1
Vraag
2
Reacties
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

POP e-mail sinds gisteren IMAP geworden ?

Sinds gisteren blijven mijn e-mails na ophalen met mijn pop e-mailprogramma op de Ziggo mailserver staan. Gebruik pop dus e-mail moeten na ophalen van de server verwijderd worden. Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Poging(en) gedaan om dit aan te passen op abonnement en op een willekeurig e-mailadres maar dat is niet mogelijk. Contact opgenomen met de Helpdesk weet van niets gaan dit verder uitzoeken.
Mijn eigen e-mailprogramma haalt (nog) wel de e-mails op met de oude ongewijzigde pop3 instellingen van UPC. Is dit weer één van de niet aangekondigde wijzigingen of updates ?
35 Reacties 35
vanderlaansoede

Level 4
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
vanderlaansoede wrote:
Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.


Kan iemand mijn reactie uit dit topic verwijderen? Het hoort hier niet volgens mij en ik heb inmiddels een ander topic Email: krijg geen verbinding met Ziggo mail hierover geopend.
Alvast bedankt,
Kees.
Loutre

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem. Op de pc gebruik ik pop3 en op de iPad en iPhone IMAP. Ik wil alle mails alleen op de pc bewaren. Dit werkt al jaren goed maar in eens niet meer. Nadat ik mail gelezen heb op pc blijft het in webmail staan en daarom ook op de iPhone en iPad.
En als ik de mail dan op de iPad of iPhone zelf verwijder, is deze wel uit de webmail????? IMAP dus.
Wordt een rommeltje zo.
adschoenmakers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TifKag wrote:
Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.


Ook ik heb sinds twee dagen dit probleem. Heel vervelend. Ondanks dat ik "e-mail op server achterlaten" heb uitgeschakeld in outlook blijven de berichten daar staan (ik gebruik pop3).
Knight who says

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes
Een dag eerder dan deze discussie was er al een discussie opgestart over dit probleem:
"Outlook 2010 POP3 verwijdert emails niet meer van server":
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194293

Het benoemen van Outlook in de titel was misschien wat ongelukkig, het heeft namelijk niks met Outlook te maken, maar met Ziggo.

Ziggo moet snel stoppen met deze ongein en de fout herstellen.
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Zie andere topic komt oplossing (hopelijk snel)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194311
And

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op dit moment is er een storing die in onderzoek is, naar de oplossing wordt gezocht.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nick999 wrote:
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.


Mogelijk heeft de mailserver problemen


Die server heeft wel degelijk problemen.
Opgehaalde pop-mail wordt niet verwijderd, maar ook de filters van Ziggo houden meer mail tegen dan gewenst.
In mijn MS Outlook mailbox krijg ik veel minder mail dan gebruikelijk. Zelfs afspraken met opticien, mondhygienist enz. worden nu door Ziggo tegengehouden.
De enige mogelijkheid om daar achter te komen is regelmatig via webmail de spambox bij ziggo controleren.
Als je vertrouwt op Outlook, Thunderbird, enz. kom je er niet achter dat Ziggo mail achterhoudt.
😞 😞
A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes
weissman wrote:
Als je vertrouwt op Outlook, Thunderbird, enz. kom je er niet achter dat Ziggo mail achterhoudt.
😞 😞


Ik vermoed dat mensen er vanzelf achter gaan komen wanneer de datalimiet bereikt is........ Heeft de klantenservice tenminste ook wat werk om er achter te komen hoe het komt dat er geen email meer aankomt.
Carin

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik heb het probleem met het feit dat alle emails op de server blijven staan. Helpdesk was zoals wel vaker onbekend met het probleem en het lag allemaal aan mij.
Sinds het begin van dit probleem is de hoeveelheid spam ook gigantisch toegenomen.
Wat ik verder mis in de overige reacties is het volgende probleem dat hier mee samen hangt: mail die ik op de server vanuit mijn inbox weggooi gaat niet meer eerst naar de prullebak maar wordt meteen echt verwijderd. Dat is dus ook een storende gewijziging.
Hopelijk komt er snel een oplossing. Het duurt nu al zowat 14 dagen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Carin schreef: "mail die ik op de server vanuit mijn inbox weggooi gaat niet meer eerst naar de prullebak maar wordt meteen echt verwijderd."

Doe je dit in de webmail of in een mailprogramma?
Met POP3 of IMAP?
Carin

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik doe dit vanaf webmail, dus inloggen op mail.ziggo.nl en dan in mijn postvak in een mailtje verwijderen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Goed dat je het meld, kan nu direct naar gekeken worden met de andere problemen.:relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Carin wrote:
Ik doe dit vanaf webmail, dus inloggen op mail.ziggo.nl en dan in mijn postvak in een mailtje verwijderen.

Dan moet je in de instellingen van de webmail een vinkje verwijderen bij de optie prullenbak direct leegmaken.
Carin

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
N.N. wrote:
Dan moet je in de instellingen van de webmail een vinkje verwijderen bij de optie prullenbak direct leegmaken.

Mijn instelling voor email ziet er zo uit:
.
Voor de problemen van zo'n 3 weken geleden werd mail vanuit de Inbox verplaatst naar de prullenbank en kon ik het daar desgewenst weer uithalen. Dat kan nu dus niet meer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Laatste update van Ziggo over POP3 issue: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index10.html#post200977
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic