Hi Lotte, jazeker heb ik een update ! Ik had deze al eerder willen posten maar was er nog niet aan toegekomen. Here we go:
Allereerst mijn complimenten voor jullie monteur. Deze straalde vanaf de eerste seconde vakmanschap en professionalisme uit. Daar komt ie natuurlijk voor maar toch, mag best eens gezegd worden, nog even afgezien van het feit dat het een bijzonder aardige persoon was, benaderbaar, open voor vragen. Chapeau !
Dan was er best het nodige niet lekker in de aansluiting.
1) De AOP was niet goed gemonteerd. De AOP & POA waren de juiste & meest recente maar de groene kabel zat onjuist in de AOP. De monteur sprak volgens mij over de haren/baard van de kabel die niet goed waren gemonteerd.
2) In de kelder gaat de groene kabel naar buiten; daar zat een afdekdoos over de opening naar buiten en wat bleek is dat daar een connector in zat die buitenkabel en binnenkabel met elkaar verbond. Deze was niet meer up to date en.....ook weer niet juist gemonteerd. Hij zat letterlijk los. Deze is vervangen door een nieuw exemplaar. We hebben een oud huis van 1930, vermoedelijk is daar lang geleden al eens gesleuteld aan de aansluiting.
3) Op de ingang van de antenneversterker is de filter gemonteerd om het retoursignaal te blokkeren. Daarmee zou de waargenomen ruis ook weg moeten zijn.
4) Signaal testen met de meetapparatuur op de AOP en tevens op 1 TV die op sommige kanalen hickups vertoond. Dit is de meest oude Sony TV in huis en mijn vermoeden was al dat het iets met de communicatie tussen CI+ module en TV te maken en niet met het signaal. Dat vermoeden werd bevestigd, het signaal was in orde.
Dus......volgens de monteur waren alle metingen in orde en liet daarmee een tevreden klant achter !! Het geeft een goed gevoel dat dit eens goed nagekeken en aangepast is door jullie monteur in ons oude huis. Zoals al eerder gezegd is 'onze' Ziggo lijn een soort van levenslijn geworden. We zouden liever geen water hebben dan geen Ziggo 😂. Kinderen rekenen hun ouders tegenwoordig af op de uptime & snelheid van het internet 😂.
Rest mij ook jullie nogmaals te complimenteren en bedanken voor alle hulp hier in de afgelopen tijd !
Als het mag zou ik hier nog een keer mijn waardes vanuit het modem willen posten ter controle ? Ik kan ze zelf slecht interpreteren.