1
Vraag
2
Reageer en help mee
Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

PS4 bekabeld erg onstabiele verbinding (hoge pingspikes tijden gamen)

Hoi,

Dus ik zit nu al een best lange tijd met dit probleem, Ik heb een abonnement waarbij ik 400 down en 40 Mb/s up hoor te krijgen maar ik merk hier tijdens het gamen niks van. het probleem is dat de gameplay van een online spel soms heel erg sloom en vertraagd aanvoelt. het is zo erg dat ik er gewoon geen plezier meer kan uithalen. soms voelt alles wel normaal aan, meestal is dat in de ochtend vroeg of 's avonds laat.(wanneer veel mensen slapen dus mijn ps4 al de bandwith krijgt?)

Ik heb ook een beetje op de PS forums gezeten en dit zei iemand daar:

It's the Intel Puma 6 chipset that's the cause of the spikes in latency which causes the lag,there is updates being rolled out but it's never going to fix the problem entirely. It's the modem part of the network equipment that's the problem,modem and another router connected to it will not fix the issue.

Lag may vary at different times of the day due to variations in the power levels of your connection these will fluctuate when demand is at it's peak and off peak.

If you Google Puma 6 latency you will find topics globally on the problems the chipset is causing.


dacht eerst dat het misschien aan de Playstation lag, of contoller of kabel. nieuwe Playstation gekocht, andere controller, andere internet kabels en het probleem blijft.

Zijn er andere mensen die ook dit probleem hebben?

in het bestand staat een test van ping plotter die ik tijdens het online gamen heb gebruikt, deze hoge ping spikes lijken me niet echt normaal en zijn waarschijnlijk de oorzaak van het probleem..

Ook haal ik met deze connectbox meestal maar een upload van 2!! en download van ongeveer 100. met de Technicolor die ik hiervoor had haalde ik 300 down en 30up.. is best jammer dat ik een nieuw modem ontvang en de snelheden zoveel achteruit gaan.

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen ik weet niet meer wat ik kan doen,

alvast bedankt
85 Reacties 85
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Om evt problemen in je eigen network uit te sluiten, stel ik je voor
eerst een speedtest te doen met een PC of laptop
rechtstreeks met een kabel aangesloten op LAN1 van de ConnectBox.
Gebruik deze test:
http://www.dslreports.com/speedtest

Wat is dan de uitkomst? Die zou 400/40 moeten geven.
Is dat niet zo, dan is nader onderzoek nodig van de ConnectBox verbinding
met de buitenwereld.

Als de eerste test 400/40 geeft, dan kun je ook nog een bekabelde speedtest doen
op de NightHawk (die dan weer op LAN1 van de ConnectBox is aangeloten).
Wat geeft dat?
Als ik me goed herinner moet QoS uit staan op de Nighthawk.
Die kan dwarszitten. Check this out.

Gr Han

NOOT die Ping spikes komen later wel
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Bedankt voor je antwoord, Ik krijg via een kabel op de PC wel gewoon 400 down en 40 up. Ik heb uiteindelijk uit wanhoop Qos aangedaan omdat ik het ook niet meer weet, toen het uitstond was het even erg.

omdat ik deze snelheden(400 down 40 up op PC) krijg hoeft dat niet gelijk te betekenen dat het een stabiele verbinding is?

op PS4 speedtest krijg ik snelheden van 50 down en 2 up tot 200 down en 10 up. door die pingplotter test lijkt me het gewoon dat er iets mis is?

overdag is de gameplay online sloom en soms normaal en dan later op de avond extreem snel vergeleken met overdag. ik heb het aan vrienden en mensen gevraagd en die zeggen dat het altijd hetzelfde aanvoelt.. Is er iets dat ik tegen die ping spikes kan doen?

Jim
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Soenda
Ok. Die gewone speedtests die je deed geven moed.

De speedtest van de PS4 geeft de effectieve snelheid die je krijgt
met de Sony Server. Die kan aanmerkelijk lager liggen
dan je 400/40, maar hoeft het Gamen niet per se in de weg te zitten.

Je hebt last, dat is duidelijk. Waar dat precies aan ligt, valt nog te bezien.
Nu heb je een plaatje van Pingplotter laten zien.
Maar ik mis de bovenkant. Die geeft interessante info over de oorzaak
van de spikes. Zit het bij jou of ergens onderweg in de route naar
de 'destination host' van Pingplotter? Van die dingen.

Het mooiste zou zijn de Sony server als destination te kiezen.
Weet je domain name of Ip van die server?
Laat anders nog ff en gebruik de host die je eerder koos
nog een keer.

Dus: Kun je je test nog eens herhalen en ook die bovenkant laten zien?

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
hanh Ik begrijp dat het nooit 400 40 op de PS4 zal zijn maar 2 maanden terug toen ik de technicolor nog had was het altijd wel 300-30.

Ik weet niet zeker of ik pingplotter verkeerd heb gebruikt maar ik op mijn PC de IP van mijn PS4 ingevuld en daar de statistieken uit gehaald. hoor ik dit anders te doen? en ik heb de bovenkant niet laten zien omdat mijn IP daar stond.

denk nog steeds dat de onstabiele verbinding dit probleem wat ik heb veroorzaakt. heb het op 2 andere PS4's geprobeerd en krijg hetzelfde, het is vervelend om elke keer als ik online speel me moet aanpassen aan andere gameplay..
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Begin gewoon maar eens met 8.8.8.8 (= Google DNS).
Ben benieuwd.

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
oke en kan ik een screenshot van het hele scherm van pingplotter maken? ik zie 10 IP adressen met daarachter de stats etc. hanh
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gebruik Snipping Tool.
Dan kun je een rechthoek tekenen van dat deel van het scherm waarvan je een
Screenshot wilt maken.
https://www.cnet.com/how-to/7-ways-to-take-screenshots-in-windows-10/

Is beschikbaar vanaf Win 7.

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
hanh heb al een bijlage gestuurd
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Even afgezien van die rare spike aan het begin, ziet
de plot naar 8.8.8.8 er goed uit.
Mooi zo.

Een plot van het interne Ip van de PS4 heeft m.i. niet zoveel zin.
De PS4 heeft het druk, wegens het Gamen en kan problemen hebben met Response
op de Pings van de Plotter.
Dat verklaart bv de plotse packet loss (rode streep) in je eerste plaatje.
Overigens: je kunt een intern Ip gewoon laten zien. Dat soort Ip's heeft iedereen.
Met het externe Ip ligt dat anders.
De last die je met Gamen ondervindt gaat over de connectie van PS4 naar de buitenwereld.
Dus niet over het ping Response gedrag van de PS4.

Nu dacht ik dat het zinvol zou zijn een plot te draaien van de Sony Server die
gebruikt wordt tijdens het gamen. Nou zo makkelijk kom je niet achter de gegevens
van zo'n Server. Het zou kunnen, maar dan komen we in nogal ingewikkeld
technisch terrein terecht. Dat laat ik dus rusten.

Een aardige test zou dit nog kunnen zijn.
Je start Pingplotter op 192.168.1.1
Dat is je Gateway Address (hop 1 bij je laatste plaatje).
Dan gaan Gamen.
Wat geeft dat?

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
en die 100% packet loss dan? dat kan niet goed zijn toch, ja ik zal dat zo wel even proberen.

bedankt
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
in de bijlage
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Soenda
Ok. Dit ziet er m.i niet goed uit.

Het Gamen, hoe ging dat tijdens de test?
Nog steeds niet goed, vermoed ik.

We kunnen nog even kijken naar de Up- en Downstream waarden van het Modem.
Geavanceerde Instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk Status
En dan de Tabjes Downstream en Upstream.
Kun je die laten zien?
Dit om te bekijken of er, ondanks de goede Speedtests,
nog iets aan de hand zou zijn met de signalen met de buitenwereld.

De volgende stap zal moeten worden dat een Ziggo Moderator mee komt kijken,
om de zaak te beoordelen.
Die komt binnenkort hier langs.

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
ziggo connectbox staat in bridge modus, moet ik op de connectbox inloggen of de nighthawk
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Op de ConnectBox. Dat gaat via
http://192.168.100.1
als ie in Bridge staat.

Gr Han
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Is er een default wachtwoord dat ik kan gebruiken? heb al een tijdje niet op de connectbox ingelogd
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Staat op een sticker aan de onderkant.
Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
---
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jim,
Ik zie er niks verkeerds aan.

Iemand anders met een suggestie?

En wachten op een Ziggo Moderator.

Ik ben 'out of options'.

Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic