1
Vraag
2
Reacties
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

POA-254 verkrijgen?

Beste; sinds een week of 4 gebruik ik nu de Connect Box Giga naar alle tevredenheid. Ik heb daar hier een topic voor aangemaakt dat ik helaas niet meer kan aanvullen, dus vandaar dat ik maar even een nieuw topic aanmaak. Ik heb geen klachten over de kwaliteit van de lijn maar er is toen wel gebleken dat er redelijk wat ruis op de (retour)lijn zat maar niet in de gevarenzone. Nu lees ik dat sinds deze week de POA-254 beschikbaar is met een ingebouwd filter die stoorsignalen tegenhoudt. Met het oog op de ruis die er op mijn lijn zit, zou ik heel graag overgaan naar de POA-254 om de kwaliteit van onze gezamenlijke lijn 😉 zo gezond mogelijk te houden.

 

Mijn concrete vraag is dus: is dit mogelijk en kan ik deze toegezonden krijgen ?

49 Reacties 49
Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Top...ik heb even in m`n router/firewall gekeken naar de precieze momenten waar op deze zijn WAN adres is kwijtgeraakt, dat is 2 keer gebeurt de afgelopen dagen.

 

11:24 pmDec 06 2021

 

Volledige & spontane uitval van de algehele verbinding, daarna H/W reboot gedaan van het modem waardoor de verbinding is hersteld.

 

12:09 pmDec 09 2021

 

Zelf een H/W reboot gedaan van het modem na onstabiele verbinding Teams/Zoom. Daarna verbetering.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Eddie the Eagle Heb je naast de storingsmomenten op 6 en 9 december ook op 12 december 2021 omstreeks 23:00 uur ook problemen ervaren?

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Nee, maar ik was al in diepe slaap toen 😂. Ik zie ook niks terug in de logs van mijn router dus de verbinding moet er wel gewoon zijn geweest.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Eddie the Eagle Wat zijn jouw bevindingen van de afgelopen 2 dagen? Heb je in deze periode nog storing geconstateerd? 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Hi Paul, nee, ook geen gekke logs in mijn LAN, de laatste is van 9 december. Nu moet ik er bij zeggen dat het met name om de geconstateerde waardes gaat die Tobias ziet. Ik heb geen historie van storing en uitval. De uncorrectables zijn na de reboot van 9 december op nul blijven staan.

 

D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)

159Locked415.62816820030
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Eddie the Eagle Ok dat klinkt verder goed. Ik zie sinds 12 december 2021 ook geen bijzonderheden terug als ik even een blik werp op de meting die nog loopt. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ok, de vraag is dan meer of we iets moeten met de terugval in vermogen en MER bij de hogere kanalen (?).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Eddie the Eagle Onze netwerkspecialisten hebben de verbinding even bekeken n.a.v jouw bericht. Jouw modem draait op het OFDM kanaal en heeft de afgelopen dagen een keurige verbinding.De Mean OFDM MER is steeds boven de 40dB.  Dus tot en met modem zien we verder geen bijzonderheden. Wat er na het modem (bridged) gebeurd, daar hebben we verder geen zicht op. 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ok Paul, dat klinkt goed. Achter het modem is alles dik in orde, dat is uiteraard mijn eigen verantwoordelijkheid. Ook is in huis nu alles goed afgemonteerd door jullie monteur, daar was wel het nodig mis. Mijn lijn heeft een degelijke check-up gekregen en goed om te horen dat alles in orde is.

 

Ik wil jullie allemaal harstikke bedanken voor de goede hulp en vast fijne feestdagen gewenst !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Eddie the Eagle Heel graag gedaan! 😉 Jij ontzettend bedankt voor jouw input. Voor nu ziet alles er verder prima uit op jouw connectie en voorzie ik eigenlijk geen problemen. Mocht dit toch anders worden dan weet je ons hier te vinden. 
We wensen jou ook ontzettend fijne feestdagen toe en een gezond & gelukkig 2022!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic