Ik heb recent de nieuwe modem (Smart Wifi Modem zwart en next mini) ontvangen, en ik heb nu nog de witte ConnectBox. In de doos zat ook een nieuwe splitter (POA-254). Nu heb ik de POA 01-UPC splitter.
Is het noodzakelijk om de splitter te vervangen? Aangezien ik heb geen problemen met signaal op mijn TV (nieuw 1 jaar oud) etc. Had ik in het verleden wel met mijn oude TV.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt de POA 01-UPC (+ IEC/F-kabel naar het modem) inderdaad vervangen door de POA-254 (+ F/F-kabel), maar dit is niet noodzakelijk. Mocht je een versterker gebruiken, dan verdient de POA-254 wel de voorkeur. De POA-254 beschikt over een BPF (band pass filter) op de TV-uitgang die verstoring tussen modem en binnenhuisinstallatie wederzijds voorkomt, maar is daardoor niet compatibel met bijvoorbeeld de Mediabox XL en UPC Mediabox HD. Interactieve diensten maken bij deze decoders gebruik van de retourband (5-65 MHz), welke gefilterd wordt door het BPF.
Als het plastic kapje over de POA 01-UPC geplaatst is, verwijder deze dan i.v.m. een ontwerpfout die contactproblemen tussen AOP en splitter kan veroorzaken, met signaalproblemen als gevolg. Zie ook deze video.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt de POA 01-UPC (+ IEC/F-kabel naar het modem) inderdaad vervangen door de POA-254 (+ F/F-kabel), maar dit is niet noodzakelijk. Mocht je een versterker gebruiken, dan verdient de POA-254 wel de voorkeur. De POA-254 beschikt over een BPF (band pass filter) op de TV-uitgang die verstoring tussen modem en binnenhuisinstallatie wederzijds voorkomt, maar is daardoor niet compatibel met bijvoorbeeld de Mediabox XL en UPC Mediabox HD. Interactieve diensten maken bij deze decoders gebruik van de retourband (5-65 MHz), welke gefilterd wordt door het BPF.
Als het plastic kapje over de POA 01-UPC geplaatst is, verwijder deze dan i.v.m. een ontwerpfout die contactproblemen tussen AOP en splitter kan veroorzaken, met signaalproblemen als gevolg. Zie ook deze video.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.