Sinds vandaag (geen 1 april grap) krijg ik op mijn desktop (Windows 7) op mijn Chello mailadres in Outlook 2010 geen inkomende mail meer. Ik kan nog wel mail verzenden. Ik gebruik -bewust- nog POP3 en tot vandaag is dat altijd perfect verlopen. Zelf heb ik niets gewijzigd. Wat is er veranderd waardoor er geen mails meer binnenkomen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het werkt weer. Zonder een aanpassing aan de instellingen te doen ontvang ik weer e-mails, ook de mails die ik sinds afgelopen vrijdag 1 april niet meer ontving op mijn desktop. Ook bij mijn kennis werkt alles weer als vanouds. Waarschijnlijk lag er een Chello/UPC/Ziggo nameserver plat. Het had dus niets te maken met een verouderde Outlook of Windows versie.
Dat wordt heel lastig zoeken naar een oorzaak.
Outlook 2010 wordt al sinds oktober 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.
Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.
En dan is het heel goed mogelijk dat een aantal functies niet goed meer werken en dat alles flink onveilig aan het worden is.
Werkt het mailadres in de webmail nog wel goed?
Welke instellingen gebruik je met POP?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat wordt heel lastig zoeken naar een oorzaak.
Outlook 2010 wordt al sinds oktober 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.
Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.
En dan is het heel goed mogelijk dat een aantal functies niet goed meer werken en dat alles flink onveilig aan het worden is.
Werkt het mailadres in de webmail nog wel goed?
Welke instellingen gebruik je met POP?
Met bovenstaande gegevens heb ik POP weer aan de praat gekregen Bert, dank!
Top. Bij mij met upcmail ook weer hersteld
Dank!
Zojuist een kennis gesproken. Heeft ook Chello e-mailadres en sinds gistermiddag hetzelfde probleem; kan enkel nog mails verzenden maar niet meer ontvangen. Heeft Windows 10 en Office 2019. Heeft UPC iets gewijzigd? Dit zijn de instellingen sinds jaar en dag:
Inkomende serverinstellingen
server: pop3.upcmail.nl
serverpoort: 110
verificatie vereist: ja
type versleuteling: TLS/SSL
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
RGJ, als je naar beneden scrollt zie je de gewijzigde servernaam en -poort bij Bert staan. Dit is er gewijzigd:
Het werkt weer. Zonder een aanpassing aan de instellingen te doen ontvang ik weer e-mails, ook de mails die ik sinds afgelopen vrijdag 1 april niet meer ontving op mijn desktop. Ook bij mijn kennis werkt alles weer als vanouds. Waarschijnlijk lag er een Chello/UPC/Ziggo nameserver plat. Het had dus niets te maken met een verouderde Outlook of Windows versie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.