1
Vraag
2
Reacties
peter_jenp

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

PPTP - verbinding van buitenaf niet mogelijk

hallo allemaal.

 

ik heb gistere men router van ziggo in bridge modes laten zetten naar dat ik op men router eerst een pptpd vpn server had ge installeert.

vervolgens ge test of de kant die aan men connectbox hangt vpn accepteert van af een ander apparaat aan de connectbox om uit te sluiten dat men vpn van af de wan interface niet bereikbaar zou zijn.

tot zo ver werkt pptp (vpn) prima.

vervolgens men ziggo connect box in brige modes late zetten omdat ik weet dat de connectbox nog wel eens problemen kan geven voor vpn servers.
men eigen router krijgt nu ook netjes een ip address van ziigo in de 84 .27 ranch.
mer vergeet het maar dat ik van buitenaf een pptpd verbinding kan op zetten.

nog verschillende andere methodes ge probeerd en kan altijt vpn benaderen als ik niet via ziggo kom maar zodra het over een ziggo verbinding gaat is het einde oefening.

wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
groeten: peter

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
peter_jenp
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Maudik heb het kunnen testen.

en ja pptp werkt even als l2tp.

de oorzaak bleek namelijk niet aan men ziggo kant te zitten maar aan de vodefoon kant want men telefoon kan niet verbinden maar pc's op andere locaties zo als men werk kunnen wel verbinden.

dus iedereen heel erg bedankt voor de hulp en feadback

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@peter_jenp , ik zeg het heel voorzichtig, zou er misschien iemand met je mee kunnen kijken als je een bericht plaatst. Door de vele rare constructies in de opbouw en de taalfouten is het voor ons moeilijk te begrijpen.

Begrijp me goed, het is geen kritiek, slecht een goedbedoeld advies.

peter_jenp
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Hatolexbedankt voor je advies.
helaas kan ik niet altijd iemand mee late lezen.
probeer er al voor zover als mogelijk is wel zelf er op te letten en zoveel mogelijk de rood onderstreepte woorden te corrigeren.
helaas lukt dat niet altijd dus.

verder lijkt pptp inmiddels wel te werken echter kan ik dit pas morgen met zekerheid testen dus daar kom ik nog op terug

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@peter_jenp oké hoor geen punt. Schroom niet om bij vragen hier terug te keren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @peter_jenp! Fijn dat de PPTP weer leek te werken gister. Heb je het vandaag nog kunnen testen?

peter_jenp
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Maudik heb het kunnen testen.

en ja pptp werkt even als l2tp.

de oorzaak bleek namelijk niet aan men ziggo kant te zitten maar aan de vodefoon kant want men telefoon kan niet verbinden maar pc's op andere locaties zo als men werk kunnen wel verbinden.

dus iedereen heel erg bedankt voor de hulp en feadback

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic