Vraag
Reacties
Aankondigingen
Mitch-
Level 5

PING PEAKS. Laatste poging voor hulp.

Ja hoor, als 20 mailtjes heen en weer met de klantenservice van Ziggo nog niet genoeg was, dan hier maar de allerlaatste poging.

Omdat ik gewoon echt geen energie meer over heb en mijn vakantie te hebben verspeeld aan dit probleem, hierbij kort samengevat wat het probleem is.

 

Ping peaks is het probleem.

Heel inconsistant maar altijd aanwezig. Soms mega spikes urenlang om de 10-20 seconden. Soms om de minuut de grote spikes en kleinere om enkele seconden.

 

Ping Peak 1.PNG

 

Datum waar alles nog oke was:
https://esportal.com/en/match/4454562 (02-06-2022)

Datum waarvan ik zeker weet dat het probleem al ontstaan was:
https://esportal.com/en/match/4465265 (05-06-2022)

 

Nu dus al ongeveer 4 weken last van, NOOIT eerder een probleem met ping gehad.
In de afgelopen 10 jaar met het spelen van games, waaronder vooral Counter-Strike Global Offensive (8-9 jaar).

Sinds enkele weken dus onstabiele ping met enorme peaks (Zie bijlage aub)

 

Nadat ik zelf het volgende al heb gedaan:
- Oude splitters en onzin bij de hoofdingang eindelijk vervangen door de bij de modem meegeleverde splitter van de connectbox
- Nieuwe CAT 5e LAN kabel getrokken die direct naar de connectbox gaat (en nogg een tijdelijke om beneden met de laptop te testen)
- Meerdere devices getest om te kijken of er een mogelijk virus was
- Connectbox gereset compleet naar fabrieksinstellingen
- Alle aan het netwerk verbonden apparaten compleet ontkoppelen van het netwerk. Behalve de PC waar CS:GO (en Dota 2 en Rocket League enz...) op gespeeld wordt,
en dan testen of de ping spikes er nog zijn. (na suggestie van monteur)
- Andere DNS server

 

Geen enkel effect gehad.

 

Afgelopen maandag eerste monteur langsgekomen, zag een ruis, hebben ze de enorm oude (geoxideerde) ondergrondse kabel naar mijn huis vervangen.


Geen effect gehad op mijn probleem, wel op de signaal sterkte.

 

Vanochtend de 2e monteur langsgekomen, heeft nog wat proberen te troubleshooten, ziet geen directe oorzaak van het probleem maar erkent dat die er zeker wel is/kan zijn.


Ookal vond hij het niet relevant (sorry voor het sarcasme) en ook geen goede meetstaf om CS:GO servers (verschillende in Europa, brutalCS, Esportal, FaceIt) en bijvoorbeeld google te pingen om het probleem daadwerkelijk waar te nemen, nee natuurlijk,
dat zijn natuurlijk niet precies de servers die je gebruikt tijdens het spelen..

 

Maar goed,

 

Samengevat geeft hij dus de schuld aan de verschillende games, verschillende CS:GO 128tick platformen en 100en verschillende servers in Europa. Ja ik denk dat zij opeens geen zin meer hadden om betaalde gebruikers goede servers meer te verlenen. Juist. Dus ik heb gewoon "pech"?

 

Vandaar deze laatste oproep.


Mocht iemand iets weten wat relevant is aan het feit dat er een maand geleden nog helemaal niets aan de hand was, en dat er in de tussentijd helemaal niks aan setup, netwerk, of software veranderd is, en hoe dit probleem toch kan zijn ontstaan,


Laat het met a.u.b weten. Want ik ben er klaar mee en ten einde raad. Laatste stap: overstappen naar KPN (leek bij mijn buren een stuk stabielere ping in algemeen opzicht).

 

Alvast bedankt,

 

Met vriendelijke groet,
Mitch-

94 Reacties 94
Meldingen
Aan Uit
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Ik hoor al enkele dagen niets, ondertussen 7-8 weken aan het aanklooien... bij elkaar opgeteld heb ik al een volle week aan werkuren aan dit probleem gewerkt voor jullie met observaties en troubleshooten en nog steeds betalen we de zelfde maandrekening..

 

gaan we nu nog een echte verandering doorvoeren in mijn buurt of zal dit topic net als vele andere klanten (zo ik gezien heb op dit forum) een jaar en uiteindelijk nooit een oplossing vinden?

 

mvg.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Mitch- . @Jonathan-458 gaf aan dat het in dit geval kan helpen om een Ubee non-wifi modem te gebruiken. Wat zeg je ervan? Zullen we je deze toesturen zodat deze getest kan worden? 

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Beste,

 

Ik weet niet hoelang ik dit allemaal nog vol hou, ik heb alle wegen geprobeerd.

Zelf troubleshooten, alles in huis nieuw vervangen, gemaild, twitter klantenservice, doorgestuurd naar het forum, 3 monteurs gehad, 2 verschillende modums gehad, aangegeven dat de hele wijk mogelijk last hiervan heeft, alleen gamers die echt last hebben van ping problemen en deze zullen opmerken.

 

Na 2 maanden heb ik denk ik nu wel alle hoop verloren en dat terwijl alles voor dit probleem gewoon alles in orde was.

 

Om dus nog even antwoordt te geven op uw vraag, die Ubee modum waar u het over heeft, die ligt hier zelfs nog, zoals een pagina eerder op dit topic aangegeven. Dat dit ding wat volgens de monteur alleen voor business klanten is. Dat ding waardoor hier het internet helemaal weg viel om de zoveel seconden... nee dank u.. ik hoef er niet nog 1.

 

En naast het ping probleem vallen nu ook webpages om de zoveel tijd helemaal weg nu, erg fijn. niet dus. 

 

 

Mitch_0-1658948743826.png

 

En zoals eerder op dit topic aangegeven is, het ligt niet aan mijn huis, meerdere adressen hier in de buurt hebben het ping probleem.

 

MVG.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hi @Mitch- 

Ik kan mij voorstellen dat dit super frustrerend is, je wilt dat het probleem nu eindelijk is opgelost. Ik heb er samen met een collega naar gekeken zodat we niets over het hoofd zien 😉 De netwerkmonitoring is prima, ook op wijkniveau zien we geen bijzonderheden, het signaal ziet er goed uit. Dat neemt niet weg dat je nog steeds een probleem ervaart dus we geven het niet op. Ik zou graag een sessie starten om dit nauwlettend in de gaten te houden, hiervoor dien je IP Flood detectie in het modem aan te zetten, zou je kunnen laten weten wanneer dit is gedaan? 

Wat betreft het Ubee modem, ik zou er graag voor willen zorgen dat deze actief komt te staan in plaats van het Compal modem wat je nu hebt, juist omdat je zoveel gamed. Hier moet je natuurlijk zelf ook voor open staan. 

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Beste,

 

Ik heb al zitten brainstormen met jullie (Ziggo) netwerk expert en monteur met 25 jaar ervaring enkele weken geleden. Zoals hij ook al heeft aangegeven, een andere modum/router zal geen verschil meer maken als het probleem zich al op meerdere adressen af speelt in deze buurt.

 

En de Ubee was hopeloos omdat er gigantische packet loss ontstond zoals eerder aangegeven in dit topic.

 

Mijn voorstel is dan ook, wat ik eigenlijk al van jullie had verwacht, is dat jullie een monteur van jullie die hier in de komende tijd (weken/dagen) toch aan het werk is bij een adres, even ping testjes laten doen.

En dan aub niet alleen naar een Nederlandse server en dan zeggen dat 50ms avg ping normaal is.. (2e "monteur" die hier thuis is geweest.) want dat is het niet.

 

Dan kunnen jullie gelijk kijken of het probleem niet hardware ergens aan jullie kant is, want ook al lijkt jullie signaal zo goed, daar is blijkbaar toch iets mis gegaan.

 

Als dat niet zo is, naja, dan is het een onzichtbaar probleem wat blijkbaar door nieuwe vervanging van letterlijk ALLES niets aan verandert.. geweldig.

 

En qua compensatie? We zijn ondertussen al meer dan 8 weken bezig, heb er zelf al een hele werkweek (in totale uren) eraan besteed, maken jullie dat internet pakket van ons maar gratis totdat het probleem is opgelost? Want ik betaal nu nog steeds voor een half geleverde dienst.

 

Oja, het is een wonder dat ik dit bericht geheel heb kunnen typen, omdat webpages nog steeds zomaar wegvallen soms.

Mitch_0-1659452036451.png

 

 

Om toch nog maar een laatste keer toe te voegen, 2 maanden geleden was er nog helemaal NIETS aan de hand qua ping. Dan heb ik het over JAREN waarin duizenden uren gebruik. En dat allemaal met die simpele connectbox... het modum kunnen we als probleem dus nu ook wel uitsluiten.

 

We moeten samen nu dingen compleet gaan uitsluiten wat het probleem is, want voor mijn gevoel is dat al sinds het begin met dit probleem (en altijd mijn insteek) mijn taak geweest, die ik ook heel nauwkeuring heb uitgewerkt, bewijs zijn de eerste 10 mailtjes naar de klantenservice. Bel jullie monteur die hier is geweest, Leo, hij zal bevestigen dat hier niks meer mis is in mijn huis qua hardware of dergelijks. 

Vanuit daar moeten jullie gewoon op zoek. Als het alleen mijn adres is, dan bouwen we daar wel weer op, maar uit mijn tests lijkt al dat de hele buurt het heeft. Deze observatie moeten we samen uitsluiten/opmerken/bevestigen, om zo verder te gaan in de zoektocht naar het probleem.

 

In plaats van nog maanden, of soms langer dan een jaar (zoals ik heb geobserveerd van mensen op dit forum met soortgelijke problemen) door te blijven kloten.

 

Met vriendelijke groet, Mitch

Mariska
Community Developer
Community Developer

Goedemorgen!
 

Ik snap dat het mega frustrerend allemaal is maar laten we niet vergeten dat we hier zijn met een gezamenlijk doel, we willen dat het probleem voor eens en altijd wordt opgelost. Nu is er een hoop gebeurt dus ik heb alle historie er even bij gepakt. Afgelopen 2 maanden zijn er problemen gezien in het netwerk, er is een monteur langs geweest die een kabel van 8 meter heeft vervangen vanuit de eindversterker naar jouw woning. Hierna zijn er 2 monteurs geweest en beide melden dat het signaal van Ziggo in orde is, in tegenstelling tot wat jij ervaart.

De voorbeelden die destijds zijn aangeleverd, zijn voor de situatie van de monteursafspraken dus we moeten aan de bak. Ik stel voor dat wij het volgende gaan uitvoeren:
 

- Een pingsessie naar jouw publieke IP adres starten
Hiervoor moet WAN Blocking uit staan. Kun je WAN blocking (tijdelijk) uitschakelen en laten weten wanneer dit is gedaan?
- Nieuwe voice sessie starten (een signaal controle op het modem voor 7 dagen)
 

Wat ik jou wil vragen is om onderstaande data aan te leveren zodat we dit naast de resultaten van de pingsessie en voice sessie kunnen leggen.


- Datum + tijdstip van de momenten waarop je problemen ervaart met daarnaast een bericht wat je ervaring op dit moment is geweest.


Wat betreft compensatie, we kunnen enkel compensatie aanbieden op het moment dat het probleem is opgelost en we dus precies weten waar dit vandaan komt. De verdere voorwaarden voor compensatie vind je hier

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Zover ik zie in de connectbox instellingen staat IP-flood detectie aan

Mitch_0-1659611889805.png

Zoals u vermeld heeft in het eerdere bericht.

 

Moet er verder nog iets qua IP blocking, MAC address filtering of IP Address Filtering instellingen?

 

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Mitch_2-1659612462616.png

 

 

Op het moment lijken er geen enorme afwijkende spikes te zijn, zal het hardnekkige probleem dat uit het niks is ontstaan ook eindelijk vanzelf weg zijn gegaan?

 

Ik zal komende dagen blijven testen.

 

Die test zoals hierboven (en eerdere) maken mij trouwens geen bal uit of ze nou perfect stabiel zijn of niet, ik moet gewoon geen mega abnormale dingen in de games voelen. Want dat is gewoon ongelofelijk frustrerend. (100 tot 500ms peaks)

0 Kudos
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Mitch-

We zijn heel benieuwd! Hoe gaat het gamen nu? Merk je nog iets op in het signaal tijdens het gamen of is het nu stabiel? 😄 

 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

mocht je nog problemen ervaren ? post dan vooral de downstream/upstream waardes en het huidige modem log 😉

0 Kudos
Simon0811
Level 2

Hoi Mitch,

Ik was benieuwd of jij nog steeds problemen ervaart?
Hier in Groningen heb ik exact dezelfde problemen als die jij beschrijft. 
2x is er nu een monteur geweest die de verbinding heeft "uitgemeten" en kon niks raars vinden.
Modem is nu omgewisseld voor een connectbox giga (exact dezelfde als die er al stond), maar tijdens rocket league op de computer, heb ik uit het niets gigantische ping issues. Ook mijn vrienden op discord horen mij als een robot (aantal MS loopt volgens discord ook op). Probleem is hier nog niet opgelost.. :(.

Hier is intern ook niks veranderd, voor mijn gevoel zijn de problemen ontstaan na "onderhoud aan het netwerk".

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Simon0811. Goed dat je hier bent gekomen om je ervaring te delen! Als je even een los eigen topic aanmaakt met je bevinding en eventueel ook meteen de gegevens qua aansluiting en up-downstream waardes toevoegt, kunnen we je hier op de Community vast en zeker helpen! 

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Beste!

 

Ik ben net terug van een tripje Amsterdam-Stockholm, en helaas lijkt het probleem weer iets erger te zijn geworden. met daarnaast ook nog steeds het wegvallen van webpages...

 

Ik kijk het de komende dagen maar weer even aan en geef updates op dit topic.

Mvg.

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

En de webpages blijven nog steeds en nu al 2 maanden (sinds de nieuwe geleverde connectbox) wegvallen uit het niets. Nogal hinderlijk.

Wegvallen page.PNG

0 Kudos
Jonathan-458
Level 16

Hi @Mitch-,

 

STATUS_ACCESS_VIOLATION, duid op een integriteitsprobleem met chromium based browsers. Deze foutmelding heeft niks met de internetverbinding te maken, maar met onjuiste codes/entrie welke door chromium based browsers of haar plugins wordt uitgevoerd en wordt tegengehouden. 001 wordt verwacht echter krijgt hij response 002 terug. 

 

Quick fix is Chrome en/of Edge volledig te verwijderen, inclusief register entries en vervolgens een schone up to date versie instaleren.

 

U kunt echter ook eerst beginnen met plugins uitschakelen en/of safe mode gebruiken en kijk of het nog steeds voorkomt.

 

U zou eventueel tijdelijk Firefox kunnen gebruiken.

 

MVG

Jonathan

 

 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Mitch- Balen dat het probleem zich nog steeds voordoet! Heb je gekeken naar het advies wat expert @Jonathan-458 jou gegeven heeft?

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Bekeken ja, maarja.. ik krijg dan nog 4 verschillende codes random wanneer webpages wegvallen.. 

 

Zoals wel zal opvallen heb ik nu al 3 weken niet gereageerd omdat ik de eigen moeite en tijd er gewoon niet meer in wil steken, echter, het probleem is er nog steeds en vaak om gek van te worden.

 

Dus naja, als er uit Ziggo's initiatief geen oplossing komt voor het internet + ping probleem, dan is het nu toch echt tijd voor compensatie na 3-4 MAANDEN *** internet. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

ik snap niet wat je van ziggo verwacht de melding STATUS_ACCESS_VIOLATION, wordt niet veroorzaakt door ziggo maar door je configuratie e.d

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Als u als community "expert" even het hele topic had doorgelezen, dan zou u zien dat de verwachting niet bij de chrome errors ligt, maar bij de 4 maanden aan onaanvaardbare ping spikes en het niet behalen van de upload download snelheid waar al deze maanden gewoon voor wordt betaald.

 

En het moeten uitleggen van mijn kant dat als Ziggo nou gewoon contact opneemt met zijn eigen netwerk expert die hier 2 keer langs is geweest, en bepaalde aspecten heeft beoordeelt, daarmee verder gaat zoeken naar een oplossing. En dus niet haar klant gewoon in de stront laten zitten nadat diegene een hele werkweek aan uren aan observaties en uitsluitingen heeft besteed om zelf maar het probleem te vinden.

 

Daar ligt de verwachting. Een oplossing zoeken. En als je als bedrijf dan niet de kennis of moeite hebt/neemt om het verder uit te zoeken, dan regel je compensatie.

 

En dat terwijl alles een half jaar geleden nog prima werkte. Nu is streamen naar 1 chromecast zonder buffering op lage kwaliteit of 2 minuten lopen in een shooter zonder de hele map over te vliegen al te veel gevraagd.

 

Dus nee, een chrome browser error kan me geen **bleep** schelen, is dan bijzaak, maar ik verwacht nu na 4 maanden wel te ontvangen waar we voor betalen.

0 Kudos
Mitch-
Level 5
Topicstarter

Aanvraag: oude modum/connectbox terug of een nieuwe leveren, problemen zijn erger geworden sinds de huidige connectbox is geactiveerd.

0 Kudos