Vraag
Reacties
Rogierkoenders
Level 1

PS4 internet komt bedraad niet boven 10mbps, op een laptop wel!

Mijn ps4 komt in een test niet boven de 10 mbps op een bekabeld netwerk met Ziggo. Andere apparaten halen wel de normale 40 mbps.. als ik bij anderen game of via de mobiele hotspot doet hij het wel gewoon wie heeft de oplossing..
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Evert
Level 18
Hoi Rogier,

Afgaande op eerder geopende topics over hetzelfde onderwerp, met de speedtest binnen de PS4 test je de verbinding tussen jouw PS4 en de server van Sony, je test dus niet je internetsnelheid. De speedtest geeft zo goed als altijd een lagere snelheid aan dan die je daadwerkelijk haalt. Om te checken of alles goed is, kun je het beste aan diezelfde kabel een laptop/pc verbinden en dan een speedtest doen met dslreports.com/speedtest.

Groet,
Evert
0 Kudos
Rogierkoenders
Level 1
Topicstarter
Al gedaan daarop komt hij bekabeld netjes aan de 40
0 Kudos
Evert
Level 18
Top! Dan is er volgens mij ook geen reden voor zorgen 🙂
0 Kudos
Rogierkoenders
Level 1
Topicstarter
Ik bedoelde de laptop komt netjes aan 40 de ps nog steeds te sloom online te spelen
0 Kudos
Evert
Level 18
Ik heb hier verder geen verstand van, hopelijk komen er anderen langs die er wel meer vanaf weten 🙂

Misschien kun je dit ook melden bij Sony? Want je netwerk is namelijk zo te merken wel in orde.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Rogierkoenders, welkom op onze Community.

Wanneer je met een laptop test en internet is vlot dan is de netwerkverbinding in orde. Maar via een mobiele hotspot werkt het wel goed geef je aan? Dat is een indicatie dat er met je PS4 niets mis is.

Weet je zeker dat je de PS4 bekabeld hebt getest en niet via wifi? Het is dan de moeite waard om eens te kijken of je modem via IPv4 of IPV6 werkt en om andere instellingen na te lopen. Als je er niet uitkomt dan horen wij dat graag! Je krijgt hier dan vast wel weer goede tips 😉
0 Kudos