1
Vraag
2
Reacties
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

POA-254 verkrijgen?

Beste; sinds een week of 4 gebruik ik nu de Connect Box Giga naar alle tevredenheid. Ik heb daar hier een topic voor aangemaakt dat ik helaas niet meer kan aanvullen, dus vandaar dat ik maar even een nieuw topic aanmaak. Ik heb geen klachten over de kwaliteit van de lijn maar er is toen wel gebleken dat er redelijk wat ruis op de (retour)lijn zat maar niet in de gevarenzone. Nu lees ik dat sinds deze week de POA-254 beschikbaar is met een ingebouwd filter die stoorsignalen tegenhoudt. Met het oog op de ruis die er op mijn lijn zit, zou ik heel graag overgaan naar de POA-254 om de kwaliteit van onze gezamenlijke lijn 😉 zo gezond mogelijk te houden.

 

Mijn concrete vraag is dus: is dit mogelijk en kan ik deze toegezonden krijgen ?

49 Reacties 49
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

We kunnen de situatie natuurlijk even laten beoordelen door een moderator, zij zullen tenslotte bepalen of er een monteur langskomt. Maar ook als er een monteur langskomt dan is dat in eerste instantie een storingsmonteur die alleen de basale DS/US-gegevens bekijkt. Het is dus even afwachten.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Goed plan, dank je.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @Eddie the Eagle

Fijn dat je al zo goed bent geholpen. Ik begrijp dat alles goed werkt, maar dat je toch wat problemen ervaart af en toe en dit voor de zekerheid nagekeken wilt hebben? 
We zouden altijd een monteur kunnen langs sturen. Deze komt op deze voorwaarden. Als je daar mee akkoord bent, dan hoor ik graag wanneer je een monteur zou willen ontvangen. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Beste Maud, dank je voor je reactie en ik ben hier inderdaad al ontzettend goed geholpen met de overgang naar Gigabit internet. Ik heb geen enkele klacht van mijn kant maar er worden wat waardes op het modem gevonden die zouden kunnen duiden op een kwaliteitsprobleem met de kabel van de wijkkast naar mijn woning. Aangezien onze lijn met Ziggo erg belangrijk is voor ons, zou ik graag van de mogelijkheid gebruik willen maken om deze na te laten kijken door een monteur. Het is dus een storingsmonteur die ik nodig heb; mijn netwerk en TV in huis werkt feilloos. Als jullie iemand kunnen inplannen hoor ik het graag, we kunnen hier meestal wel. vast dank en fijn weekend.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Gaan we regelen, @Eddie the Eagle! Ik heb een afspraak voor je ingepland voor komende maandag 29 november, tussen 8.00 en 13.00 uur. Hopelijk past dit voor jou. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo omgeving 😉

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Top, bedankt Erik.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hey @Eddie the Eagle! We zijn super benieuwd hoe het nu gaat. Heb je een update voor ons? 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hi Lotte, jazeker heb ik een update ! Ik had deze al eerder willen posten maar was er nog niet aan toegekomen. Here we go:

 

Allereerst mijn complimenten voor jullie monteur. Deze straalde vanaf de eerste seconde vakmanschap en professionalisme uit. Daar komt ie natuurlijk voor maar toch, mag best eens gezegd worden, nog even afgezien van het feit dat het een bijzonder aardige persoon was, benaderbaar, open voor vragen. Chapeau !

 

Dan was er best het nodige niet lekker in de aansluiting.

 

1) De AOP was niet goed gemonteerd. De AOP & POA waren de juiste & meest recente maar de groene kabel zat onjuist in de AOP. De monteur sprak volgens mij over de haren/baard van de kabel die niet goed waren gemonteerd.

 

2) In de kelder gaat de groene kabel naar buiten; daar zat een afdekdoos over de opening naar buiten en wat bleek is dat daar een connector in zat die buitenkabel en binnenkabel met elkaar verbond. Deze was niet meer up to date en.....ook weer niet juist gemonteerd. Hij zat letterlijk los. Deze is vervangen door een nieuw exemplaar. We hebben een oud huis van 1930, vermoedelijk is daar lang geleden al eens gesleuteld aan de aansluiting.

 

3) Op de ingang van de antenneversterker is de filter gemonteerd om het retoursignaal te blokkeren. Daarmee zou de waargenomen ruis ook weg moeten zijn.

 

4) Signaal testen met de meetapparatuur op de AOP en tevens op 1 TV die op sommige kanalen hickups vertoond. Dit is de meest oude Sony TV in huis en mijn vermoeden was al dat het iets met de communicatie tussen CI+ module en TV te maken en niet met het signaal. Dat vermoeden werd bevestigd, het signaal was in orde.

 

Dus......volgens de monteur waren alle metingen in orde en liet daarmee een tevreden klant achter !! Het geeft een goed gevoel dat dit eens goed nagekeken en aangepast is door jullie monteur in ons oude huis. Zoals al eerder gezegd is 'onze'  Ziggo lijn een soort van levenslijn geworden. We zouden liever geen water hebben dan geen Ziggo 😂. Kinderen rekenen hun ouders tegenwoordig af op de uptime & snelheid van het internet 😂.

 

Rest mij ook jullie nogmaals te complimenteren en bedanken voor alle hulp hier in de afgelopen tijd !

 

Als het mag zou ik hier nog een keer mijn waardes vanuit het modem willen posten ter controle ? Ik kan ze zelf slecht interpreteren.

 

 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik zet de waardes er maar vast op:

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

26100000006.640.9QAM2562
16020000006.740.9QAM2561
36180000006.440.9QAM2563
46260000006.240.4QAM2564
5634000000640.4QAM2565
66420000005.940.9QAM2566
7650000000640.4QAM2567
86580000006.540.4QAM2568
96660000006.840.4QAM2569
10674000000740.4QAM25610
116820000006.840.9QAM25611
126900000006.440.4QAM25612
136980000005.939QAM25613
147060000005.540.4QAM25614
157140000005.639QAM25615
167220000005.940.4QAM25616
177300000006.539.4QAM25617
187380000007.139.4QAM25618
197460000007.340.4QAM25619
207540000007.239QAM25620
217620000006.439QAM25621
227700000005.739QAM25622
237780000005.440.4QAM25623
247860000005.538.6QAM25624
257940000005.939QAM25625
268020000006.539QAM25626
278100000006.539QAM25627
28818000000638.6QAM25628
298260000004.738.6QAM25629
308340000003.237.6QAM25630
318420000001.336.6QAM25631
328500000000.536.4QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

2Locked40.94620900
1Locked40.94620900
3Locked40.94620900
4Locked40.36628700
5Locked40.36628700
6Locked40.94620900
7Locked40.36628700
8Locked40.36628700
9Locked40.36628700
10Locked40.36628700
11Locked40.94620900
12Locked40.36628700
13Locked38.98326100
14Locked40.36628700
15Locked38.98326100
16Locked40.36628700
17Locked39.39719000
18Locked39.39719000
19Locked40.36628700
20Locked38.98326100
21Locked38.98326100
22Locked38.98326100
23Locked40.36628700
24Locked38.60537700
25Locked38.98326100
26Locked38.98326100
27Locked38.98326100
28Locked38.60537700
29Locked38.60537710
30Locked37.63627600
31Locked36.60965300
32Locked36.38689010



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159964K1866QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked415.643869043
Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

15200000043.85120 KSym/sec64QAM2
23600000042.85120 KSym/sec64QAM4
34450000043.35120 KSym/sec64QAM3
45880000044.35120 KSym/sec64QAM1



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0010

 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Algemene configuratie

Netwerk toegang
true
Maximaal aantal apparaten
2
Standaard beveiliging
true
DOCSIS-Modus
3.1
Config bestand
bac102000106acf8cc2afba8


Primaire Downstream Service Flow

SFID
22824
Maximale snelheid
1070000000
Maximum Traffic Burst
96000
Minimale snelheid
0


Primaire Upstream Service Flow

SFID
434
Maximale snelheid
53500000
Maximum Traffic Burst
25000
Minimale snelheid
0
Maximum Concatenated Burst
65535
Roostertype
bestEffort



tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn dat het monteursbezoek goed verlopen is en dat er e.e.a. is geconstateerd m.b.t. de buitenkabel.

 

Ook nu zie ik toch nog een paar aanduidingen dat de signaalkwaliteit nog niet optimaal is:

 

20211201-01.png

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Oei, dat valt dan tegen natuurlijk, voornamelijk omdat ik er zelf niet veel van merk maar doodsbenauwd ben voor mogelijke uitval. Dank je voor de analyse Tobias. De monteur gaf al aan dat we het moesten melden als er nog afwijkingen werden geconstateerd. Ik heb hem uitgelegd hoe deze forum-communicatie is verlopen, hij vroeg daar inderdaad ook naar.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Eddie the Eagle Hartelijk dank voor de terugkoppeling! Goed om te lezen dat je eerste bevindingen na het monteursbezoek positief zijn. Wat betreft je constateringen ten aanzien van het signaal stel ik voor dat ik even de komende 4 dagen een nauwkeurige meting laat lopen om het signaal te monitororen. Wil je het modem dan eerst nog wel een keer opnieuw opstarten zodat de Pre en Post RS meldingen uit het modemlog weer op 0 staan? Noteer de komende dagen dan gelijk eventuele storings- en/of uitvalmomenten, mits van toepassing. Aan de hand van de resultaten uit de meting kan ik dan bepalen welke vervolgactie hier nodig is. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hi Paul, dat is prima voorstel. Ik had het modem al eens ge-reset afgelopen zaterdag omdat ik `m in een ander stopcontact wilde in de meterkast. De uncorrectables hebben even op 0 gestaan en nu op 2. Ik zal een log bijhouden van evt issues alhoewel ik die niet of nauwelijks heb behalve de opmerkingen mbt waardes van Tobias hierboven. Dank voor de support weer.

 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)

159Locked406.1470356812
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Eddie the Eagle Top, we houden even contact. In tussentijd laat ik de utigebreide meting lopen. Als jij op jouw beurt ook wat data kan bijhouden dan kan ik het straks naast onze meting leggen en zodoende de te nemen vervolgstappen bepalen. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Gek genoeg is het modem al 2 dagen onbereikbaar; ik kan `m niet pingen op het netwerk en kom niet in de interface. De internet-verbinding werkt gewoon als normaal. Ik dacht eigenlijk al dat dat iets met de meting te maken had.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Even een tussenbericht; het modem blijft heen en weer schieten tussen bereikbaar en onbereikbaar vanuit mijn LAN. Onderstaande 3xping is zojuist gemaakt binnen een minuut. Je ziet `m wegvallen. Dit is trouwens geen normaal gedrag; het modem is normaal altijd bereikbaar dus ik weet even niet of dit met de uitgebreide meting vanuit jullie kant te maken heeft. Ik heb gisteren ook een modem reboot moeten doen omdat zowel mijn vrouw als ikzelf een onstabiele verbinding hadden bij gebruik van Teams/Zoom. Na de reboot was dit hersteld en was het modem ook weer bereikbaar tot zojuist. De internetverbinding blijft overigens gewoon werken.

 

EddietheEagle_0-1639132141271.png

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Eddie the Eagle Dank voor de tussentijdse update! De meting aan onze kant loopt op moment nog. Houd de komende 2/3 dagen de uitval en/of storingsmomenten goed bij, dan kan ik dit naast onze meting leggen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic