maken kunnen hebben en we dan alles netjes en overzichtelijk houden. 

Ik heb vanaf hier een blik op het signaal geworpen in de netwerkmonitoring. Daarbij vielen twee dingen op, namelijk dat er sprake is van ruis in het netwerk op downstream niveau en dat er daarnaast ook problemen zijn te zien in de upstream capaciteit. Deze twee problemen zorgen ervoor dat je de snelheid niet haalt, latency en een hoge ping ervaart. Beide problemen heb ik gelijk aangemeld en hiervoor zijn tickets aangemaakt. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt. 

Naast bovenstaande wat momenteel in actie is gezet ontvang ik graag een foto van de hoofdaansluiting in de woning. De reden hiervoor is dat er bij de ConnectBox Giga (docsis 3.1) gebruik wordt gemaakt van een OFDM kanaal. Hierbij is het ook noodzakelijk dat de hoofdaansluiting ook de frequenties boven de 860 Mhz doorlaat. Met de foto kunnen we dit nagaan en zorgen we er gelijk voor dat dit ook is uitgesloten als mogelijk oorzaak. 

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de aop neem k aan toch

 

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gianna Ziggo wrote:

Goedemorgen @casalopes, welkom op de Community! 

Ik begrijp heel goed dat je van de situatie baalt en graag wilt dat alles goed werk zoals het behoort, zodat als de PS5 er is je hiervan ook optimaal kunt genieten. Ik zag dat je 2 topics had aangemaakt. Deze heb ik beide samengevoegd tot 1 gezien het mogelijk is dat beide met elkaar te maken kunnen hebben en we dan alles netjes en overzichtelijk houden. 

Ik heb vanaf hier een blik op het signaal geworpen in de netwerkmonitoring. Daarbij vielen twee dingen op, namelijk dat er sprake is van ruis in het netwerk op downstream niveau en dat er daarnaast ook problemen zijn te zien in de upstream capaciteit. Deze twee problemen zorgen ervoor dat je de snelheid niet haalt, latency en een hoge ping ervaart. Beide problemen heb ik gelijk aangemeld en hiervoor zijn tickets aangemaakt. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt. 

Naast bovenstaande wat momenteel in actie is gezet ontvang ik graag een foto van de hoofdaansluiting in de woning. De reden hiervoor is dat er bij de ConnectBox Giga (docsis 3.1) gebruik wordt gemaakt van een OFDM kanaal. Hierbij is het ook noodzakelijk dat de hoofdaansluiting ook de frequenties boven de 860 Mhz doorlaat. Met de foto kunnen we dit nagaan en zorgen we er gelijk voor dat dit ook is uitgesloten als mogelijk oorzaak. 

hoop dat het dan ook echt snel gefixed word want ik game gewoon nu veel en veel minder puur omdat het niet kan meer we wouden thuis zelf al gaan overstappen want zelfs verbinden op 5ghz laat de laptops gewoon trippen werkt niet en komt sws door de modem die iets blokkeert 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Dat is inderdaad de hoofdaansluiting (het AOP) en deze moet vervangen worden door een monteur. Ik heb hiervoor gelijk een afspraak ingepland op donderdag 19 november in de ochtend ( 08.00 - 13.00 uur.), Indien dat moment niet uitkomt kun je via je mijn Ziggo account de afspraak wijzigen naar een ander moment. De op dat moment beschikbare momenten zijn dat gelijk voor je inzichtelijk. 

Ik heb er goed hoop in dat het opgelost zal worden @casalopes. Alleen lukt dit niet met een druk op de knop. De actie welke momenteel zijn uitgezet zijn de oplossing of in ieder geval het begin van de oplossing.
Hou je ons hier op de hoogte?   

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

yes zal k doen dank u wel

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gianna Ziggo wrote:

Dat is inderdaad de hoofdaansluiting (het AOP) en deze moet vervangen worden door een monteur. Ik heb hiervoor gelijk een afspraak ingepland op donderdag 19 november in de ochtend ( 08.00 - 13.00 uur.), Indien dat moment niet uitkomt kun je via je mijn Ziggo account de afspraak wijzigen naar een ander moment. De op dat moment beschikbare momenten zijn dat gelijk voor je inzichtelijk. 

Ik heb er goed hoop in dat het opgelost zal worden @casalopes. Alleen lukt dit niet met een druk op de knop. De actie welke momenteel zijn uitgezet zijn de oplossing of in ieder geval het begin van de oplossing.
Hou je ons hier op de hoogte?   

nou de monteur heeft een nieuwe hoofdaansluiting gezet maar dat heeft de internet niet geholpen de snelheid word nog steeds niet behaald wel werd erd gezegd dat er een nieuwe monteur maandag zou komen die gespecialiseerd in netwerk is ik heb net zelf de afspraak geannuleerd want  waarom zou ik überhaupt 50 euro moeten betalen voor iets dat niet mijn schuld is weetje voor mij ben ik er ook klaar mee om naar internet giga tegaan betaal ik al 20 euro eenmalig wat wel jammer is voor iemand die al 3 jaar klant is maar goed en daarna nog 50 gaan betalen omdat het internet niet goed werkt ho maar dat is wel genoeg zo we gaan thuis toch al overstappen dus dan maar accepteren dat de internet hier nu slecht werkt jammer maar jah dit is echt zonde van het geld 

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

krijg ik trouwens wel compensatie voor ? want vind raar maar hoor dit zelfs de monteur krijg niet hoger als 350 mb ens dat zegt toch wel al genoeg vind dat maar raar upload komt niet in de buurt van 50 en download niet had 14 dagen bedenk tijd ens dus vraag me af k wacht ook mn overstap af en had een vraag 18 december is de datum betaal k dan die 17 dagen in ziggo het volledige bedrag ook nog ?

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

kan hier echt zo slecht tegen gewoon moet ik tot 18 december met dit kut internet blijven kan al weken niet eens normaal gamen echt absurd dit ben zo blij dat dit allemaal ophoud binnenkort pff julie eigen monteur kon niks doen en dan willen jullie nog meer sturen echt niet goed wijs alleen maar geld weggooien heet dat 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@casalopes schreef: “wel werd erd gezegd dat er een nieuwe monteur maandag zou komen die gespecialiseerd in netwerk is ik heb net zelf de afspraak geannuleerd want  waarom zou ik überhaupt 50 euro moeten betalen voor iets dat niet mijn schuld is weetje”

Van een netwerkmonteur krijg je nooit een rekening, die werkt alleen aan het Ziggo deel van je aansluiting van binnen naar buiten en in de straatkasten om je probleem op te lossen.

Er staat altijd een waarschuwing in de mail, dat als het aan je eigen netwerk ligt, dat dan € 50,00 in rekening gebracht kan worden, maar dit is niet het geval heeft een andere monteur al gezien.

Ik zal een moderator even vragen om mee te kijken met je, dan kan je probleem simpelweg opgelost worden door Ziggo en gratis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@casalopes vervolg op bericht zojuist hierboven:

“ pff julie eigen monteur kon niks doen en dan willen jullie nog meer sturen echt niet goed wijs alleen maar geld weggooien heet dat “

De netwerkmonteur is juist de specialist voor buiten om je probleem op te lossen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @casalopes 

Op het moment dat er een monteur komt en de problemen zitten in het netwerk, dan betaal jij niks voor een monteur. De kosten van € 50,- worden standaard vermeld in de bevestiging en worden enkel en alleen berekend als het probleem zit in de binnenhuisinstallatie. Dit is bij jou niet aan de orde. De monteur heeft dan ook geen kosten berekend voor zijn bezoek op 19 november. De betreffende monteur kon het probleem helaas zelf niet oplossen en heeft daarom dit laten escaleren naar een netwerkmonteur. Voor 23 november stond dan ook een lijnmeting ingepland, maar deze heb je geannuleerd. Ook voor een lijnmeting betaal je geen kosten, omdat dit buitenshuis zit. Kort samengevat. Er zijn geen kosten berekend voor de monteur en die gaan ook niet berekend worden, aangezien de vervolgstap een netwerkmonteur was. 

Je noemt het zelf al. Je gaat overstappen. Ik zie dat er een overstapverzoek is binnengekomen en de overstapdatum op 18 december staat gepland. We kunnen 2 dingen doen. Ik kan een nieuwe afspraak inplannen met een netwerkmonteur, maar ik kan mij ook voorstellen dat je daar niet meer voor openstaat aangezien je jouw keuze al hebt gemaakt om over te stappen. Het probleem is dat je de snelheid van Internet Giga niet haalt. De monteur kwam tot een max. snelheid van 420 Mbps tijdens zijn bezoek. We kunnen er ook voor kiezen om je abonnement kosteloos aan te passen (for the time being) naar Internet Complete of Internet Max. Die keuze is aan jou. 

Er zijn eerder al 2 tickets aangemaakt wat betreft de ruis op de DS kanalen en de US capaciteit. Dit zorgt er ook voor dat jij de snelheid niet haalt van je abonnement. Op voorhand was het dus al bekend dat het niet direct opgelost zou zijn met het vervangen van het AOP. Het vervangen van het AOP was echter wel noodzakelijk, omdat je huidige AOP tot een max. frequentie van 862 Mhz geschikt was. Voor Internet Giga wordt er gebruik gemaakt van doscis 3.1 en een OFDM kanaal. Hiervoor heb je een AOP nodig die hogere frequenties toelaat. Om die reden is de afspraak voor het AOP ook preventief ingepland. 

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

k bedoel ik weet dat k ga overstappen maar als dr zekerheid is om mijn internet te fixen dan wil ik het graag want thuis hier kunnen we niet eens gamen k raak het ook gwn niet meer aan want het werkt gwn niet dat is echt super vervelend  wat bedoel je met je kunt de abbonement kosteloos aanpassen wat voor nut gaat dat helpen want bij max was het juist zo de laaste tijd daarom ben ik juist omhoog gegaan en ik wil niet tot 17 december met slecht internet blijven daarvoor betaal ik toch niet ? 

 

ik hoop dan dat de netwerk monteur het kan repareren kan het dan aub zo snel mogelijk want dit is echt niet te vedragen ik snap het gewoon niet nooit was er dit probleen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

“k bedoel ik weet dat k ga overstappen”

Bedenk ook dat je bij een nieuwe provider opnieuw begint en dat er ook allerlei problemen kunnen zijn voor één en ander goed werkt, een nieuwe provider is geen garantie voor een goed werkend internet.

Ik hoop het wel voor je.

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

“k bedoel ik weet dat k ga overstappen”

Bedenk ook dat je bij een nieuwe provider opnieuw begint en dat er ook allerlei problemen kunnen zijn voor één en ander goed werkt, een nieuwe provider is geen garantie voor een goed werkend internet.

Ik hoop het wel voor je.

Ja dat klopt maar bij ons thuis is het denk ik beter om glasvezel te hebben aangezien er  2 gamers thuis zijn waarvan 1 op e sport niveau en de laatste tijd gaat dat gewoon niet meer en is dit gewoon tijd verspilling aangezien bij ziggo alles met kabel gaat en je maar 50 mb upload heb dat vs 500mb upload en 1g down vul dat zelf maar in weetje daar zit een groot verschil is en ik denk op dit moment dat dit  het beste is voor ons 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@casalopes Dankjewel voor je reactie! De kaarten liggen nu op tafel zoals mijn collega @Cecilia Ziggo eerder beschreef in haar reactie. We horen graag van je of een afspraak met een netwerkmonteur wilt maken of
tijdelijk je internetsnelheid wilt aanpassen van 1 Gigabit naar 500 Mbit. En als je van plan bent over te stappen is dat natuurlijk ook een keuze. Al met al kun je zelf het beste beoordelen wat je wilt.  Laat maar weten wat je op dit moment wilt. 
Groeten,
Paul

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

k had aangegeven dat ik wou dat onze internet gefixed kon worden want het kan niet zo blijven want kan niet eens ge gagmed worden! super vervelend

casalopes
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Paul Ziggo wrote:

@casalopes Dankjewel voor je reactie! De kaarten liggen nu op tafel zoals mijn collega @Cecilia Ziggo eerder beschreef in haar reactie. We horen graag van je of een afspraak met een netwerkmonteur wilt maken of
tijdelijk je internetsnelheid wilt aanpassen van 1 Gigabit naar 500 Mbit. En als je van plan bent over te stappen is dat natuurlijk ook een keuze. Al met al kun je zelf het beste beoordelen wat je wilt.  Laat maar weten wat je op dit moment wilt. 
Groeten,
Paul

kan er zo snel mogelijk een monteur komen wat zal het verschil zijn met 1gig niet kunnen gamen en 500mb want k ging juist naar 1 gig omdat 500mb opeens raar dee en nu ben ik op 1 gig en kan ik helmaal niet online game dat is ontzettend jammer  wil graag dat dit zo snel mogelijk gefixed wordt 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@casalopes Sorry voor de late reactie! Zojuist heb ik de verbinding nog eens bekeken, en het signaal zie er niet goed uit. Het downstream signaal lijkt te worden verstoord. Dit heeft gevolgen voor de stabiliteit en kwaliteit van de verbinding. Ik heb een netwerkmonteur voor je geregeld op dinsdag 22 december 2020 tussen 12:00 uur en 18:00 uur om het probleem met de verbinding op te lossen.Mocht het op dit datum net schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. 
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul 

Uitgelicht topic