1
Vraag
2
Reacties
Vincde

Level 6
  • 277Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

PODS instaleren maar wel 2.4 en 5 ghz gescheiden houden?

is het mogelijk om de pods te installeren maar evengoed de 2.4 en 5 ghz gescheiden te houden (en aparte naam)

Als ik via de app ga installeren worden de beide frequenties van zelfde naam voorzien en dat is voor mij niet gewenst.

Hoe kan ik de pods installeren zonder de app?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Vincde  schreef:

is het mogelijk om de pods te installeren maar evengoed de 2.4 en 5 ghz gescheiden te houden (en aparte naam)

 

Nee, dat is niet mogelijk.

 

Als ik via de app ga installeren worden de beide frequenties van zelfde naam voorzien en dat is voor mij niet gewenst.

Hoe kan ik de pods installeren zonder de app?

 


 Dit is niet mogelijk, de pods werken als een mesh systeem en zijn geen losse access points.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Vincde  schreef:

is het mogelijk om de pods te installeren maar evengoed de 2.4 en 5 ghz gescheiden te houden (en aparte naam)

 

Nee, dat is niet mogelijk.

 

Als ik via de app ga installeren worden de beide frequenties van zelfde naam voorzien en dat is voor mij niet gewenst.

Hoe kan ik de pods installeren zonder de app?

 


 Dit is niet mogelijk, de pods werken als een mesh systeem en zijn geen losse access points.

Vincde
Topicstarter
Level 6
  • 277Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

ok...dus systeem werkt alleen met 1 naam voor beide frequenties...hmmm jammer. Dan ga ik ze maar weer terug sturen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Vincde  schreef:

ok...dus systeem werkt alleen met 1 naam voor beide frequenties...hmmm jammer. Dan ga ik ze maar weer terug sturen.

 


Een onderdeel wat door de afdeling marketing Smartwifi wordt genoemd is bandsteering elke router en wifi accespunt die dat ondersteund zal dezelfde naam voor 2,4 en 5 ghz nodig hebben.

 

Wat de app betreft dat heeft feitelijk niks met de werking van mesh systemen te maken, dat is puur omdat LGI ( Liberty Global)  voor dit op de Plume gebaseerde systeem heeft gekozen. Dit is niks meer en minder dan inzicht krijgen in welke apparaten en hoe wij deze thuisgebruiken. Mede op basis daarvan bepaald een achterliggend artificial intelligence systeem wat de beste kanaal is en dergelijke.

Ik heb hier ook een mesh systeem zonder daar een app voor nodig te hebben. Elke goed mesh heeft niet zo'n achterliggend systeem nodig,

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

SmartWifi met de wifiboosters wit en via de stroom is bandsteering met modem en wifiboosters en alles dezelfde SSID/wifinaam, maar geen mesh, het blijven losse access points.

 

SmartWifi met de pods is een mesh systeem, waarbij de app gebruikt wordt de SmartWifi aan te zetten en om de pods aan te melden bij het modem.

En als je wilt zien welk apparaat met welk wifipunt verbinding heeft.

De pods en het modem zijn met elkaar verbonden met een backhaul via de wifi, elk wifipunt heeft een verborgen wifikanaal voor een betere en snellere verbinding.

b.v. hier 1 modem en 2 pods met 3 verborgen wifiverbindingen op 2,4 GHz en 3 verborgen wifiverbindingen op 5 GHz.

 

Verder hoef je de app nooit meer te gebruiken, je kunt er verder niets mee instellen.

Vincde
Topicstarter
Level 6
  • 277Posts
  • 3Oplossingen
  • 23Likes

Ik ga de pods terug sturen. de test was voor mij negatief. Snelheden waren laag.

Op zich wel een prachtig signaal maar geen snelheid.

Heeft wel weer veel tijd gekost om alles weer terug te krijgen zoals ik het had. (extra AP geplaatst) 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic