POP e-mail sinds gisteren IMAP geworden ?

Sinds gisteren blijven mijn e-mails na ophalen met mijn pop e-mailprogramma op de Ziggo mailserver staan. Gebruik pop dus e-mail moeten na ophalen van de server verwijderd worden. Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Poging(en) gedaan om dit aan te passen op abonnement en op een willekeurig e-mailadres maar dat is niet mogelijk. Contact opgenomen met de Helpdesk weet van niets gaan dit verder uitzoeken.
Mijn eigen e-mailprogramma haalt (nog) wel de e-mails op met de oude ongewijzigde pop3 instellingen van UPC. Is dit weer één van de niet aangekondigde wijzigingen of updates ?
Sjaqie
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Laatste update van Ziggo over POP3 issue: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index10.html#post200977

Bekijk in context

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes
35 Reacties 35

Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.


Mogelijk heeft de mailserver problemen
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Check! Ik duik erin. Update volgt.
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

Misschien kan je ook eens met je collega Ronald overleggen zie topic:

Mail komt niet allemaal binnen via POP mail over de afhandeling van de Spam (zie mijn reactie bij dit topic)
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Nick999 wrote:
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.

Mogelijk heeft de mailserver problemen
Lukt het inloggen in Mijn Ziggo op zichzelf wel? Met één account loop ik tegen hetzelfde aan wanneer ik wil inloggen, maar met 20 andere accounts niet en gaat het prima. Mogelijk moeten we hier dus even op individuele basis verder naar kijken.

Met het beheren van e-mailadressen via Mijn Ziggo is overigens wel een storing bekend! Hier wordt momenteel aan gewerkt dus laten we dat wel even afwachten.

Sjaqie, ik zal Serkan er even bij roepen. 😉
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Reacties
  • 84Oplossingen
  • 109Likes

Jesse Ziggo Net even getest en Mijn ziggo zelf lukt wel zonder problemen, dus inderdaad alleen het mail gedeelte. We wachten af. 🙂
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.
TifKag
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.
vanderlaansoede
Gedreven Liefhebber
  • 51Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jesse Ziggo wrote:
Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Sjaqie wrote:
Jesse Ziggo wrote:
Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?


ie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?Kan de mail wel ophalen en zie ze dan in mijn e-mailprogramma. Ze blijven wel staan in de Webmail, tot voor 2 dagen waren ze dan weg.

Kan bij instellingen bij wijzig abonnement /abonneren op IMAP mappen niets aan/uitzetten of instellen in ieder geval niet op de (hoofd) E-mail account op sommige oud chello kan ik wel wat aanpassen.

Maar nogmaals dit is pas sinds 2 dagen dat de mail van alle accounts op de server blijft staan, zelf geen aanpassingen gedaan kan ook niet blijkt wel en nooit gekozen voor IMAP, dus wie het weet mag het zeggen. Vindt het vreselijk onhandig, waarom is er geen keuze (meer) POP of IMAP ?

Ben ook niet de enige met dit probleem zie https://ziggoforum.nl/topics/90870/
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Be rt wrote:
Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.


Be rt
Helemaal duidelijk en ook niet onbekend de verschillen tussen POP en IMAP
Dat is juist het probleem, ging gewoon goed met POP alles ophalen en mailserver leeg (eigen keuze). Niets verandert maar nu blijft alles staan op de mailserver wie

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, heeft dan wat veranderd ?

Volgens de site van Ziggo niets !

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Nick999 wrote:
Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032


Bericht gelezen in ieder geval communiceren ze wat er aan de hand is of was in 2015, als dit ook het geval zou zijn bij Ziggo zouden ze dit ook kunnen communiceren naar haar klanten en niet gelijk de stekker eruit.

Maar staat ook "but are unable to align fully with the standard POP3 behaviour at this time". Dus is het nog steeds zo ?

Denk zelf dat het voor een groot aantal klanten die niet bekend zijn met Webmail een probleem gaat worden als ze POP gebruiken want op enig moment is de de mailbox vol en dan ?
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Nick999 wrote:
Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.

Leuk dat ze zich aan het IMAP protocol houden maar het POP3 protocol voor het gemak maar even totaal negeren. Handig. 😉
Sjaool
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.
TifKag
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

TifKag wrote:
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.

Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.
TifKag
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

TifKag wrote:
TifKag wrote:
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.



Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.


Dan weten ze bij Ziggo waar ze moeten zoeken en wat ze te doen staat, als het maar niet in het Ziggo tempo doen :smirk:
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

vanderlaansoede wrote:
Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.


Kan iemand mijn reactie uit dit topic verwijderen? Het hoort hier niet volgens mij en ik heb inmiddels een ander topic Email: krijg geen verbinding met Ziggo mail hierover geopend.
Alvast bedankt,
Kees.
vanderlaansoede
Gedreven Liefhebber
  • 51Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem. Op de pc gebruik ik pop3 en op de iPad en iPhone IMAP. Ik wil alle mails alleen op de pc bewaren. Dit werkt al jaren goed maar in eens niet meer. Nadat ik mail gelezen heb op pc blijft het in webmail staan en daarom ook op de iPhone en iPad.
En als ik de mail dan op de iPad of iPhone zelf verwijder, is deze wel uit de webmail????? IMAP dus.
Wordt een rommeltje zo.
Loutre
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TifKag wrote:
Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.


Ook ik heb sinds twee dagen dit probleem. Heel vervelend. Ondanks dat ik "e-mail op server achterlaten" heb uitgeschakeld in outlook blijven de berichten daar staan (ik gebruik pop3).
adschoenmakers
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een dag eerder dan deze discussie was er al een discussie opgestart over dit probleem:
"Outlook 2010 POP3 verwijdert emails niet meer van server":
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194293

Het benoemen van Outlook in de titel was misschien wat ongelukkig, het heeft namelijk niks met Outlook te maken, maar met Ziggo.

Ziggo moet snel stoppen met deze ongein en de fout herstellen.
Knight who says
Gedreven Liefhebber
  • 51Reacties
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Zie andere topic komt oplossing (hopelijk snel)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194311
Sjaqie
topicstarter
Raadgever
  • 180Reacties
  • 3Oplossingen
  • 39Likes

Hier hetzelfde probleem.
And
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op dit moment is er een storing die in onderzoek is, naar de oplossing wordt gezocht.
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Nick999 wrote:
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.


Mogelijk heeft de mailserver problemen


Die server heeft wel degelijk problemen.
Opgehaalde pop-mail wordt niet verwijderd, maar ook de filters van Ziggo houden meer mail tegen dan gewenst.
In mijn MS Outlook mailbox krijg ik veel minder mail dan gebruikelijk. Zelfs afspraken met opticien, mondhygienist enz. worden nu door Ziggo tegengehouden.
De enige mogelijkheid om daar achter te komen is regelmatig via webmail de spambox bij ziggo controleren.
Als je vertrouwt op Outlook, Thunderbird, enz. kom je er niet achter dat Ziggo mail achterhoudt.
😞 😞
weissman
Stamgast
  • 49Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

weissman wrote:
Als je vertrouwt op Outlook, Thunderbird, enz. kom je er niet achter dat Ziggo mail achterhoudt.
😞 😞


Ik vermoed dat mensen er vanzelf achter gaan komen wanneer de datalimiet bereikt is........ Heeft de klantenservice tenminste ook wat werk om er achter te komen hoe het komt dat er geen email meer aankomt.
A-B
Gedreven Meedenker
  • 47Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik heb het probleem met het feit dat alle emails op de server blijven staan. Helpdesk was zoals wel vaker onbekend met het probleem en het lag allemaal aan mij.
Sinds het begin van dit probleem is de hoeveelheid spam ook gigantisch toegenomen.
Wat ik verder mis in de overige reacties is het volgende probleem dat hier mee samen hangt: mail die ik op de server vanuit mijn inbox weggooi gaat niet meer eerst naar de prullebak maar wordt meteen echt verwijderd. Dat is dus ook een storende gewijziging.
Hopelijk komt er snel een oplossing. Het duurt nu al zowat 14 dagen.
Carin
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Carin schreef: "mail die ik op de server vanuit mijn inbox weggooi gaat niet meer eerst naar de prullebak maar wordt meteen echt verwijderd."

Doe je dit in de webmail of in een mailprogramma?
Met POP3 of IMAP?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Ik doe dit vanaf webmail, dus inloggen op mail.ziggo.nl en dan in mijn postvak in een mailtje verwijderen.
Carin
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed dat je het meld, kan nu direct naar gekeken worden met de andere problemen.:relaxed:
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Carin wrote:
Ik doe dit vanaf webmail, dus inloggen op mail.ziggo.nl en dan in mijn postvak in een mailtje verwijderen.

Dan moet je in de instellingen van de webmail een vinkje verwijderen bij de optie prullenbak direct leegmaken.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

N.N. wrote:
Dan moet je in de instellingen van de webmail een vinkje verwijderen bij de optie prullenbak direct leegmaken.

Mijn instelling voor email ziet er zo uit:
.
Voor de problemen van zo'n 3 weken geleden werd mail vanuit de Inbox verplaatst naar de prullenbank en kon ik het daar desgewenst weer uithalen. Dat kan nu dus niet meer.
Carin
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Laatste update van Ziggo over POP3 issue: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index10.html#post200977

Bekijk in context

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39910Reacties
  • 2230Oplossingen
  • 8246Likes

Uitgelicht topic