Vraag
Reacties
Oplossing
RGJ
Level 5

POP3 Chello email in Outlook 2010 kan plots geen berichten meer ophalen, wel verzenden...

Sinds vandaag (geen 1 april grap) krijg ik op mijn desktop (Windows 7) op mijn Chello mailadres in Outlook 2010  geen inkomende mail meer. Ik kan nog wel mail verzenden. Ik gebruik -bewust- nog POP3 en tot vandaag is dat altijd perfect verlopen. Zelf heb ik niets gewijzigd. Wat is er veranderd waardoor er geen mails meer binnenkomen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RGJ
Level 5
Topicstarter

Het werkt weer. Zonder een aanpassing aan de instellingen te doen ontvang ik weer e-mails, ook de mails die ik sinds afgelopen vrijdag 1 april niet meer ontving op mijn desktop. Ook bij mijn kennis werkt alles weer als vanouds. Waarschijnlijk lag er een Chello/UPC/Ziggo nameserver plat. Het had dus niets te maken met een verouderde Outlook of Windows versie.

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
Uitgelicht
BadgerM
Level 2

Met bovenstaande gegevens heb ik POP weer aan de praat gekregen Bert, dank!

1 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat wordt heel lastig zoeken naar een oorzaak.

Outlook 2010 wordt al sinds oktober 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.

Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.

En dan is het heel goed mogelijk dat een aantal functies niet goed meer werken en dat alles flink onveilig aan het worden is.

 

Werkt het mailadres in de webmail nog wel goed?

 

Welke instellingen gebruik je met POP?

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
1 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat wordt heel lastig zoeken naar een oorzaak.

Outlook 2010 wordt al sinds oktober 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.

Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer geupdate en ondersteunt.

En dan is het heel goed mogelijk dat een aantal functies niet goed meer werken en dat alles flink onveilig aan het worden is.

 

Werkt het mailadres in de webmail nog wel goed?

 

Welke instellingen gebruik je met POP?

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
BadgerM
Level 2

Met bovenstaande gegevens heb ik POP weer aan de praat gekregen Bert, dank!

B.Overmars
Level 1

Top. Bij mij met upcmail ook weer hersteld

Dank!

RGJ
Level 5
Topicstarter

Zojuist een kennis gesproken. Heeft ook Chello e-mailadres en sinds gistermiddag hetzelfde probleem; kan enkel nog mails verzenden maar niet meer ontvangen. Heeft Windows 10 en Office 2019. Heeft UPC iets gewijzigd? Dit zijn de instellingen sinds jaar en dag:

Inkomende serverinstellingen

server: pop3.upcmail.nl

serverpoort: 110

verificatie vereist: ja

type versleuteling: TLS/SSL

gebruikersnaam: volledig e-mailadres

wachtwoord: je e-mailwachtwoord

BadgerM
Level 2

RGJ, als je naar beneden scrollt zie je de gewijzigde servernaam en -poort bij Bert staan. Dit is er gewijzigd:

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995

 

RGJ
Level 5
Topicstarter

Het werkt weer. Zonder een aanpassing aan de instellingen te doen ontvang ik weer e-mails, ook de mails die ik sinds afgelopen vrijdag 1 april niet meer ontving op mijn desktop. Ook bij mijn kennis werkt alles weer als vanouds. Waarschijnlijk lag er een Chello/UPC/Ziggo nameserver plat. Het had dus niets te maken met een verouderde Outlook of Windows versie.

 

0 Kudos
Ga naar reactie